ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در جلسه تخصصی مشترک گروه تخصصی مکانیک سازمان با مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین نگرانیهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمستان ایمنی سیستمهای گرمایشی بویژه در مدارس، مساجد و اماکن عمومی است.

کد خبر: 960928015 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۸ آذر ۹۶ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان شمالی ، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی در جلسه تخصصی مشترک گروه تخصصی مکانیک سازمان با مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس با بیان این مطلب افزود: یکی از مهمترین نگرانیهای سازمان نظام مهندسی ساختمان در زمستان ایمنی سیستمهای گرمایشی بویژه در مدارس، مساجد و اماکن عمومی است.ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس

ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس

ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس

ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های  نادرست و تأمین امنیت مدارس

مهندس«علی اکبر رمضانی» با اشاره به تکرار حوادث ناشی از سیستمهای نامناسب گرمایشی و ایجاد صدمات جبران ناپذیر، بیان داشت: پذیرش سیستمهای گرمایشی قدیمی به تنهایی و ممانعت از ورود تکنولوژیهای جدید با پیشرفتهای فعلی منافات دارد با این حال استفاده از تجهیزات گرمایشی جدید برای مدارس نیازمند بررسی مهندسین و گروه تخصصی مکانیک است.
رمضانی گفت: تأمین حداقل استاندارد مورد نیاز بمعنای قابل استفاده بودن تکنولوژی جدید است و تأمین نشدن استانداردهای مورد نظر مانعی برای استفاده از این سیستمهای گرمایشی در مدارس است.
این مقام مسئول ادامه داد: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ظرفیت لازم برای اصلاح فرآیندهای نادرست و ورود به فرصتهای موجود را دارد و میتواند در تأمین ایمنی موتور خانه ها، تبدیل سیستمهای گرمایشی و بازدید های ادواری سیستمهای گرمایشی مدارس مساعدتهای لازم را انجام دهد.

ظرفیت نظام مهندسی ساختمان برای اصلاح فرآیند های نادرست و تأمین امنیت مدارس

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز خراسان شمالی با اعلام اینکه استاندارد سازی سیستم گرمایشی مدارس با حادثه مدرسه «شین آباد» شروع شد، گفت: با هماهنگیهای انجام شده از بودجه سالیانه و از محل عوارض گاز مبلغی به نوسازی مدارس کشور اختصاص داده شد.
«بابایی» تصریح کرد: در ساختمان و نوسازیهای جدید مقررات مبحث هفده بدرستی انجام میشود و از سیستمهای بروز استفاده می گردد با این حال با آغاز پروژه استاندارد سازی سیستمهای گرمایشی مدارس کارهایی بر اساس با دستورالعملها انجام میشود.
وی با بیان اینکه بخاریهای چکه ای از خطرآفرین ترین بخاریهای موجود در مدارس بود و هدف ما هم در ابتدای طرح حذف این بخاریها از مدارس بوده است، خاطرنشان کرد: هر چند به نوع فضاهایی که در استان وجود دارد هم سیستمهای گرمایشی متنوع وجود دارد، ولی آن چه مهم است تأمین ایمنی دانش آموزان است.
بابایی یاد آور شد: استحکام سازی فضای مدرسه هم شروع شده است و اگر اعتبار لازم پرداخت گردد تمام مدارس باید استاندارد سازی گردند.
در این نشست، ضوابط و نحوه کارکرد و ایمنی یک نوع بخاری دو جداره برای استفاده در مدارس بررسی شد.
منبع : سازمان نظام مهندسی ساختمان استان خراسان شمالی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام نظام مهندسی ایلام

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ آذر ۹۶
846 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0