اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان نظام مهندسی الزامی است نماینده مردم شهریار

اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان نظام مهندسی الزامی است

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مهندسان و سازمان نظام مهندسی بیش از پیش به سمتی قدم بردارند که اندیشه‌ محوری و ایده ‌سازی را مدنظر داشته باشند که اگر از این مهم غافل گردند بطور حتم مشکلات زیادی بروز می‌ کند.

کد خبر: 961213017 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ اسفند ۹۶ - ۴:۳۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز مهندسان و سازمان نظام مهندسی بیش از پیش به سمتی قدم بردارند که اندیشه‌ محوری و ایده ‌سازی را مدنظر داشته باشند که اگر از این مهم غافل گردند بطور حتم مشکلات زیادی بروز می‌ کند.

اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان نظام مهندسی الزامی است

اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان نظام مهندسی الزامی است

اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان  نظام مهندسی الزامی است

محمد محمودی شاه‌نشین، در گردهمایی تخصصی زلزله و مدیریت ریسک و بحران که در محل سالن شهید کافی شهرستان شهریار با حضور نماینده های مجلس، فرماندار و اعضای شوراهای شهر و روستا ومسئولان شهرستان برگزار گردید با اشاره به ضرورت حرکت جوانان در مسیر رشد علمی و فرهنگی، ادامه داد: نکات مختلف و کلیات و جزئیات مسائل مربوط به حوزه حوادث و بحران ‌ها در بسیاری از گردهمایی ها، نشست ها بیان شده و مشکلات موجود نیز مورد بررسی قرار گرفته، امروز همه باید سعی کنیم که مدیریت سیستمی و یکپارچه شکل بگیرد.
محمودی تصریح کرد: مهندسان وظیفه دارند با حرکت در مسیر صحیح و بر پایه قوانین و مقررات و به دور از هر گونه کم کاری موجبات اطمینان و اعتماد مردم را نسبت به ساخت و سازها فراهم کنند و در این راه کاهش تخلفات می‌ تواند راه گشا باشد.
وی اظهار داشت: برخی ریزه‌ کاری‌ ها و عدم رعایت صحیح قوانین اجرایی ساخت و ساز موجب رخدادهایی مخربی می‌ شود که غیر قابل مدیریت است همان ‌طور که در زمین لرزه اخیر کرمانشاه در مسکن‌های مهری که تخریب گردید این موضوع اتفاق افتاد.
نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس خاطر نشان کرد: امروز مهندسان و سازمان نظام مهندسی بیش از پیش به سمتی گام بردارند که اندیشه‌ محوری و ایده ‌سازی را مدنظر داشته باشند که اگر از این مهم غافل گردند بطور حتم مشکلات زیادی بروز می‌ کند.
سازمان نظام مهندسی با اهتمام بیش تری نظارت بر روند ساخت و سازها داشته باشد
قلی‌الله قلی‌زاده، عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به ضرورت مدیریت بحران، گفت: به اهمیت مدیریت بحران بویژه زلزله با توجه به گسل‌ های موجود در کشور واقف نشده‌ایم.

اندیشه ‌محوری و ایده‌ سازی در سازمان نظام مهندسی الزامی است

قلی زاده ادامه داد: در حوزه مدیریت بحران ساختار لازم را نداریم هر چند در وزارت کشور این مجموعه وجود دارد اما وجود یک حرکت سیستمی، منظم و منسجم در حوزه مدیریت بحران وجود ندارد و در زمان بروز رخدادهایی که نیاز به مدیریت بحران دارد هر دستگاه و مجموعه ‌ای ساز خود را می ‌زند و کار تشکیلاتی در حوزه بحران شکل نگرفته است.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به این که در باره علوم مربوط به زلزله شناسی و غیره متخصصان برجسته ‌ای داریم، تاکید کرد: باید خود را برای شرایط بحرانی آماده کنیم تا بتوانیم حوادث غیرمترقبه را آن ‌گونه که هست پیگیری کنیم.
عضو کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد: امروز باید بیش از پیش به حوزه ساخت و ساز توجه شود چرا که با شرایط موجود در پایتخت و شهرستان ‌های آن و مشکلاتی از جمله ساخت و سازهای غیرمجاز، معابر غیرکار شناسی، در هم تنیدگی ساختار شهری در صورت بروز بحران کم ‌ترین خدمات را می‌ توانیم ارائه دهیم از این رو سازمان نظام مهندسی باید اهتمام بیش تری جهت نظارت بر روند ساخت و سازها داشته باشد.
قلی زاده یاد آور شد: امروز باید به فکر پیشگیری باشیم و این امر وظیفه‌ ای است که بعهده همه ما است، دولت در حوزه اجرایی و مجلس در حوزه تقنینی باید همراهی کنند تا ساختار سیستمی مدیریت بحران بصورت منسجم شکل بگیرد.

منبع : خبر شهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ اسفند ۹۶
871 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0