فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست معاونت مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد

فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست

معاونت مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرهنگ استفاده از مقررات ملی ساختمان در امر سختمان سازی در این استان چندان رایج نیست.

کد خبر: 960810003 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۰ آبان ۹۶ - ۶:۲۷ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، معاونت مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: فرهنگ استفاده از مقررات ملی ساختمان در امر سختمان سازی در این استان چندان رایج نیست.فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست

فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست

فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست

فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان  کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست

نوید موسوی در حاشیه سومین جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه دو کشور در یاسوج بیان کرد: یکی از ابزارهای مهم در امن سازی شهرها و ساختمانها، افزایش آگاهی مردم و فرهنگ سازی آنها در استفاده از مصالح مرغوب و استفاده از کارشناسان در همه مراحل ساخت و سازها ست.
موسوی گفت: دستگاههای ذی ربط و رسانه های جمعی باید برای استفاده مردم از مصالح مرغوب در ساختمان سازی فرهنگ سازی لازم را انجام دهند.
به گفته مقامهای کشوری، کیفیت ساخت و ساز ساختمان در استان کهگیلویه و بویراحمد و با ضعفها و کاستیهای فراوانی مواجه است .
آموزش مداوم مهندسین ساختمان، معمار و ناظر، قدمی در راستای ترغیب بهبود کیفیت در حوزه ساخت و ساز در کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون مسکن راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هدف از برگزاری این جلسه تشریح امور ایمنی ساختمان (اچ اس ای)، جلوگیری از ساخت و ساز های خلاف و رعایت مباحث بیست و دو گانه مقرارات ملی ساختمان است.

فرهنگ استفاده ازمقررات ملی در استان کهگیلویه وبویراحمد رایج نیست


وی ادامه داد: از برنامه های اصلی راه و شهرسازی محدود کردن کمیسیون ماده صد در راستای پیش گیری ازتخلف شهرداریها در این ماده است.
موسوی ابراز داشت: کمیسیون ماده صد به منبع درآمدی برای شهرداری‌ ها در کهگیلویه و بویراحمد تبدیل گردیده است.
وی مطرح کرد: در حال حاضر ساخت و سازها در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج به سمت مطلوبی پیش نمی‌ رود.
مواردی از جمله بررسی مقررات ملی و کنترل ساختمان، تشریح فعالیتهای دفترسازمانهای مهندسی و تشکلهای حرفه ای و تشریح فعالیتهای دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان توسط ناظران عالی دفتر مقررات ملی هم در این جلسه بررسی خواهد شد.
جلسه مدیران مسکن و ساختمان و رئیسان ادارات نظام مهندسی راه و شهرسازی منطقه دو کشور از هشتم الی دهم آبان ماه با حضور مسئولین مربوطه استانهای مرکزی، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به میزبانی شهر یاسوج در حال برگزاری است.
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود راهنمای مبحث ۱۳

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ آبان ۹۶
842 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0