ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی کشور تا آخر اردیبهشت صورت میگیرد

ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی کشور

طی روزهای گذشته گزارشی به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد فعالیت مهندسان طراح و ناظر در منطقه زلزله زده کرمانشاه داده شد.

کد خبر: 970209010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۹ اردیبهشت ۹۷ - ۱:۵۲ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، طی روزهای گذشته گزارشی به ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در مورد فعالیت مهندسان طراح و ناظر در منطقه زلزله زده کرمانشاه داده شد.

ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی کشور

ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی کشور

ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی  مناطق زلزله زده کرمانشاه از سازمان نظام مهندسی کشور

در این گزارش از کندی کارانتقاد شد و بنظر میرسید که اقداماتی که توسط سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه و دفتر نمایندگی شهرستان سرپل ذهاب تعهد شده باید با سرعت بیش تری پی گیری گردد.
دکترمحمد رضا جواهری دبیر اجرایی سازمان نظام مهندسی کشور در مورد چگونگی روند اقدامات انجام شده سازمان نظام مهندسی کشور در سر پل ذهاب و مناطق زلزله زده بیان کرد: برای بررسی و ارزیابی این موضوع و عملکرد همکاران بازدیدی ویژه در دستور کار قرار داده شد . در کم تر از ۲۴ ساعت بصورت سرزده در منطقه حاضر شدیم دراین بازدید که مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور هم حاضر بودند بصورت ویژه از بخش دفترفنی و بررسی نقشه هایی که درسازمان نظام مهندسی سرپل ذهاب انجام می شد، بازدید کردیم .
وی ادامه داد: ضمن ابراز رضایتی که مالکین از عملکرد نظام مهندسی داشتند خوشبختانه مشخص شد که سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه و بصورت ویژه دفتر نمایندگی شهرستان سرپل ذهاب و همین طور مهندسان منطقه با سرعت و دقت و جدیت تمام، امور محول گردیده را که مربوط به تهیه نقشه و نظارت و بررسی نقشه ها هست انجام داده اند.
تا به حال ۴۰۰۰ واحد مسکونی توسط مهندسان ما تهیه نقشه، کنترل و ترخیص شد، برای صدور پروانه بخش زیادی از این پرونده ها اجرا شدند و مهندسان هم در حال نظارت بر و اجرای آنها هستند.
کیفیت اجرای پروژه ها نیز خیلی خوب بود؛ البته خود مالکین هم به علت مشاهده خطرناک زلزله با وسواس جدی پی گیر کیفیت خوب اجرا بودند و زلزله موجب شد که خودشون هم وسواس داشته باشند .
سازمان نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه و دفتر نمایندگی سرپل ذهاب مدیریت و هماهنگی ارائه خدمات مهندسی را بصورت رایگان بعهده داشتند.
همینطور مهندسان منطقه با تخفیف ویژه ای که برای این پروژه ها منظور شده بود در حال ارائه خدمات هستند البته دستورالعمل ویژه وزارت راه و شهرسازی هم برای کمک به مردم زلزله زده تأثیر خیلی خوبی در سرعت کار داشت.

ترخیص پرونده بالغ بر هفت هزار واحد مسکونی مناطق زلزله زده کرمانشاه

اردی بهشت امسال، ۷ هزار واحد مسکونی که صورت جلسه شده بود ومورد تعهد سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه شده بود؛ آماده خواهد شد .
جواهری در خاتمه اظهار داشت: در حال حاضر از برنامه زمان بندی عقب نیستیم، از همکاران خواسته ایم؛ هم چنان مراجعات را پذیرش کنند تا کار سرعت یابد ، مدیریت حوزه معاونت عمرانی استانداری استان کرمانشاه و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همراهی خیلی خوبی داشتند و نشستی که هم داشتیم موارد و وسایلی که مطرح بود بین نظام مهندسی و بنیاد مسکن بطور شفاف مطرح گردید و دوستان هم همه قول مساعد دادند که در صورت تامین نیازهای مالی مهندسان طراح وناظر را در اسرع وقت پرداخت کنند.
منبع : رویداد۲۴

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی شهرسازی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۷
779 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0