خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها با حضور رئیس سازمان نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها

خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و به میزبانی دفتر نمایندگی شهرستان کاشان با دستور جلسه اعمال بهره برداری از خدمات مجریان ذیصلاح در دفاتر نمایندگی برگزار شد.

کد خبر: 980218017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۹۸ - ۵:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان و به میزبانی دفتر نمایندگی شهرستان کاشان با دستور جلسه اعمال بهره برداری از خدمات مجریان ذیصلاح در دفاتر نمایندگی برگزار شد.

خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها با حضور رئیس سازمان

خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها با حضور رئیس سازمان

خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی  شهرستان ها با حضور رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها با حضور رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان به میزبانی دفتر نمایندگی شهرستان کاشان برگزار شد
در ابتدای نشست، بعد از تلاوت آیات قرآن کریم، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان، ضمن عرض تبریک حلول ماه مبارک رمضان، با اشاره به بخشنامه جدید وزارت محترم راه و شهرسازی مبنی بر راه اندازی دوباره سامانه ارجاع نظارت توسط سازمان به ارائه توصیحات لازم نحوه اجرایی شدن آن که با توجه به هماهنگی نشست اخیر شورای مرکزی و روسای سازمانهای نظام مهندسی ساختمان استان ها در شیراز برگزار شد، پرداخت.
وی در مورد اصلاح قانون نظام مهندسی که در صورت تصویب در مجلس محترم شورای اسلامی براساس آن سازمان نظام مهندسی ساختمان زیر نظر سازمان برنامه و بودجه میرود، از مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان‌ها خواستار مذاکره با نمایندگان محترم مردم شهرستانهای متبوع در مجلس شد که آگاهی سازی لازم از مسائل و مشکلات احتمالی در صورت تصویب این قانون صورت گیرد و با توجه به سیاستهای کلی اصل چهل و ‌چهار قانون اساسی ابلاغی مقام معظم رهبری و دولت محترم این موضوع در مورد این سازمان مورد توجه قرار گیرد و با توجه به این که بودجه ای در دولت به سازمان تخصیص نمیگیرد مشکلاتی را بهمراه خواهد داشت.
عسگری با ابراز تشکر از اعضا و مسئولین دفاتر نمایندگیهایی که برای کمکهای مادی و معنوی به مناطق سیل زده مشارکت داشتند، به گزارش تخصصی خسارات ناشی از مناطق سیل زده استانهای گلستان، لرستان و خوزستان به خصوص پلدختر پرداخت و با توجه به بازدیدشان از محلهای سیل زده شهرستان سمیرم، بیش ترین خسارات را در ساختمانهایی که در مناطق مرتفع و غیر اصولی ساخته شده است دانست.
وی در مورد این که هر اتفاق و حادثه فنی و مهندسی در کشور رخ میدهد به سازمان ارتباط میدهند، به مسئولین تاکید کرد مشکلات مناطق شهرستان متبوع به ویژه در رویارویی با بلایای طبیعی را با کمک پیشکسوتان و صاحب نظران بومی شناسایی و راه‌کارهای اجرایی آن را برای پیش‌گیری و پی‌گیری به سازمان گزارش کنند.
وی بمنظور ساماندهی حسابهای مالی شهرستان‌ها مسئول حسابداری دفاتر نمایندگی را معرفی کرد و گفت: باید به علت توجه و حساسیتهای دستگاههای بازرسی، گزارش حسابهای سال مالی شفاف، دقیق و به موقع ارائه گردد.
رییس سازمان استان، در مورد تعیین تکلیف عملیات اجرایی ساختمانهای نیمه کاره دفاتر نمایندگی دستور داد گزارش جامعی توسط مسئول شهرستان برای تصمیمگیری ارسال گردد و در مورد وضعیت ساختمانهای شهرستان اصفهان عنوان داشت ساختمان اداری درحال ساخت اشراق را باتوجه به هزینه های زیاد تا اتمام آن با ساختمان مناسب‌تری تبدیل میکنیم که در شان اعضای محترم سازمان و مراجعان گرامی است به عنوان محل جدید ساختمان مرکزی سازمان در نظر می‌گیریم و در مورد مجتمع فرهنگی ورزشی بلوار گلستان به دنبال سرمایه گذار بمنظور مشارکت هستیم.

خبرگزاری نشست مسئولین دفاتر نمایندگی شهرستان ها با حضور رئیس سازمان

عسگری در ادامه ضمن تاکید حضور همه مسئولین شهرستان‌ها در نشست ها، تشکیل نشست دفاتر نمایندگی را بمنظور تبادل نظر و هماهنگی با اهمیت دانست.
وی با اشاره به سابقه و تجربه اعضای هیات مدیره دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان ابراز امیدواری کرد با روحیه تعامل و همراه هیات مدیره، مسائل و مشکلات سازمان را به خوبی پشت سر می‌گذاریم و گفت: مصمم هستیم برش زمانی، سامانه ارجاع و مجری صاحب صلاحیت را در سازمان عملیاتی کنیم و پیرو نشست هماهنگی با معاون عمرانی محترم وزارت کشور ان‌شاءالله مشخصات مجری ساختمان در پروانه های ساختمانی در چهارچوب ضوابط قید خواهد شد.
عسگری، در پایان اظهاراتش تصریح کرد: تعرفه خدمات مهندسی سال نود و هفت در هیات مدیره سازمان مصوب شده است و منتظر تشکیل نشست هیات چهار نفره هستیم. هم‌چنین وی، در مورد برخورد با دلالان تعرفه خدمات مهندسی و اخلال کنندگان نظم سازمان اعلام کرد که ما در اجرای قانون و برخورد با متخلفین قاطع هستیم.
ثابت، عضو هیات مدیره سازمان و ریاست کمیسیون دفاتر نمایندگی ضمن عرض خیرمقدم و ارائه گزارش نشست های کمیسیون هفت نفره، با توجه به مشارکت پایین اعضا سازمان در برنامه هایی نظیر انتخابات، افزود: پس از گذشت بیش از دو دهه از تاسیس سازمان با آفتی روبرو هستیم که متاسفانه هنوز نتوانستیم نظام مهندسی را به عنوان خانه دوم یا خانه امن به اعضا بشناسانیم و باید به عنوان یک آسیب به این موضوع بپردازیم.
در این نشست، توفیقی مسئول دفتر نمایندگی شهرستان کاشان و برخی مسئولین دفاتر نمایندگی نقطه نظراتشان را ارائه کرده و فیضیان، ریاست اداره دفاتر نمایندگی و میرقادری، ریاست اداره خدمات مهندسی و ریسناد، مدیر امور مالی سازمان مطالب خود را در مورد برش زمانی و نظام نامه مالی و معاملاتی و تاکید بر انجام عملیات حسابداری با نرم افزار جدید داشتند.
این نشست حدود سه ساعت به طول انجامید و با ذکر صلوات برمحمد و آل محمد پایان یافت.
روابط عمومی سازمان
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتشارات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۸ اردیبهشت ۹۸
857 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0