رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس

واگذاری طرحهای استان فارس باید به پیمانکاران این استان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، عصر 2شنبه در دیدار با هیات رئیسه تشکلهای نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن فارس در شیراز گفت: این پذیرفتنی نیست در استانی که با مشکل بیکاری روبرو است، اجرای بخش زیادی از فعالیتهای عمرانی آن که میتواند زمینه ساز فرصتهای زیاد شغلی و منافع دیگر برای مردم فارس باشد به خارج از این استان واگذار گردد.

کد خبر: 970920002 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۰ آذر ۹۷ - ۹:۵۳ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، عصر ۲شنبه در دیدار با هیات رئیسه تشکلهای نظام مهندسی ساختمان، کشاورزی و معدن فارس در شیراز گفت: این پذیرفتنی نیست در استانی که با مشکل بیکاری روبرو است، اجرای بخش زیادی از فعالیتهای عمرانی آن که میتواند زمینه ساز فرصتهای زیاد شغلی و منافع دیگر برای مردم فارس باشد به خارج از این استان واگذار گردد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس

طرحهای استان فارس باید به پیمانکاران این  استان واگذار گردد

جمال رازقی افزود:

بدون شک با همدلی و احساس مسئولیت بیش تر، تشکلهای مختلف این استان میتوانند در این زمینه نقش مثبتی را ایفا و ضمن تاثیرگذاری بر تصمیم سازیها و تصمیم گیریها، از پیمانکاران استان حمایت کنند.

وی ادامه داد:

الزام امروز استان فارس، انسجام و همبستگی هر چه بیش تر تشکلهاست و ما در اتاق بازرگانی این استان بعنوان پارلمان بخش خصوصی به دنبال ایجاد انسجام و هم افزایی در استان هستیم.

وی:

معادن فارس را برخوردار از ظرفیتهای زیاد دانست و تصریح کرد: این بخش از ظرفیت استان میتواند در زمینه ارزش افزوده و ایجاد اشتغال، تاثیرگذار باشد ولی این توانایی هنوز ایجاد نشده و مشکلاتی در این حوزه در استان وجود دارد که سبب شده این ظرفیتها به فعلیت نرسد.

رازقی اظهار داشت:

این استان با وجود این که ده درصد تولیدات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده ولی در بسیاری بخشها با مشکلات جدی روبرو است ولی این مشکلات هم با وحدت و همدلی تشکلها قابل پیگیری و اصلاح است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس، اتاق بازرگانی فارس را از اتاقهای پیشرو کشور در رده بندی های جهانی دانست و ادامه داد: این مجموعه بر ۳ محور اصلی حمایت همه جانبه از تولید در تمام بخشها، صادرات و حمایت از کسب و کارهای نوین تمرکز کرده و تاکنون نیز اقدامات ارزنده ای انجام داده است.
وی خاطر نشان ساخت:

ظرف سالهای اخیر در بحث حمایت از تولید، روان سازی و رفع موانع کسب و کار اقدامات و کارهای بزرگی در فارس صورت گرفته به نحوی که این استان طبق آمار و نتایج به دست آمده به لحاظ رتبه کسب و کار در بین ۵ استان برتر کشور قرار دارد.

واگذاری طرحهای استان فارس باید به پیمانکاران این استان


رازقی یاد آور شد:

یکی دیگر از رویکردهای اصلی ما در اتاق بازرگانی فارس، توجه به صادرات است که در این زمینه با موانعی از جمله بحران قیمت تمام شده در تولید و عدم امکان رقابت با کالاها در بازارهای داخلی و جهانی روبرو هستیم ولی تلاش می کنیم که این موانع نیز برطرف گردد.

وی افزود:

اتاق بازرگانی فارس حمایت از کسب و کارهای نوین و استارت آپها (کارآفرینان خلاق) را نیز بعنوان یک مساله مهم در دستور کار خود قرار داده است.
رازقی اظهار داشت: سعی ما در اتاق بازرگانی فارس بعنوان طراح دفاتر تبادل فناوری در اتاق های بازرگانی کشور، در زمینه اکوسیستم کارآفرینی، نوآوری و تسهیل کننده صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان جنوب کشور است.

واگذاری طرحهای استان فارس باید به پیمانکاران این استان
منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۰ آذر ۹۷
693 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0