نظام مهندسی به وظایف خود درست عمل نمیکند مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی بیان کرد:

کشور با سونامی مهندسان بیکار روبرو است/ بیشتر اعضای نظام‌ مهندسی ‌ها بدون پروانه اشتغال هستند

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان این که کشور با یک سونامی مهندسان بیکار روبرو است، عنوان داشت: نگاه آموزش عالی بیش تر تمرکز بر کمیت است و این کمیت موجب توسعه برخی از مراکز آموزشی و واحدهای دانشگاهی شد.

کد خبر: 961212004 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ - ۷:۴۸ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی با عنوان این که کشور با یک سونامی مهندسان بیکار روبرو است، عنوان داشت: نگاه آموزش عالی بیش تر تمرکز بر کمیت است و این کمیت موجب توسعه برخی از مراکز آموزشی و واحدهای دانشگاهی شد.

کشور با سونامی مهندسان بیکار روبرو است

کشور با سونامی مهندسان بیکار روبرو است

کشور با  سونامی مهندسان بیکار روبرو است/ بیشتر اعضای نظام مهندسی ها بدون پروانه اشتغال هستند.

منوچهر شیبانی در مجمع بسیج مهندسین کشور با اشاره بوجود مشکلات در حوزه مدیریت و مهندسی ساختمان گفت: امضا فروشی و تأیید قلابی معضل است که باید به حل این معضل و بیماری کمک کرد.
شیبانی ادامه داد: برخی مواقع برای مهندس مشاور هشتاد میلیون تومان هزینه می ‌کنند ولی حتی در حد هشت دقیقه این مشاور را ملاقات نکرده‌ اند.
وی با عنوان این که کجای دنیا برای احداث یک ساختمان باید با بیست و سه مهندس قرارداد منعقد شود، افزود: گاهی اوقات برای یک پروژه بین چهل تا هشتاد مهندس ناظر معرفی ‌شده که باید به این تعداد مهندسین ناظر گروهان گفت.
مدیر کل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: این حسن نیت نیست که موجودی یک نظام ‌مهندسی ششصد میلیارد تومان باشد چرا باید یک ‌نهاد حرفه‌ ای به‌ جای پرداختن به وظایف خود به یک ‌نهاد بوروکراتیک تبدیل‌ شده است.
وی با انتقاد از شکل و محتوای یکسان تابلوهای ورودی ساختمان ‌های در حال ساخت عنوان کرد: تابلوی ساختمانی را در تهران مشاهده کردم که با رنگ توسط یک کارگر ساختمانی نوشته ‌شده بود.

کشور با سونامی مهندسان بیکار روبرو است

شیبانی با عنوان این که نظام‌ مهندسی باید در مسیر خودش قرار بگیرد گفت: در مقررات ملی ساختمان حسرت ‌به ‌دل ماندم که یک کار پژوهشی انجام و نتیجه آن ابلاغ گردد.
وی با تأکید بر خدمات بسیج مهندسان در کشور گفت: انتظار می‌ رود همه مردم از خدمت ‌های بی‌ منت بهره‌مند گردند.
شیبانی تاکید کرد: چنان چه با نگاه به مهندسی به حوزه ساختمان کشور نگاه کنیم ابتدا با چند گانگی نظام‌ های ساخت‌وساز روبرو م ی‌شویم که در بیش تر موارد جدای از یک دیگر هستند، مانند نظام فنی ـ اجرایی کشور و نظام ساخت‌وساز کشور که تلاش‌ های زیادی برای یکپارچه شدن آن‌ ها شده است.
وی با عنوان این که اکنون با یک سونامی مهندسان روبرو هستیم افزود: از دولت ‌های گذشته تاکنون نگاه آموزش عالی بیش تر تمرکز بر کمیت بود و این کمیت موجب توسعه برخی از مراکز آموزشی و واحدهای دانشگاهی شد.
شیبانی افزود: اکنون در بسیاری از سازمان‌ های نظام‌ مهندسی کشور اکثریت اعضاء بدون پروانه اشتغال هستند.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۶
825 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0