اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي بیان کرد:

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

تنها راهي كه سازمان را به جايگاه اصلي اش بر ميگرداند، اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان است

کد خبر: 970925016 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۵ آذر ۹۷ - ۴:۴۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی​ کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی،تنها راهي كه سازمان را به جايگاه اصلي اش بر ميگرداند، اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان است

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و  كنترل ساختمان

محمد حسين شركاء:

روز ۵ شنبه در دوازدهمين همایش ادواري دفاتر و دواير نمايندگيهاي سازمان نظام مهندسي ساختمان خراسان رضوي در سالن اجلاس هتل پارس مشهد، گفت: بزرگ ترين سرمايه ما، پشتوانه علمي، دانش و تخصص اعضاي ماست، كه اعتبار سازمان است.

شرکا به مهندسين توصيه كرد»

در مسير دانش و عملي كه فرا گرفته اند، با رعايت قانون و مقررات قدم بردارند.
ریاست سازمان استان ادامه داد: با اهدافي كه هيات مديره دوره هشتم در چشم انداز و برنامه هاي عملياتي خود مطرح و متعهد به انجام شده بود، ظرف ۳ تا ۶ ماه آينده سازمان به جايگاه واقعي اش باز خواهد گشت.
وی افزود: نظارت بر حسن اجراي خدمات مهندسي و تعهدات مهندسين در قبول مسئوليت پذيري در كارهاي ساختماني سبب رعايت مقرات ملي ساختمان و امنيت خاطر و رضايت شهروندان خواهد شد.

رئيس هيات مديره سازمان ادامه داد:

اهداف و برنامه آتي سازمان را در مورد اجراي بيمه مسئوليت مدني و بيمه تضمين كيفيت در قبال بروز حوادثي كه احيانا در حين انجام كار در كارگاه ساختماني اتفاق مي افتد، تشريح كرد و گفت: به زودي با يكي از شركتهاي معتبر بيمه تفاهمنامه بيمه حرفه اي در برابر مسئوليتهاي جامع و كامل براي مهندسين امضا خواهيم كرد.

رئيس هيات مديره سازمان ادامه داد:

هيات ۴ نفره متشكل از مسئولان استانداري، شهرداري مشهد و اداره كل راه و شهرسازي استان و سازمان به زودي جهت بررسي تعرفه هاي پيشنهادي تشكيل خواهد شد.

در ادامه نشست، جامي الاحمدي _ عضو هيات مديره سارمان ضمن تشريح مشكلات دفاتر و دواير نمايندگيهاي سازمان نظام مهندسي ساختمان در شهرستانهاي استان خواستار تشكيل دبيرخانه دائمي شهرستانها براي پيگيري مسائل و مشكلات و ارتباط دفاتر نمايندگيهاي سازمان در مشهد شد.

حميد كاظمي _ نايب رئيس اول سازمان :

خبر از راه اندازي واحد تعالي سازمان بمنظور بهبود عملكرد در سيستم اداري و اجرايي بخشهاي مختلف سازمان و راه اندازي آموزش مجازي در جهت ارتقاء دانش و باز آموزي مهندسان با همكاري دانشگاه پيام نور مشهد شد.

کاظمی:

از ديگر فعاليتهاي هيات مديره را همكاري با بنياد مسكن انقلاب اسلامي در مورد بانكهاي اطلاعاتي ساخت و ساز شهري و روستايي و در آينده نزديك شهركهاي صنعتي را عنوان كرد.

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

در اين همایش :

اعضاي هيات مديره سازمان به ترتيب سيد مجيد مزيناني، اردشير فرشيديان فر، رضا بشير، زهرا زماني، محمدرضا موسوي تقي آبادي، كامران جنتي پور، علي مقدم آريايي، مزدا نوبري، داريوش معظمي، جعفر حسين پور و باغبان زاده بازرس سازمان، حول سرجمع نمودن موارد عنوان شده در همایش ادواري دفاتر و دواير نمايندگيهاي سازمان براي تصميمگيري نهايي در استان، ايمني و آتش نشاني ساختمان در شهرستانها، ارائه تسهيلات وام قرض الحسنه به مبلغ پنجاه ميليون ريال به اعضاي سازمان، آمادگي ارائه خدمات ترافيكي در شهرستانها، پيگيري در جهت الزام پروانه پايان كار ساختمان در برخي از شهرهاي استان، افزایش اجراي استانداردهاي نظارت و طراحي ساختمان در شهرهاي استان، تفكيك نقشه هاي آپارتمانها در شهرهاي استان و مشهد از عمده مطالبي بود؛ كه عنوان كردند.

همچنين در این همایش،:

روساي دفاتر نمايندگي نظام مهندسي شهرستانهاي استان هر يك مشكلات حوزه كاري خود را در باره برگزاري دوره هاي آموزشي ويژه مهندسين مقيم شهرستان، تشكيل اتاق فكر براي شهرستانها، تقويت خدمات ارايه شده در بخش رفاه و ورزش در شهرها، ابلاغ تعارض منافع و تفويض اختيار به نمايندگي شهرستانها، پيشگيري شهرداريها از ساخت و سازها غيراصولي و غير مجاز در شهرستانها، پيشنهاد طرحهاي تشويقي و يا اجباري توسعه تست بتن و تست جوش در شهرها، بازديدهاي دوره اي هيات مديره و بازرسان سازمان از دفاتر و دواير نمايندگيهاي شهرستانها عنوان کرد و شركاء _ ریاست سازمان به تمامي پرسشها پاسخ داد.

بر پايه اين خبر در خاتمه نشست، انتخابات هيات رئيسه شهرستانهاي استان برگزار گردید.

اجراي صحيح قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان

منبع: سازمان نظام مهندسي ساختمان استان خراسان رضوي

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۷
747 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0