تعادل بین تولید و نیاز عاملی جهت کاهش قیمت مسکن رئیس سازمان نظام مهندسى کشور بیان کرد:

تعادل بین تولید و نیاز عاملی جهت کاهش قیمت مسکن

فرج الله رجبی معتقد است که تعادل بین تولید مسکن و نیاز به مسکن منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

کد خبر: 190725008 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳ مرداد ۹۸ - ۴:۵۷ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،فرج الله رجبی معتقد است که تعادل بین تولید مسکن و نیاز به مسکن منجر به کاهش قیمت مسکن خواهد شد.

تعادل بین تولید و نیاز عاملی جهت کاهش قیمت مسکن

تعادل بین تولید و نیاز منجر  به کاهش قیمت مسکن می گردد/ آمار واحدهاى خالى از سکنه واقعى نیست

وی با اشاره به کاهش ده الی پانزده درصدى قیمت مسکن در مناطق مختلف افزود: درحالى کاهش قیمت مسکن را تجربه کرده ایم که ناشى از افزایش حباب گونه قیمت مسکن بوده است که بصورت سیستمى نیست.
رجبی معتقد است بطور حتم کاهش قیمت مسکن تحت تاثیر تولید برنامه ریزى شده خواهد بود و نخستین قدم در نظر گرفتن نیاز سالانه به مسکن است.
وی با عنوان این که سالانه نیاز به تولید نهصد هزار واحد مسکونى است، ادامه داد: از سال نود و پنج تاکنون از این نیاز عقب نشینى کرده ایم و پانزده هزار واحد طى این سه سال از نیاز به مسکن کمتر تولید شده و عقب هستیم.
رجبی تصریح کرد: باید برنامه ریزى گردد که با ساخت مسکن جدید و در بافت فرسوده به حد نیاز برسیم.
آمار واحدهاى خالى از سکنه میدانى و واقعى نیست

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور، هم چنین حول آمارهاى ارائه شده از واحدهاى خالى از سکنه بیان کرد: آمار میدانى از این خانه ها وجود ندارد و آن چه گفته مىشود برآورد است که این واحدها یا خانه هاى سطح بالا با مشترى خاص هستند و اگر با این تعداد مسکن خالى باشد باید با تسهیلاتى بانکى بین متقاضى و فروشنده برنامه ریزى گردد که این تسهیلات متناسب با قیمت واحدها باشد.

تعادل بین تولید و نیاز عاملی جهت کاهش قیمت مسکن

رجبی افزود: آن چه از واحدهاى خالى از سکنه گفته مى‌ شود منطقى نیست؛ چرا که اساسا سازندگان علاقه‌اى ندارند که پول ساخت مسکن به رهاسازى ختم گردد و سازندگان حرفه اى بیش تر بدنبال سودآورى هستند و خانه اى را نمىسازند که رها باشد.

تاثیر سرانگشتى کاهش نرخ ارز بر قیمت مسکن

رجبی، تعادل بین تولید و نیاز به مسکن را عاملى براى کاهش قیمت مسکن دانست که اگر مدیریت گردد، مىتوان قیمت مسکن را مدیریت کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، هم چنین در مورد تاثیر کاهش نرخ ارز بر قیمت مسکن گفت: کاهش نرخ دلار تاثیر میان مدت بر قیمت مسکن دارد و باید دید که این کاهش چه تاثیرى بر قیمت مصالح دارد و گرچه بصورت سرانگشتى تاثیر دارد ولی میزان دقیق آن مشخص نیست.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشريحي آزمون نظام مهندسي تاسیسات برقی-نظارت ارديبهشت ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مرداد ۹۸
521 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0