رقابت صد و چهل و هشت هزار نفر در آزمون نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی با حضور محمد اسلامی انجام گردید:

رقابت صد و چهل و هشت هزار نفر در آزمون نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی

وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در دانشگاه کاشان از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان در آن دانشگاه بازدید و بر گزینش مهندسان شایسته در آزمون نظام مهندسی برای بالا بردن به کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد.

کد خبر: 971113005 تاریخ انتشار: شنبه ۱۳ بهمن ۹۷ - ۱:۰۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نطام مهندسی کشور،وزیر راه و شهرسازی ضمن حضور در دانشگاه کاشان از روند برگزاری آزمون نظام مهندسی ساختمان در آن دانشگاه بازدید و بر گزینش مهندسان شایسته در آزمون نظام مهندسی برای بالا بردن به کیفیت ساخت و ساز تاکید کرد.

رقابت صد و چهل و هشت هزار نفر در آزمون نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی

رقابت صد و چهل و هشت هزار نفر در آزمون نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی

رقابت صد و چهل و هشت هزار نفر در آزمون نظام مهندسی ساختمان راه و شهرسازی

وی ضمن حضور در دانشگاه کاشان از آزمون حرفه نظام مهندسی ساختمان که همزمان در کل کشور طی امروز و فردا انجام می‌ گردد بازدید کرد و اظهار داشت: اهمیت صنعت ساختمان هم در اقتصاد برای بهره‌وری اقتصادی و هم برای تمدن‌سازی، ایمنی و سلامت جامعه جایگاه رفیع و بلندی است.
وی تصریح کرد: تعیین صلاحیت افرادی که در این رشته می‌ خواهند فعالیت کنند برای ما از درجه اهمیت بالایی برخوردار است؛ بهمین علت، مهندسان و یا نیروهای تکنسینی که می‌ خواهند با مدرک کاردانی وارد این عرصه گردند باید در آزمون شرکت کنند.
اسلامی ادامه داد: امروز ما در شصت و چهار مکان در سطح کشور شاهد رقابت صد و چهل و هشت هزارنفر در این آزمون هستیم که در هفت رشته شرکت کرده‌اند.
وی گفت: نکته حائز اهمیت برای ما اینست که افرادی که انتخاب می ‌شوند دارای صلاحیت دانشی و فنی باشند و هم چنین بتوانند با صلاحیت ‌ها و مهارت‌ هایی که کسب می ‌کنند گواهی نامه و پروانه فعالیت از نظام مهنندسی نیز داشته باشند و بتوانند در جامعه خدمت خود را شروع کنند.
وزیر راه و شهرسازی افزود: برای ما اهمیت دارد که افراد درست انتخاب شوند، افرادی که انتخاب می‌ شوند دارای سواد و توان مهندسی باشند و ساخت و سازها طبق آیین‌نامه کنترل ساختمان و قانون نظام مهندسی ساختمان بنا گردد.


عضو کابینه دولت دوازدهم تصریح کرد: امیدوار هستیم با طراحی و اجرا درست و انتخاب افراد شایسته شاهد خلق رشته بناهای ماندگار باشیم. از سال ‌های گذشته به علل گوناگون که ساخت و سازها کنترل نشدند ضایعات زیادی داریم؛ بدین معنا که ساختمان‌ های ما خیلی زود مستهلک می ‌شوند، چون کنترل نکردیم تا توسط افراد ذیصلاح کارهای ساخت انجام گردد یا اگر توسط افراد ذیصلاح اجرا شده کیفیت آن به نسبت استاندارها، نسبت قابل قبولی نبوده است، هرچند این کیفیت را در دهه اخیر پیدا کرده است.
اسلامی یاد آور شد: ما نیاز داریم با تلاش ویژه‌تری به موضوع اهمیت حرفه‌ای فعالیتهای مهندسی در ساختمان بپردازیم. امیدوار هستیم کسانیکه در این آزمون پذیرفته می ‌شوند جزو بهترین‌ ها باشند و مردم به آن‌ ها اعتماد کنند و بتوانند با سوگندی که یاد می ‌کنند بعنوان مهندس خدمت ارزنده‌ای به جامعه ارائه دهند.

منبع: فصل تجارت

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نظارت معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ بهمن ۹۷
628 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0