آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای تعامل بیش تر با نظام مهندسی ساختمان استان فارس نایب رئیس شورای شیراز

آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای تعامل بیش تر با نظام مهندسی ساختمان استان فارس

اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری شیراز، به طرح دیدگاه ‌های خود در مورد توسعه تعاملات موجود پرداختند.

کد خبر: 970929007 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۹ آذر ۹۷ - ۱۰:۵۹ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبی مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی فارس در جلسه هم‌اندیشی با جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و مدیران شهرداری شیراز، به طرح دیدگاه ‌های خود در مورد توسعه تعاملات موجود پرداختند.

آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای تعامل بیش تر با نظام مهندسی ساختمان استان فارس

آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای تعامل بیش تر با نظام مهندسی ساختمان استان فارس

آمادگی شورا و شهرداری شیراز برای تعامل بیش تر با نظام مهندسی ساختمان استان فارس

ظهر چهارشنبه، ۲۸ آذر اعضای هیئت مدیره و برخی اعضای سازمان نظام مهندسی استان فارس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و برخی مدیران شهرداری شیراز در جلسه ای به طرح دیدگاه‌ها و مسائل مورد نظر در مورد ایجاد بسترهای تعامل و همکاری بیش تر پرداختند.
ابراهیم صبوری _ نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در بخشی از این جلسه هم‌اندیشی بیان کرد: وجود و تشکیل ۲ کمیسیون ماده صد و ماده پنج زیبنده شهر نیست ولی ریشه اصلی ایجاد کمیسیون ماده ۱۰۰، ضعف نظام مهندسی و ایجاد کمیسیون ماده ۵ ضعف در طراحی شهری است.
وی با عنوان این که همکاری و تعامل بیش تر بین شورای شهر، شهرداری و نظام مهندسی امکان رفع مشکلاتی که سبب فعال شدن این کمیسیونها شده است را بر طرف کند.
نایب رئیس شورای شیراز تصریح کرد: معتقد هستیم وجود کمیسیون ماده صد این پیام رو به مردم میدهد که شما تخلف کنید، هزینه ‌اش را هم پرداخت کنید‌.
صبوری با تاکید بر آمادگی شورا و شهرداری برای همکاری بیش تر با سازمان نظام مهندسی، گفت: سازمان نظام مهندسی بستر مناسب برای طراحی بسته های سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذار را دارد و ما آماده استفاده از این ظرفیت هستیم.
وی همچنین ضرورت ورود نظام مهندسی به طراحی و احداث بناهایی ماندگار را یادآور شد.
معاون شهرداری شیراز نیز با اشاره به تعامل خوب هیئت مدیره جدید سازمان نظام مهندسی فارس با مجموعه شهرداری، گفت: این همکاری منجر به تغییر در فرآیندها و بهبود شرایط گردد.
آرش فرج زاده ادامه داد: سازمان نظام مهندسی یک سازمان تخصصی نظم دهنده است، سازمانی قوی که میتواند جریان تخصصی مهندسی را در شیراز ارتقاء بخشد.
وی افزود: یکی از اولویتهای سازمان نظام مهندسی میتواند هدایت جریان ساخت و ساز به سمت ساختمان سازی مدرن، زمینه سازی کسب درآمدهای پایدار و تعامل بیش تر بین مهندسان و شورا و شهرداری باشد.
وی از نخستین دست آوردهای هیئت مدیره جدید نظام مهندسی فارس را کم شدن حجم نارضایتی در بحث مجریان ذی صلاح عنوان کرد.
ریاست کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به ضرورت بهره گیری از توان تخصصی سازمان نظام مهندسی وجود زمینه فکری برای توسعه همکاریها را یادآور شد.
نواب قائدی افزود: علاوه بر مسائل فنی ساختمان در حوزه‌های عمرانی و مبحث نوزده مدیریت انرژی و شبکه حمل و نقل و ترافیک شهری نیازمند همکاری سازمان نظام مهندسی هستیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: شهرسازی در کشور به‌ شیر بی یال و دم تبدیل شده و نیازمند بازنگری قوانین و فرآیندهای طراحی و اجرایی هستیم.


ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شیراز نیز با اشاره به این که امروز شاهد فراگیر شدن موعظه و انتقاد در سطوح مختلف هستیم، گفت: همه افراد و دستگاهها مدام در حال موعظه و انتقاد هستند.
نوذر امامی با عنوان پیشینه تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال هفتاد و چهار، تصریح کرد: هنوز نظام مهندسی در جایگاه اصلی خود قرار ندارد بهمین علت بخشی از تخلفات مطرح در کمیسیون ماده صد شهرداری ناشی از قصور مهندسان طراح و ناظر است.
امامی، انتظار از سازمان نظام مهندسی را تبدیل شدن به سازمانی حرفه‌ای، مولد و خلاق دانست که برای شهر و اعضای خود ثروت ایجاد می ‌کند.
لیلا دودمان _ دیگر عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز با تاکید بر ضرورت گسترش تعاملات بین شورا، شهرداری و نظام مهندسی، این تعامل را منجر به شناخت آسیب‌ ها و رفع مشکلات در راستای ایجاد شهری خلاق و پویا دانست.
علی ناصری یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شیراز نیز با عنوان این که این کلانشهر در حوزه‌های مختلف ادبی، فرهنگی، گردشگری، سلامت و مذهبی و فلسفی، برند محسوب می گردد، ضرورت توجه به اصالت تاریخی و فرهنگی را یادآور شد.
سولماز دهقانی _ ریاست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شیراز هم با اشاره به مشکلاتی در بافت تاریخی این کلانشهر و لزوم ایجاد بستری برای رفع مشکلات نقاطی نظیر بازار وکیل شمالی، یاد آور شد: شیراز به ایجاد جاذبه های جدید گردشگری نیاز دارد.
منبع: پیام فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۹ آذر ۹۷
622 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0