استفاده از اختیارات قانونی برای عزل رئیس هیت انتخابات نظام مهندسی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

نظام مهندسی کشور حیاط خلوت دولت نیست

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: سازمان نظام مهندسی دیگر حیاط خلوت دولت نیست و همین امر سبب هجمه‌‌ هایی از طرف وزارت راه و شهرسازی شده است.

کد خبر: 961110016 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ بهمن ۹۶ - ۴:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  ،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور بیان کرد: سازمان نظام مهندسی دیگر حیاط خلوت دولت نیست و همین امر سبب هجمه‌‌ هایی از طرف وزارت راه و شهرسازی شده است.نظام مهندسی کشور حیاط خلوت دولت نیست

نظام مهندسی کشور حیاط خلوت دولت نیست

نظام مهندسی کشور حیاط خلوت دولت نیست

نظام مهندسی کشور حیاط  خلوت دولت نیست

فرج ‌الله رجبی؛ با اشاره به این که هزار و پانصد میلیارد تومان سرمایه سازمان نظام مهندسی کشور مربوط به سی و یک استان است، گفت: آخوندی با اعلام نگرانی از این حجم از سرمایه، بنظر می ‌رسد که علاقه ‌مند به ورشکستگی همه سازمانها و ارگانها است.
رجبی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشور هیچ گونه وابستگی به دولت ندارد و تا به امروز هیچ بار اضافه ‌ای به مردم وارد نکرده و همه سرمایه ‌های خود را از محل پرداخت حق عضویت اعضا بدست آورده است.
وی اظهار داشت: در این شرایط سخت اداره کردن یک سازمان با توانمندی قوی بسیار با ارزش است. آیا وزیر راه و شهرسازی دوست دارد گدا یا ناتوان باشد؟
وی گفت: وزارت راه و شهرسازی سال‌های طولانی است که یک نشست برای آموزش تشکیل نداده و این در حالیست که سازمان نظام مهندسی کشور سیصد سمینار و میلیاردها تومان برای ارتقای حرفه مهندسان در همه استان‌ ها برگزار کرده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی کشور ادامه داد: نظارت بر عملکرد مهندسان تا به امروز بطور مستمر بوده و حتی نظارت عالیه بر وزارت راه و شهرسازی از طرف این سازمان بوده است.
وی افزود: آیا وزیر راه و شهرسازی از اجرای قانون نگران است؟ و آیا با حذف این قانون طرح جایگزینی برای خدمات دهی به پانصد هزار مهندس را دارد؟
رجبی تصریح کرد: در بیست سال گذشته قانون نظام مهندسی هیچ تغییری نکرده و در این موضوع هیچ بخش دولتی موثر نبوده است.
رجبی با اعلام این که نظام مهندسی در گذشته حیاط خلوت وزارت راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: نظام مهندسی در دو سال گذشته دیگر حیات خلوت دولت نبوده و بصورت مستقل و طبق قانون فعالیت خود را انجام می ‌دهد.

نظام مهندسی کشور حیاط خلوت دولت نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور خاطر نشان ساخت: همین موضوع سبب ناراحتی و هجمه‌ هایی از طرف وزارت راه و شهرسازی شده است.
رجبی در خاتمه افزود: آیا وزیر راه و شهرسازی قصد دارد فقر را ترویج دهد؟ و تمایل دارد این پروژه نیز مانند مسکن مهر سبب ناراحتی مردم گردد.
عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در مورد ۲ بخش نامه جدید از جمله حذف پنج درصدی حق‌ نظارت مهندسان ناظر به سازمان نظام مهندسی صحبت کرد که در این برنامه هیچ نماینده‌ ای از طرف سازمان نظام مهندسی دعوت نشده بود، همین موضوع سبب گله ‌مندی ریاست سازمان نظام مهندسی کشور شده است.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب برای آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ بهمن ۹۶
961 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0