فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قم ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم بیان کرد؛

فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قم

ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم از فعالیت برخی مراکز غیر مجاز و سنتی تولید خوراک دام در قم خبر داد که سلامتی لبنیات و گوشت را دچار چالش می‌ کنند.

کد خبر: 970302017 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ خرداد ۹۷ - ۴:۲۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم از فعالیت برخی مراکز غیر مجاز و سنتی تولید خوراک دام در قم خبر داد که سلامتی لبنیات و گوشت را دچار چالش می‌ کنند.

فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قم

فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قم

فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام  در قم

عباس خرمی ظهر ۴ شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی که در سالن امام جواد(علیه السلام) استانداری قم برگزار گردید افزایش بهره‌ وری از آب در کشاورزی را یکی از وظایف سازمان نظام مهندسی کشاورزی دانست و گفت: اصلاح الگوی کشت، نظارت بر تولید محصول سالم، زمینه سازی اشتغال دانش آموختگان و ،،، از دیگر وظایف این سازمان است.
خرمی با اشاره به ساماندهی شرکت ‌های طراحی آبیاری تحت فشار توسط این سازمان تصریح کرد: طبق این اساس نزدیک به دوازده هزار هکتار طراحی آبیاری تحت فشار و نه هزار هکتار انجام شده است.
آن طور که ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم می ‌گوید با این کار راندمان بهره برداری از اراضی تا هفتاد درصد طی ۴ سال گذشته ارتقا یافته است.
ریاستسازمان استان با اشاره به مقوله تغییر الگوی کشت اظهار داشت: در این زمینه بدنبال این بودیم که گیاهانی را در منطقه ترویج کنیم که مقاوم به شوری باشد که توسعه باغات پسته گل محمدی و گیاهان دارویی در دستور کار قرار گرفت.

فعالیت مراکز غیر مجاز تولید خوراک دام در قم


وی توسعه کشت‌ های گلخانه‌ای را از دیگر سیاست ‌ها در این زمینه توصیف کرد و افزود: نتیجه این کار افزایش تولید ده برابری نسبت به هوای باز است.
توسعه مساحت گلخانه ‌ها
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به این که در استان قم چهل هکتار گلخانه فعال است اضافه کرد: پنج هکتار در سال نود و شش مجوز صادر شده است و سی و یک مورد تمدید پروانه داشتیم.
وی عنوان کرد: در زمینه نظارت بر استفاده سموم هم در گذشته بیست و هفت واحد سم فروشی قبلاً در استان قم فعالیت می ‌کرد که سیزده مورد فاقد پروانه بودند که این ها هم پروانه دریافت کردند.

خرمی گفت: نظارت مستمر بر این واحد صورت می‌ گیرد تا با کاهش مصرف سموم میوه سالم در اختیار شهروندان قرار بگیرد.
نظارت بر تولید خوراک دام
رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان قم با اشاره به نظارت مستمر بر تولید کارخانه جات خوراک دام توسط نظام مهندسی کشاورزی گفت: نمونه گیری از دامداری‌ ها و بازدید از کارخانه ‌ها هم چنین آنالیز آزمایشگاه کنسانتره مرتب صورت می‌ گیرد.
به گفته خرمی، برخی کارگاه ‌ها و آسیاب‌ های تولید خوراک دام که فاقد مجوز بوده و تحت نظارت نیستند که ممکن است سلامت گوشت و لبنیات را دچار چالش کنند و بهمین خاطر توسط تعزیرات حکومتی به این واحدها اخطار داده شده است.
وی هم چنین بیکاری فارغ التحصیلان کشاورزی را از مشکلات این بخش دانست و افزود: از ۲ هزار و چهارصد مهندس کشاورزی هزار نفر بیکار هستند.
محمد رضا طلایی، ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه این نشست با اشاره بوجود مراکز غیر مجاز تهیه خوراک دام در استان قم خاطر نشان کرد: برخی از این مراکز از اصناف مجوز داشتند که این موضوع مانعی برای برخورد با آن ها بود.
طلایی یاد آور شد: با همکاری با اصناف که صورت گرفت قرار شد تمدید مجوز برای این واحدهای سنتی انجام نگردد.
منبع : خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ خرداد ۹۷
944 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0