آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به آینده روشن ساخت و سازهای استان با توجه به تعامل و همدلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شهرداریها و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این رابطه اشاره کرد.

کد خبر: 190921001 تاریخ انتشار: شنبه ۳۰ شهریور ۹۸ - ۹:۱۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان یزد،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد به آینده روشن ساخت و سازهای استان با توجه به تعامل و همدلی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با شهرداریها و همراهی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد در این رابطه اشاره کرد.

آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان

آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان

آینده روشن ساخت و سازهای  استان با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداریها

«مهدی سالاری» در جمع مدیران دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستانهای استان به برگزاری جلسه تحلیلی بررسی ساخت و سازها در استان به میزبانی نظام مهندسی ساختمان اشاره کرد و افزود: دستاوردهای مهم این جلسه بزودی از طرف دفتر معاونت عمرانی استانداری یزد به شهرداریها ابلاغ می گردد.

سالاری تصریح کرد: با توجه به فضای تعاملی که ایجاد شده و تصمیمات خوبی که گرفته شده است، مدیران نظام مهندسی ساختمان در شهرستانها باید استفاده لازم را از این فضا ببرند.

وی از موارد عنوان شده در این جلسه تخصصی را برون سپاری واحد اجراییات شهرداریها بدنبال اجرای موفق این طرح در منطقه چهار شهرداری یزد نام برد و گفت: شهرداری منطقه سه شهرداری یزد نیز بدنبال انتخاب پیمانکار برای اجرای این طرح است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد عنوان داشت: شهرداریهای سایر شهرهای استان نیز این موضوع را در دستور کار قرار داده اند به این ترتیب یا بخش اجراییات را برون سپاری میکنند یا نسبت به تقویت آن اقدام خواهند کرد و این موارد باید تا پایان سال اجرایی گردد.

سالاری، هم‌چنین به یکی دیگر از موارد عنوان شده در جلسه تحلیلی ساخت و ساز در استان یزد اشاره کرد و گفت: در این نشست بیان شد شهرداریها میتوانند برای زمینهای مشاع و قولنامه ای پروانه صادر کنند.

سالاری یاد آور شد: شورای شهر یزد این مصوبه را به شهرداری ابلاغ کرده است و این موضوع باید در شورای شهر همه شهرهای استان دنبال و پی‌گیری گردد.

وی با عنوان این که شهرداری یزد برای املاکی که قبل از سال نود و هشت زیر حد نصاب تفکیک شده است، پروانه صادر میکند، تصریح کرد: ولی از این به بعد، برای رعایت نشدن حد نصاب، سند صادر نخواهد شد. این موضوع نیز باید در شهرستانها از طریق شورای شهر و شهرداری پی‌گیری گردد.

وی، در ادامه به نقش کمیسیون ماده صد در کاهش تخلفات ساخت و ساز اشاره کرد و گفت: مقرر گردید از این به بعد، در صدور آرا در کمیسیون ماده صد از نظر کارشناسان نظام مهندسی ساختمان هم استفاده گردد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان یزد، هم‌چنین به تشکیل پنج کمیته تخصصی برای کاهش تخلفات ساخت و ساز به پیشنهاد معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد اشاره کرد و گفت: با توجه به دستور محسن صادقیان، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد نیز ترکیبهای پیشنهادی برای این کمیته ها را پیشنهاد خواهد کرد و نمایندگیهای شهرستانها هم میتوانند پیشنهادات خود را بیان نمایند.

آینده روشن ساخت و سازهای استان با همکاری سازمان

وی از مدیران دفاتر نمایندگی نظام مهندسی ساختمان در شهرستانها خواست آمار صدور پروانه ساختمانی و پایان کار را از شهرداریها اخذ کنند تا مشخص گردد که چند درصد از این ساخت و سازها خدمات نظام مهندسی را اخذ میکنند.

وی در ادامه این نشست، به بررسی عملکرد نمایندگان شهرستانها در صدور شناسنامه های فنی ملکی ساختمان پرداخت.

مدیران دفاتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در شهرستانها نیز در این جلسه، نقطه نظرات و پیشنهادات خود را بیان کرده و درباره مباحث فوق به بحث و بررسی پرداختند.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ شهریور ۹۸
419 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0