رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است ترکان گفت:

رفتن «آخوندی» از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است

نماینده ویژه رئیس جمهوری در نوسازی بافت‌ های فرسوده با عنوان این که رفتن آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است، افزود: هر فردی که برخلاف اندیشه های آقای آخوندی فکر کند، حذف می گردد و وزیر راه وشهرسازی نظارت استصوابی بر انتخابات نظام مهندسی دارد.

کد خبر: 970703012 تاریخ انتشار: سه شنبه ۳ مهر ۹۷ - ۴:۱۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نماینده ویژه رئیس جمهوری در نوسازی بافت‌ های فرسوده با عنوان این که رفتن آقای آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است، افزود: هر فردی که برخلاف اندیشه های آقای آخوندی فکر کند، حذف می گردد و وزیر راه وشهرسازی نظارت استصوابی بر انتخابات نظام مهندسی دارد.

رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است

رفتن آخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است

رفتن «آخوندی» از وزارت راه و شهرسازی  خبر خوبی است/ وزیر، نظارت استصوابی بر انتخابات نظام مهندسی دارد

اکبر ترکان با اشاره به درخواست وی از وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تعویق در برگزاری انتخابات نظام مهندسی، ادامه داد: بنظر می ‌رسد در مرحله برگزاری انتخابات نظام مهندسی برخی افراد که با اندیشه‌ های آقای آخوندی مخالف هستند حذف شده‌اند و آقای آخوندی نظارت استصوابی اعمال کرده است.
ترکان با عنوان این ادعا که کسانیکه برای انتخابات نظام مهندسی از مرحله رد صلاحیت عبور کرده‌اند، منتخب وزیر راه و شهرسازی هستند، تصریح کرد: در قانون رد صاحیت افراد توسط وزیر راه و شهرسازی پیش بینی نشده و این اقدام وزیر مداخله محسوب می گردد.
نماینده ویژه رئیس جمهوری در نوسازی بافت‌های فرسوده خاطر نشان کرد: عده‌ای در پرونده‌ های افراد ورود می‌ کنند،  جستجو می ‌کنند و عللی سرهم می‌کنند تا برخی‌ها را رد صلاحیت کنند.
وی گفت:‌ جایگاه تایید صلاحیت توسط وزارت، ابتکار آقای آخوندی است وگرنه در قانون چنین چیزی پیش بینی نشده است و هیچ منع قانونی برای موافقت با درخواست بنده وجود ندارد.
ترکان یاد آور شد: آقای آخوندی که گفته است درخواست بنده غیر قانونی بود،‌ لطفا بگوید به استناد کدام قانون درخواست بنده غیر قانونی است.
وی افزود: در تبصره ماده سیزده قانون نظام مهندسی آمده است که نخستین دوره انتخابات را وزارت شهرسازی برگزار کند چرا که در آن زمان سازمان نظام مهندسی به تازگی تشکیل شده بود. این قانون برای برگزاری نخستین دوره است و مجری برگزاری دوره ‌های بعدی باید سازمان نظام مهندسی باشد و  جایگاه وزارت راه وشهرسازی برای برگزاری دوره ‌های بعدی انتخابات،‌ نظارت است.


ترکان، هم چنین در مورد احتمال برکناری، جابه جایی یا استیضاح وزیر راه و شهرسازی در آینده نزدیک، یاد آور شد: اطلاعی از این موضوع ندارم ولی خبر رفتن آقای اخوندی از وزارت راه و شهرسازی خبر خوبی است.
وی، هم چنین در مورد این پرسش که گفته می‌ شود یکی از گزینه سرپرستی یا وزارت راه وشهرسازی شما هستید، تاکید کرد: تا به حال پیشنهادی در این مورد به بنده داده نشده است.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هر آنچه که در مورد آزمون نظام مهندسي طراحي معماري بايد بدانيد

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۷
943 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0