ظرفیت هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی معادن کشور ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران

ظرفیت هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی معادن کشور

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: امروز بیش از هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بخش معدن و صنایع معدنی میتواند بخش قابل توجهی از این رقم را جذب کند.

کد خبر: 980319008 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۹ خرداد ۹۸ - ۳:۵۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: امروز بیش از هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد که بخش معدن و صنایع معدنی میتواند بخش قابل توجهی از این رقم را جذب کند.

ظرفیت هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی معادن کشور

ظرفیت هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی معادن کشور

معادن ظرفیت جذب بخشی از هزار و هشتصد  هزار میلیارد تومان نقدینگی کشور را دارد

 

«داریوش اسماعیلی» گفت: آمار ها گویای این است که بیش از سی و هشت هزار متخصص به عضویت این سازمان درآمده و تعداد شانزده هزار و صد و چهل و شش مورد ارجاع کار در سال نود و هفت داشته که بیش ترین آن مربوط به استان زنجان با ۱ هزار و هشتصد و چهل مورد بود.
اسماعیلی ادامه داد: شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن در دوره کنونی یک برنامه شش ساله را در دستور کار دارد که ۳ محور اصلی در این چارچوب دنبال خواهد کرد، اول صیانت از معادن و مواد معدنی، دوم هوشمند سازی فعالیت این بخش و سوم تلاش برای جذب سرمایه گذار دربخش معدن و صنایع معدنی است.
وی اظهار داشت: ارتقای سطح سازمان نظام مهندسی معدن در این دوره بعنوان دغدغه اصلی است، زیرا جایگاه این سازمان خیلی بالاتر از شرایط کنونی است.

وی ضمن یادآوری اینکه ذخایر معدنی کشور تجدید ناپذیرند، تصریح کرد: نحوه برداشت مواد معدنی باید به گونه ای باشد که این ذخیره خدادادی بین نسلها حفظ گردد و از آن بتوان سالیان سال بهره گیری گردد.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران ابراز امیدواری کرد: استفاده از مسئولان فنی اکتشاف، استخراج که از اعضای سازمان نظام مهندسی معدن محسوب می گردند، بتوانند در چارچوب شیوه برداشت اصولی و صحیح معادن نقش خود را ایفا کنند.

تفویض اختیار وزارت صنعت به نظام مهندسی معدن

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران در این جلسه خبری از تفویض اختیار وزارت صنعت، معدن وتجارت به سازمان نظام مهندسی معدن در ارتباط با طرحهای اکتشافی و بهره برداری از معادن خبر داد و گفت: قرار است سازمانهای استانی این تشکیلات به عنوان نمایندگان وزارت صنعت به ایفای وظیفه در ارتباط با طرحهای مزبور داشته باشند.

اسماعیلی، سرعت واگذاری های پهنه های معدنی را کند دانست و افزود: شیوه واگذاری‌ها قابل قبول نیست و باید به این مهم تسریع بخشید.

سیزده میلیارد دلار ارزش محصولات مصرفی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران بیان کرد: برپایه آمارهای وزارت صنعت، حدود بیست و دو تا بیست و سه میلیارد دلار ارزش محصولات تولیدی بخش معدن و صنایع معدنی در سال نود و هفت بود، از این رقم سیزده میلیارد دلار سهم مصرف بازار داخلی و بقیه صادر گردید.

ظرفیت هزار و هشتصد هزار میلیارد تومان نقدینگی معادن کشور

اسماعیلی خاطر نشان ساخت: تولیدات پارسال ضمن حفظ اشتغال در این بخش، نقش بسزایی در صرفه جویی ارزی داشت که مانع از هزینه ارزی شد.

اجلاس هیات عمومی برای تکمیل شورای مرکزی

اسماعیلی با عنوان این که روزهای بیست و یکم و بیست و دوم خرداد ماه جاری اجلاس هیئت عمومی سال نود و هشت این سازمان در مازنداران برگزار می گردد، تصریح کرد: قرار است در این اجلاس با برگزاری انتخابات از بین اعضای سازمان یک نفر در رشته معدن برگزیده و تعداد یازده نفر شورای مرکزی این سازمان تکمیل می گردد.

اسماعیلی گفت: تفویض اختیاراتی که در حوزه عملکردی سازمان نظام مهندسی معدن است از طرف وزارت صنعت، نقش موثری در ارتقای روند بهره برداری از معادن کشور بدنبال دارد.

تعداد پروانه های اشتغال صادر گردیده از طرف سازمان نظام مهندسی معدن به رقم ده هزار و پانصد و پنجاه و دو فقره رسیده و تعداد مسئولان فنی بالغ بر شش هزار و دویست و سی و دو نفر است.

آمارهای منتشر شده حاکی است که شمار اعضای سازمان نظام مهندسی معدن چهل هزار و هفتصد و سی و سه نفر است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ خرداد ۹۸
648 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0