مقررات ساخت و ساز کیفی سازی را رعایت نمیکند معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت:

مقررات ساخت و ساز «کیفی سازی» را رعایت نمیکند

محمد سعید ایزدی با بیان این که باید مساله ساخت مسکن را حل کنیم و مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمی ‌دهد، بیان کرد: بدنبال تشکیل و راه‌ اندازی شورای اعتلای معماری هستیم.

کد خبر: 961018013 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ دی ۹۶ - ۱:۴۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، محمد سعید ایزدی با بیان این که باید مساله ساخت مسکن را حل کنیم و مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمی ‌دهد، بیان کرد: بدنبال تشکیل و راه‌ اندازی شورای اعتلای معماری هستیم.مقررات ساخت و ساز کیفی سازی را رعایت نمیکند

مقررات ساخت و ساز کیفی سازی را رعایت نمیکند

مقررات ساخت و ساز کیفی سازی را رعایت نمیکند

مقررات ساخت و ساز «کیفی سازی»  را رعایت نمیکند

وی در نشست گروه معماری نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام این که در وزارت راه و شهرسازی درصدد تشکیل و راه‌ اندازی شورای اعتلای معماری هستیم، ادامه داد: با تشکیل شورای اعتلای معماری در صدد کیفیت بخشیدن به ساختمان ‌ها و مستحدثاتی هستیم که در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد و با این اقدام می‌ خواهیم نخستین قدم ‌ها برای کیفیت بخشیدن به معماری را از خود شروع کنیم.
وی با اشاره به این مطلب که وزارت راه و شهرسازی در نقاط مختلف کشور، مستحدثات، ساختمان‌ ها، ایستگاه‌ های راه‌ آهن و هم چنین بیمارستان‌ ها و درمانگاه ‌هایی دارد که معماری برخی از آن ها فاقد اصول معماری و قواعد زیبایی ‌شناسی است، عنوان داشت: با توجه به وضعیت ساخت و سازهای کنونی و هم چنین ساختمان ‌های موجود و مساله تاب‌آور نبودن شهرها بنظر میرسد که در حوزه سیاستگذاری‌ ها و برنامه‌ریزی ‌ها برای مسکن نیز نیازمند اصلاحاتی جدی هستیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این مطلب که باید در موضوع ساخت و سازها به هم ‌پیوندی با زمین توجه ویژه‌ای گردد، عنوان داشت: باید مساله ساخت مسکن را حل کنیم و در این بین باید کیفیت بر کمیت برتری یابد.
* مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمی ‌دهد
ایزدی ضمن انتقاد از اینکه مقرراتی که در فرایند ساخت و ساز حاکم است کیفیت را مدنظر قرار نمیدهد، افزود: سه سال دیگر تا پایان دولت دوازدهم زمان داریم که باید از این فرصت پیش‌رو استفاده کرده و تحولی در حوزه معماری ایجاد کنیم.
بخشی از مشکلات و چالش‌ های امروزی را به بخشی ‌نگری فعالیت ‌ها مرتبط دانست و خاطر نشان ساخت: وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، ظرفیتها و ابزارهایی دارند که میتوانند از آن ها استفاده مناسبی داشته باشند تا به پیشبرد اهداف مشترک‌ دست یابند.

مقررات ساخت و ساز کیفی سازی را رعایت نمیکند

وی هم چنین یکی دیگر از مشکلات کنونی را میزان بالای فارغ التحصیلان رشته معماری و هم چنین موسسات آموزشی که عمدتا فاقد استانداردهای لازم هستند، عنوان کرد و افزود: در حال حاضر در کشور علاوه بر دانشگاهها، هشتصد و شصت موسسه آموزشی معماری در کشور وجود دارد که خود را ملزم به رعایت سرفصلهای گرداوری شده که در شورای تحول مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت، نمی ‌دانند.
معاون وزیر راه و شهرسازی هم چنین یکی از اقدامات قابل توجه وزارت راه و شهرسازی را تشکیل ستاد بازافرینی شهر دانست و یادآور شد: درخواست اول من اینست که به سمت ایجاد شبکه همکاری برویم بدون آن که بخواهیم به حوزه فعالیت دیگری تعدی کنیم. هم چنین، تقویت آموزش از دیگر اقداماتی است که باید انجام دهیم.
ایزدی با اشاره به این که نشست های مشترک گروه‌ های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان با معاونت معماری و شهرسازی از نوع همکاری، فنی، کارشناسی و علمی است، از تشکیل کمیته مشترک معاونت معماری و شهرسازی و گروه معماری سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور خبر داد.

منبع : خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی نظارت اسفند ۹۶

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ دی ۹۶
798 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0