کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان نشست شترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با ریاست سازمان

کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان حول هم اندیشی در مورد کیفیت ساخت و ساز برگزار گردید.

کد خبر: 970829011 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ آبان ۹۷ - ۲:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،نشست مشترک معاون شهرسازی و معماری شهرداری اهواز با ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان حول هم اندیشی در مورد کیفیت ساخت و ساز برگزار گردید.

کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری  و سازمان نظام مهندسی ساختمان

کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

این نشست، با حضور کمال دویده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، شهباز زیلابی، معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز، اسماعیل محمودی، ریاست شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، علی رضا مرغائی زاده، مدیریت نظارت بر ضوابط و مقررات شهرسازی و امور مناطق، عسگری، مدیریت خدمات مهندسی معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز برگزار گردید.
محورهای این نشست در مورد هم اندیشی جهت ارتقا کیفیت ساخت و ساز شهری بود.
تضعیف نظام مهندسی برابر با پایین آمدن کیفیت ساخت و ساز است
شهباز زیلابی ضمن تبریک به منتخبین دوره هفتم هیات مدیره بر ضرورت تعامل شهرداری و نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد و افزود: باید سیاست کاری را بر تعامل با دستگاههای هم عرض نظام مهندسی مانند استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری ها قرار دهیم و از ظرفیتهای این مجموعه ها در جهت تعامل، استفاده بهینه داشته باشیم.
معاونت معماری و شهرسازی شهرداری اهواز ضمن اعلام حمایت مجموعه شهرداری از نظام مهندسی، گفت: هیچگاه در جهت تضعیف این سازمان حرکت نکرده ایم و وجاهت این مجموعه با بیش از هجده هزار عضو برای ما مهم است.
زیلابی ادامه داد: تضعیف نظام مهندسی، پایین آمدن کیفیت ساخت و ساز را به دنبال دارد، اگر شهرداریها، نظام مهندسی ساختمان و انبوه سازان در کنار یک دیگر قرار بگیرند و یک نقشه راه ترسیم شود، پیشرفت صنعت ساخت و ساز را از نظر کمی و کیفی شاهد خواهیم بود.
زیلابی با اشاره به این که این دوره از هیات مدیره میتواند به الگویی برای ادوار گذشته و آینده تبدیل گردد، گفت: امیدوار هستیم در این دوره شاهد پیشرفتهایی در زمینه ترویج مقررات ملی ساختمان، نما و سیما و منظر شهری باشیم.
وی به اصلاح سیستم کنترل نما و منظر شهری اشاره کرد و افزود: نمای ساختمانها در کلانشهر اهواز در وضعیت مناسبی قرار ندارد که امیدوار هستیم با هدایت اصولی سازندگان از طریق مهندسان معمار و شهرساز سازمان نظام مهندسی به سمت معماری با یک هارمونی حرکت کنیم.

زیلابی خاطر نشان ساخت: مسئول بودن تنها به اسم و رسم نیست بلکه باید هدفی داشت و به آن نزدیک شد و یادگاری از خود در حوزه کاری به جا گذاشت تا الگویی برای آیندگان باشد.
ضرورت بررسی ساختمانهای گروه “د” در نظام مهندسی ساختمان
کمال دویده، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، با اشاره به ظرفیتهای تعامل دو مجموعه شهرداری و نظام مهندسی ساختمان، تشکیل چنین نشست هایی را سبب افزایش انتظارات طرفین بمنظور دستیابی به اهداف و راهکارهای معوق مانده ساخت و ساز دانست و گفت: باید ظرفیت ایجاد شده از طرف هردو مجموعه غنیمت شمرده شود.
دویده تصریح کرد: مقررات ملی ساختمان بدرستی اجرایی نمی گردد که امیدوار هستیم با تعامل شهرداری و نظام مهندسی این مشکل حل گردد، نیل به کیفیت مطلوب ساختمان و جلوگیری از سرمایه‌های عظیم ملی که سالانه در این عرصه هزینه می گردد به تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان بستگی دارد.
وی با عنوان این که تعامل نظام مهندسی و انبوه سازان یک امر ضروری است، افزود: در نشستی که در ابتدای کار هیات مدیره با رئیس انجمن انبوه سازان تشکیل شد مقرر شد نشست های منظم ماهانه جهت برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق مواردی مانند چگونگی اجرایی نمودن موضوع سازندگان دارای صلاحیت در حوزه ساخت و ساز شهری، تفکیک آپارتمانها و… و در قالب یک کارگروه مشترک با حضور عوامل اصلی در حوزه ساخت و ساز در دستور کار قرار گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان یاد آور شد: چالش بزرگ نظام مهندسی در دوره های گذشته برقراری تعامل با شهرداریها بوده است که با توجه به تجربه جنابعالی این مشکل حل می گردد و انتظار داریم بیش تر از پیش شرایط نظام مهندسی را درک کنید تا بتوانیم در کنار هم شرایط مناسبی جهت اجرای صحیح قانون و مقررات ملی ساختمان ایجاد کنیم.
دویده با عنوان این که از تجربه ی هیات مدیره های گذشته استفاده خواهیم کرد، گفت: اعضا انتظار دارند یک تغییر و تحولی را در این دوره از هیات مدیره، حس کنند.
رئیس سازمان استان تصریح کرد: در بحث نما، وضعیت در مناطق مطلوب نیست و در این زمینه سازمان نظام مهندسی میتواند وضعیت موجود را بهبود ببخشد، هم چنین در مورد راه اندازی سامانه سیماک آمادگی کامل داریم.

کیفیت مطلوب ساختمان مرهون تعامل شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان

وی گفت: براساس مقررات ملی ساختمان انتظار داریم در مورد کنترل نقشه، فضای بهتری را ایجاد کنید و به ویژه در بحث ساختمانهای گروه “د” سازمان نظام مهندسی نقش خود را ایفا میکند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان ادامه داد: دغدغه ی بزرگی در زمینه فرار ظرفیت از نظام مهندسی وجود دارد که امیدوار هستیم در این دوره شرایط بهتری جهت بررسی نقشه های گروه “د” و کنترل ظرفیت و صلاحیت مهندسان صورت گیرد.
در ادامه بحث سازندگان ذی صلاح مسکن را عنوان کرد و افزود: طبق قانون هر ساختمانی باید دارای سازنده ذی صلاح باشد و این مهم جهت ارتقا کیفیت ساخت و ساز الزامی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
تبدیل تهدیدها به فرصتها
در ادامه این نشست، اسماعیل محمودی، ریاست شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان، گفت: لازم است در پیشبرد اهداف سازمان و ارتقا کیفیت ساخت و ساز بتوانیم با فکر واحد آینده شهر را روشن تر، بهتر و پیشرفته تر کنیم.
محمودی تصریح کرد: رئیس فعلی سازمان، در سه دوره قبل هیات مدیره نیز حضور داشته و با توجه به این که کار کارشناسی را از لایه های پایین شروع کرده اند دارای تجربه کافی در این زمینه است.
وی با عنوان این که باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: از شما میخواهیم که مثل همیشه یاری گر نظام مهندسی ساختمان باشید و دست به دست هم دهیم تا با ارتقا کیفیت ساخت و ساز شاهد شهر پویا و زیبا باشیم.
محمودی گفت: باید یک کار عملیاتی انجام دهیم که در سطح جامعه مهندسی استان و کشور نمود پیدا کند.

منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خوزستان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آبان ۹۷
902 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0