تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور بهادری

تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور

شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جلسه دویست و سی و هشتم خود مهم ‌ترین مسائل حوزه ساخت و ساز بویژه بعد از وقوع سیل در استانهای مختلف کشور را بررسی نمود.

کد خبر: 980128001 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۸ فروردین ۹۸ - ۸:۱۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در جلسه دویست و سی و هشتم خود مهم ‌ترین مسائل حوزه ساخت و ساز بویژه بعد از وقوع سیل در استانهای مختلف کشور را بررسی نمود.

تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور

تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور

تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل  مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور

در این نشست که عصر روز ۳ شنبه بیست و هفتم فروردین با حضور تمامی اعضای اصلی و علی البدل شورا و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استانها در سالن جلسات شورای مرکزی برگزار گردید، بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی با آرزوی سالی موفق برای اعضای شورا در جهت خدمت رسانی به جامعه، وقوع حادثه سیل در اکثر استانها را آزمایش مهمی برای حضور فعال مهندسان عضو در صحنه های امداد و بازسازی ساختمانهای آسیب دیده توصیف نمود.
بهادری، دبیر اجرایی شورای مرکزی،  ادامه داد: مغفول ماندن جانمایی صحیح ساختمانها، عدم رعایت مقررات شهرسازی و مشکلات مربوط به طراحیهای شهری، زمینه تشدید مشکل را فراهم آورده که بایستی از این پس سازمان با جدیت بیش تر وارد این عرصه های تخصصی گردد.
وی، هم‌چنین به دیدار نوروزی هیئت رئیسه شورای مرکزی با معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و افزود: در این دیدار حسینی، از سازمان نظام مهندسی ساختمان دعوت کرده است روی موضوع بازسازی مناطق سیل زده داوطلبانه وارد گردد. این حرکت از نظر معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی فرصتی برای بازگرداندن سرمایه اجتماعی سازمان محسوب می گردد. معاون وزیر پیشنهاد کرده است استان ‌های معین هر کجا در مناطق آسیب دیده مأموریت دارند، سازمان نیز در آن جا حضور پیدا کند و در ارزیابی آسیب پذیریها تا نظارت روی روند ساخت و ساز و مکان یابی برای ساخت و سازهای جدید همکاری کنند و مسئولیت عهده‌دار گردد.
در ادامه نشست دویست و سی و هشتم شورای مرکزی، بعد از گزارش مقومی، دبیر کمیسیون روسای استان ‌ها در مورد مهم‌ترین محورهای مذاکرات نشست صبح دیروز این کمیسیون، به ترتیب: طاهری اصل، کوسه غراوی، نصر، سیف زاده، رمضانی، گلستانی، بیطرف، جی افرام، جواهری، علی نیا، قناعت، مجربی کرمانی و امراللهی در مورد توجه ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان به حوادث غیرمترقبه بویژه سیل و زلزله به ایراد سخن پرداختند.
از مهم‌ ترین محورهای پیشنهادی سخنرانان؛ لزوم ورود سازمان به مدیریت بحران در استان‌ها و ارائه یک مبحث با همین عنوان در مجموعه مباحث مقررات ملی ساختمان، تأکید بر لزوم پیش‌گیری از خطاهای احتمالی در واگذاری اراضی برای ساخت و ساز، سد سازی برای کنترل سیلاب‌ ها و اقدام طبق راهبرد ملی و آمایش سرزمین بود.

تمرکز شورای مرکزی بر پیش‌گیری و حل مسائل مربوط به حوادث غیر مترقبه کشور

در همین ارتباط فرج الله رجبی، ریاست شورای مرکزی بعد از ایراد سخنان پیش از دستور اعضا، ضمن یادآوری پتانسیل قوی فنی تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان در سطح کشور، بیان کرد: ما در ادامه راه و برای بازسازی ساختمانها طبق طراحی و جانمایی اصولی، وظیفه سنگینی به عهده داریم و تمام توان خود را در تعامل فعال با وزارت راه و شهرسازی بکار خواهیم گرفت.
در ادامه نشست شورای مرکزی، سامانه جامع عضویت که در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران تهیه و گرداوری شده رونمایی گردید.
این سامانه پیشرفته شامل فرآیند و روش ارجاع نظارت، تفکیک و مرزبندی کارهای نظارتی و صف بندی اعضا است و موجب می ‌شود امور بصورت الکترونیکی و عادلانه به اجرا درآید.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی تاسیسات برقی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ فروردین ۹۸
463 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0