تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش کرد بدعت غلط نگذاریم ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل

تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش کرد بدعت غلط نگذاریم

ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل بیان کرد: تبلیغات گسترده و نامناسب کاندیداهای هیئت ندیره نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک بدعت غلط چهره شهر اردبیل را مخدوش کرده است.

کد خبر: 970713008 تاریخ انتشار: جمعه ۱۳ مهر ۹۷ - ۴:۳۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل بیان کرد: تبلیغات گسترده و نامناسب کاندیداهای هیئت ندیره نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک بدعت غلط چهره شهر اردبیل را مخدوش کرده است.

تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش کرد بدعت غلط نگذاریم

تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش کرد بدعت غلط نگذاریم

تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش  کرد بدعت غلط نگذاریم

حسین افسانه در نشست رسمی شورای شهر اردبیل با انتقاد شدید از تبلیغات گسترده مهندسان در یک رقابت صنفی، گفت: این بدعت و عادت ناجور است که برای یک انتخابات صنفی این گونه تبلیغات گسترده انجام شده و عده‌ای بخواهند با نصب بنرها تبلیغات محیطی در سطح شهر و تابلوها و لایت‌ باکس‌ها چهره شهر را به نوعی مشوش جلوه دهند.
افسانه با عنوان این که باید پشت پرده این هزینه‌کردهای کلان و مبالغ صرف شده تبلیغاتی در این راستا برای مردم روشن گردد، ادامه داد: بسیاری از همشهریان این حرکت و اقدام را بعنوان یک بدعت غلط به شورا و شهرداری مرتبط می ‌دانند و باید با مشخص شدن پشت پرده ‌ها با عوامل دخیل در این مورد برخورد جدی گردد.
وی افزود: برای انتخاباتی که در آن آئین ‌نامه و قوانین و مقررات مشخص در حوزه تبلیغات ندارد نباید شهرداری اجازه می‌ داد تا عده‌ای از کاندیداها در این حد وسیع بنر و تراکت نصب کنند در حالیکه انتظار می‌ رفت شهرداری اردبیل جلوی چنین اقدامت ناشیانه‌ای را می‌گرفت.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر اردبیل با انتقاد از برخی اعضای شورای شهر که با حضور در ستادهای انتخاباتی با عنوان شورا و شهرداری کارهای تبلیغاتی کرده‌اند، افزود: ورود اعضای شورای شهر به چنین انتخابات صنفی در حقیقت جایگاه و مجبوبیت آن ها را مخدوش و زیرسوال می ‌برد و شورا و شهرداری را نیز در مضان اتهام قرار می‌ دهد.
افسانه تصریح کرد: حتی برای خود بنده دعوت نامه‌هایی برای حضور در ستادهای انتخاباتی ارسال شده بود اما شان شورا و نمایندگی مردم را بالاتر از آن دیدم که بخواهم در چنین محافل و تبلیغاتی حضور پیدا کرده و از جیب شورا و شهرداری هزینه‌ای را داشته باشم.
وی خاطر نشان کرد: این خلاف قوانین و مقررات است که عده‌ای از کاندیداها بنر و سایر اقلام تبلیغاتی خود را از ساختمان ‌های تازه ‌تاسیس آویزان و نصب کنند چرا که هیچ کس حق ندارد نمای ساختمان را که متعلق به شهر است به نام خود مصادره کند.

تبلیغات صنفی نظام مهندسی چهره شهر را مخدوش کرد بدعت غلط نگذاریم


خارج از ساعات اداری حضور اعضای شورا در تبلیغات نظام مهندسی مانعی ندارد
رئیس شورای شهر اردبیل هم در این نشست، بیان کرد: اعضایی که از طرف شورای شهر در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای نظام مهندسی ساختمان حضور پیدا کرده‌اند هیچ وعده و وعیدی را از طرف شورا و شهرداری ندادند و این کار آن ها در خارج از ساعات اداری هیچ مشکلی ندارد.
علی رضا پوستی گفت: بدون محدودیت قانونی و ایراد گرفتن اعضای شورای شهر در خارج از ساعات اداری می‌ توانند هر کاری را انجام دهند و قطعا حضور در ستادهای انتخاباتی و حتی سخنرانی ‌ها نیز در این راستا ایرادی ندارد.
پوستی عنوان داشت: نظارت بر کار شورا در قالب یک مجرای قانونی انجام می ‌شود و شایسته نیست عضوی از شورا برای سایر اعضا خط و نشان کشیده و یا بخواهد محدوده‌ای را تعریف کند.
وی با عنوان این که به هیچ وجه شورا و شهرداری دخالتی در انتخابات صنفی نظیر نظام مهندسی ساختمان ندارد، یاد آور شد: طبق قوانین هیئت نظارت و اجرایی در مراحل مختلف در انتخابات صنفی نظام مهندسی ساختمان نظارت  دارد و اگر موارد و تذکری نیز نیاز باشد قطعا به کاندیداهای مورد نظر ارائه می ‌کند.

منبع : جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات نظام مهندسی ساختمان

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۳ مهر ۹۷
1234 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0