دلالی در بازار، یکی از چالش ‌های معماران چالش ‌های معماران

دلالی در بازار، یکی از چالش ‌های معماران

نخستین جلسه هم اندیشی هیئت رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با مهندسان معمار استان برگزار گردید.

کد خبر: 970920001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۹:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نخستین جلسه هم اندیشی هیئت رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی استان اصفهان با مهندسان معمار استان برگزار گردید.

دلالی در بازار، یکی از چالش ‌های معماران

دلالی در بازار، یکی از چالش ‌های معماران

دلالی در بازار، یکی از  چالش ‌های معماران

نخستین نشست دیدار و هم اندیشی هیئت رییسه گروه تخصصی معماری سازمان نظام مهندسی استان اصفهان در دوره هیئت مدیره هشتم، با حضور رئیس سازمان استان اصفهان، مهندسان معمار و اعضای گروه تخصصی معماری استان، روز گذشته_ یک شنبه هجدهم آذر ماه_ برگزار گردید.

در این جلسه، علی محجوب – نایب رئیس سازمان نظام مهندسی استان اصفهان و عضو گروه تخصصی معماری عنوان داشت: در صددیم تا این جلسات بصورت فصلی برگزار گردد. برای نیل به این هدف، نیازمند همکاری و مساعدت همه مهندسان معمار هستیم تا بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.

در ادامه این جلسه، ابوذر مجلسی – ریاست گروه تخصصی معماری و عضو هیئت مدیره سازمان با اشاره به این که تعداد نقشهای استاندارد کم است، ادامه داد: پایه ای ترین خدمات مهندسی و نقطه آغاز خدمات مهندسی در هر پروژه‌ای نقشه های معماری است. از معدود پروژه‌ های دارای نقشه های استاندارد و با کیفیت که بگذریم، پروژه هایی که در حال حاضر برای اخذ مجوز به شهرداریها و نظام مهندسی ارائه می گردد، حتی فاقد اطلاعات فنی و تایتل و شیت بندیهای یکسان هستند.

مجلسی تصریح کرد:

لازم است که یک بار برای همیشه با کمک هم، شهر اصفهان را از این اتفاق نجات دهیم. در بعضی از دفاتر نمایندگی شهر و شهرستانهای استان، این کنترل نقشه ها، با همکاری شهرداری، در حال انجام است. از تمام ناظران معماری استان درخواست می ‌شود قبل از تایید عملیات آغاز ساختمان، از کارفرما و طراح معماری بخواهند آلبوم استاندارد هماهنگ با سازه و مسائل تاسیساتی را ارائه دهد.

دلالی در بازار، یکی از چالش ‌های معماران

هم چنین رضا کفعمی – عضو هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی:

در این جلسه با عنوان این که چک لیست معماری و دلالی در بازار معماری از چالشهای این روزهای مهندسان است، افزود: در حال حاضر و با توجه به وضعیت بد بازار کار، همان مقدار کارکم هم نصیب کسانی میشود که تخصص و مسئولیتی در این زمینه ندارند و درصدی از این حق الزحمه به معمار میرسد؛ در صورتیکه تمام مسئولیت ‌های حقوقی و شورای انتظامی آن بعهده معمار است.

کفعمی در خاتمه از همه معماران استان درخواست کرد تا به کمپین نه به دلالان بپیوندد و جایگاه مهندسین معمار بعنوان اصلی ترین رکن یک فعالیت ساختمانی بعنوان هماهنگ کننده را حفظ کنند.

منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
702 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0