نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد استاندار زنجان بیان کرد:

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد، بلکه باید فراتر از مرزهای کشور باشد.

کد خبر: 961206002 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ اسفند ۹۶ - ۷:۲۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد، بلکه باید فراتر از مرزهای کشور باشد.

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور  در جغرافیای ایران، محصور گردد

استاندار زنجان در آئین گرامیداشت روز مهندس، گفت:معماران ایرانی، بدون بهره ‌مندی از امکانات و ابزارهای امروزی، بناهای فاخری ساخته ‌اند که این امر، سبب افتخار تاریخ گذشته، کنونی و آینده ملت ایران است.
نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد
اسداله درویش‌ امیری بیان کرد: امروز هم اگر مهندسان جوان ایرانی بخواهند و اراده داشته باشند، می ‌توانند کارهای بزرگی در زمینه طراحی، ساخت و تولید، انجام دهند.
امیری ادامه داد: کشور در طول تاریخ از مردان و زنان بزرگی در رشته ‌های مختلف مهندسی، بهره‌مند بوده و جامعه ایرانی در این حوزه به پیشرفت و توسعه مطلوبی در ابعاد و زمینه‌ های مختلف، دست یافته است.
وی افزود: در بررسی بنای تاریخی چهل ‌ستون اصفهان، مشاهده می گردد که با وجود نبود امکانات امروزی، این بنای فاخر به ‌گونه ‌ای محاسبه و احداث شده که با گذشت چندین قرن از ساخت آن، هنوز هم بازدید این مکان تاریخی، لذت ‌بخش است و مورد توجه جهانگردان و چهره‌ های مختلف از تمام نقاط دنیا قرار می ‌گیرد.
استاندار زنجان با تاکید بر این که در حال حاضر نیز مهندسان ایرانی، افتخار آفرین بوده و در سطح دنیا خوش می‌درخشند، تصریح کرد: مهندسان، متخصصان و فرزندان غیرتمند ایرانی با حفظ ماهیت فعلی حرم مطهر حضرت امام حسین (علیه السلام) در شهر کربلا، سازه‌ ای اجرایی کرده اند که این سازه، یک کار مهندسی ویژه و منحصر به فرد قلمداد می گردد.
امیری گفت: در طرح توسعه حرم مطهر امیرالمومنین (علیه السلام)، مراحل مطالعه، طراحی و ساخت دویست و بیست و شش هزار مترمربع بنا در عرض چهار سال با روح معماری ایرانی-اسلامی و با اجرای بهترین و زیباترین سازه توسط مهندسان ایرانی به اتمام رسیده است، در ضمن تاسیسات این مجموعه، یکی از پیچیده‌ ترین و مجهزترین تاسیساتی است که گرمایش و سرمایش حرم فعلی و توسعه ‌یافته جدید را تامین می‌کند.
وی با بیان این که جامعه مهندسین ایرانی، نقش بی ‌بدیلی در دوران دفاع مقدس داشتند که کم تر به آن پرداخته میشود، مطرح کرد: هنگامی که از دوران دفاع مقدس و روزگار سخت ملت ایران در جنگ تحمیلی سخن به میان می ‌آید، کم تر از حضور بخش مهندسی رزمی، سخن گفته می‌شود و باید گفت حق مطلب در این مورد ادا نشده و در حق این جامعه، به نوعی ستم شده است.

نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد

وی گفت: مهندسان ایرانی، سربازان جان بر کف دوران دفاع مقدس بودند که بستر عملیات را برای رزمندگان، فراهم می‌کردند، این مهندسان و جوانان عاشق وطن، نیرو، استعداد، توانایی، هنر و نبوغ خود را بکار گرفته و هر روز پدیده ‌ای نو طراحی میکردند تا بستری را برای بهترین شیوه رزم با دشمن فراهم کنند.
استاندار زنجان با بیان این که باید توجه ویژه‌ ای به جامعه مهندسین کشور صورت گیرد، تاکید کرد: با وجود گذشت سالها از درگذشت خواجه نصیرالدین طوسی، هنوز هم دستاوردهای علمی این دانشمند بزرگ ایرانی، محل رجوع همگان است؛ چرا که وی از بزرگ ترین فلاسفه، ریاضی دانان و دانشمندان پر افتخار ایرانی بود که بعد از بزرگانی همچون فارابی، ابوریحان بیرونی، بوعلی سینا و رازی، ظهور کرد.
وی با بیان این که در قدیم، مهندس به شخصی اطلاق می‌ شد که به علم هندسه آگاهی داشته باشد، افزود: در حال حاضر دامنه مهندسی، خیلی گسترده و وسیع شده و دانشجویان و دانش‌ پژوهان در رشته های مهندسی معتبر و شناخته ‌شده در حال فراگیری هستند.
استاندار زنجان یاد آور شد: علی رغم این که جامعه مهندسین ایرانی از ظرفیت بالایی در این حوزه برخوردار هستند، ولی متاسفانه در صادرات خدمات مهندسی در هیچ رشته ‌ای، موفق عمل نشده است، بنابراین نباید ظرفیت نظام مهندسی کشور در جغرافیای ایران، محصور گردد، بلکه باید فراتر از مرزهای کشور باشد.

منبع : خبرگزاری بسیج

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی نقشه برداری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۶ اسفند ۹۶
715 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0