شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز مسؤول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا

شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز در قلعه رییسی

مسؤول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا بیان کرد: شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز در قلعه رئیسی حذف می گردد.

کد خبر: 980201003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱ اردیبهشت ۹۸ - ۲:۱۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مسؤول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا بیان کرد: شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز در قلعه رئیسی حذف می گردد.

شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز

شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز

شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای  نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز در قلعه رئیسی حذف می گردد

بعد از مشکلات بوجود آمده در مورد تشکیل پرونده گازرسانی و نصب کنتور در سطح شهر قلعه رئیسی و انتقادات امام جمعه این شهر در خطبه های نماز جمعه مشکلات بوجود آمده را با مسئولان مربوطه پی‌گیری کردیم.
فیض الله آبرود، شهردار قلعه رئیسی در مورد صدور پروانه ساخت برای نصب کنتور، گفت: در چند ماه گذشته طی نشستی که با حضور فرماندار، بخشدار، شورای اسلامی شهر و مسئولین اداره گاز برگزار گردید در آن نشست مصوب گردید که در مورد منازلی که در حریم خیابان هستند اداره گاز استعلامی از شهرداری گرفته شود که با نصب علمک نظراتی از شهرداری خواستند ولی این استعلام را در زمان نصب کنتور واجد دانستند.
وی ادامه داد: بعد از شروع به کار نصب کنتور در سطح شهر قلعه رئیسی اداره نظام مهندسی اقدام به نشست‌هایی کرد که در آن نشست، شهرداری حضور نداشت و پروانه ساخت را یکی از شرایط تشکیل پرونده دانستند که با پی گیری که صورت گرفته میتوانستند با یک استعلام از شهرداری مشکل پرونده منازل را برطرف کنند.
شهردار بیان کرد: متاسفانه نظام مهندسی پروانه ساخت منازل را یکی از شرایط اعلام کرد در صورتیکه بسیاری از منازل مردم بسیار قدیمی احداث گردید و نیاز به پروانه ساخت نیست پس ما بعنوان شهرداری نیازی به پروانه ساخت نداریم و در چنین موارد که تلفنی با مسئولین نظام مهندسی استان صحبت کردیم خواستار حذف پروانه ساخت شدیم و شرط را استعلام از شهرداری قرار دادیم ولی متاسفانه لحاظ نگردید.
وی با عنوان این که اظهارات در سطح شهر است مبنی بر این که شهردار خواستار پروانه ساخت و پایان کار و اگر شهردار راضی گردد نظام مهندسی مشکلی ندارد در صورتیکه ما اصلا نیازی در مورد پروانه ساخت نمیبینیم و تنها به یک استعلام بسنده میکنیم و حتی حاضریم مبلغ سی و پنج هزار تومانی را که در شهر دیشموک بعنوان استعلام خواهند گرفت ما آن مبلغ را بسیار کم‌تر اخذ کنیم تا مشکلات مردم هر چه سریعتر برطرف گردد که مردم دچار هزینه اضافه نشوند و اگر نظام مهندسی تلاش کند تا شرایط پروانه ساخت حذف شود و تنها به یک استعلام بسنده کنند تا مردم هر چه سریعتر از نعمت گاز برخوردار گردند و شهرداری شهر در این مورد مشکلی ندارد و حاضر است همکاری کند.
حق طلب، مسئول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا هم در این مورد با عنوان این که شرط پروانه ساخت از شرایط نظام مهندسی است و شهردار در آن دخالتی نداشت، افزود: با توجه به شرایط اعلام شده از طرف نظام مهندسی یکی از شرایط مجوز نصب کنتور گاز را پروانه ساخت دانستند و شهرداری و شورای اسلامی در آن دخالتی نداشتند.

شرط صدور پروانه ساخت از مجوزهای نظام مهندسی برای نصب کنتور گاز

حق طلب با عنوان این که بعد از بیان این مشکلات در خطبه های نماز جمعه شهر قلعه رئیسی از زبان امام جمعه آن صبح امروز نشستی در شهرستان در این مورد برگزار گردید، گفت: در این جلسه مقرر گردید تا نظام مهندسی از صدور پروانه ساخت و پایان کار خودداری و بجای پروانه ساخت استعلامی جهت این که در حریم خیابان نباشد از شهرداری گرفته شود ولی برای این که نظام مهندسی استحکام منازل را مطمئن گردد شیوه نامه را به مهندسین خود ابلاغ خواهد کرد.
وی در مورد هزینه های گرفته شده برای تشکیل پرونده هم گفت: در همین نشست، مقرر گردید تا با مهندسین نظام مهندسی نشستی برگزار گردد و نسبت به کاهش قیمت نقشه که هم اکنون صد هزار تومان است و هم‌چنین هزینه مهندس نظام مهندسی را که مبلغ آن صد و ده هزار تومان است امشب جلسه ای برگزار خواهیم کرد تا مهندسینی که این آمادگی داشته باشند با هزینه کمتری اقدام کنند ابلاغ و شروع به کار کنند و مبلغ شانزده هزار تومان نظام مهندسی هم که به حساب نظام مهندسی جهت تشکیل پرونده پرداخت می گردد.
مسئول نمایندگی نظام مهندسی چاروسا اظهار داشت: پی‌گیری خواهیم کرد تا هر چه سریعتر شیوه نامه ابلاغی نظام مهندسی را اخذ کنیم و نسبت به صدور مجور برای نصب کنتور مردم اقدام کنیم.
منبع: خبرگزاری فارس

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱ اردیبهشت ۹۸
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0