عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام ‌مهندسی از نه هزار عضو نود نفر آمدند

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام ‌مهندسی

مجمع عمومی سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان در حالی برگزار گردید که عدم حضور قاطبه مهندسان در این مجمع مهم به نارضایتی جامعه مهندسین از عملکرد هیئت‌ مدیره و سازمان نظام ‌مهندسی تعبیر شد.

کد خبر: 190831002 تاریخ انتشار: جمعه ۸ شهریور ۹۸ - ۷:۵۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور  به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان،مجمع عمومی سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان در حالی برگزار گردید که عدم حضور قاطبه مهندسان در این مجمع مهم به نارضایتی جامعه مهندسین از عملکرد هیئت‌ مدیره و سازمان نظام ‌مهندسی تعبیر شد.

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام ‌مهندسی

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام ‌مهندسی

عدم حضور مهندسان در مجمع  عمومی نظام ‌مهندسی

مجمع عمومی عادی سالانه نوبت دوم سازمان نظام‌ مهندسی ساختمان لرستان در حالی روز گذشته برگزار گردید که نشست با حضور تعداد شصت و هفت نفر از مهندسان لرستانی در سالن ارشاد خرم‌آباد شروع شد.

صندلی ‌های خالی سالن به‌اندازه کافی گویای عدم استقبال مهندسان از مهم‌ ترین مجمع سالانه سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان بود بطوری‌که تا زمان رأی‌گیری تراز مالی سال نود و هفت سازمان نظام‌مهندسی تعداد حاضران به نود نفر رسید.

حضور تنها نود نفر از مهندسان لرستانی در مجمع عمومی در  حالی است که بعد از ۲ بار فراخوان برای حضور اعضا تنها یک‌صدم از نه هزار عضو این سازمان در جای‌جای لرستان در مجمع حاضر شدند.

حضور کم‌رنگ مهندسان لرستانی نه‌تنها واکنش نماینده ناظر اداره کل راه و شهرسازی را بدنبال داشت که بازرس سازمان نیز در اظهاراتش به این موضوع پرداخت و از تنش ‌های موجود در هیئت‌مدیره سازمان گلایه کرد.

نماینده راه و شهرسازی بیان کرد: عدم حضور را به‌ عنوان نارضایتی تلقی می‌ کنیم

عبدالله قوامی، ریاست اداره توسعه مهندسی و امور مقررات ملی اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان در شروع مجمع عمومی گفت: مطالبی جسته‌وگریخته از نارضایتی اعضای سازمان می‌ شنیدم. ولی اگر نارضایتی از سازمان نظام‌مهندسی و اداره کل راه و شهرسازی دارید نیامدن چاره نیست.

نماینده اداره کل راه و شهرسازی لرستان اظهار داشت: به‌اندازه‌ای که بنده سهم دارم این وضعیت سبب شرمندگی من استوی با عنوان این که دلسرد شدن راه‌حل مناسبی نیست، تصریح کرد: ما این عدم حضور را به ‌عنوان نارضایتی تلقی می‌ کنیم. اگر کسی راضی باشد و احساس کند که تأثیری در سرنوشتش دارد این جا می‌آید و اظهاراتش را بیان می‌ کند.

وی گفت: به‌اندازه‌ای که بنده سهم دارم این وضعیت سبب شرمندگی من است.

قوامی در ادامه اظهارات خود با اشاره به این که به‌ صورت هفتگی سی مورد شکایت و اعتراض در زمینه ارجاع کار مهندسی داریم، افزود: این در حالی است که ارجاع کار به اداره کل راه و شهرسازی مربوط نیست و ما به ‌عنوان ناظر بر عملکرد سازمان نظام‌مهندسی اگر شکایتی به‌ صورت مکتوب به دست ما برسد پی‌گیری می ‌کنیم.

دفاتر نمایندگی نظام‌مهندسی در عمده شهرستان‌ ها تعطیل است

وی، هم‌چنین در انتقاد به عملکرد نمایندگی ‌های سازمان نظام‌مهندسی در شهرستان‌ ها ادامه داد: این دفاتر نمایندگی گاها تعطیل است و تنها نمایندگی ‌های دو شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

قوامی با عنوان این که در بقیه دفاتر نمایندگی رئیس هیچ‌وقت حضور ندارد و معلوم نیست فعالیت ‌های نمایندگی را چه کسی انجام می ‌دهد، افزود: به ‌جز ۲ شهرستان وضعیت دفاتر نمایندگی در بقیه شهرستان ‌ها بحرانی است.

قوامی از هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان خواست در این زمینه تصمیم قاطع بگیرند و برای افراد که تمایل بکار کردن ندارند تصمیم‌گیری کنند.

حمید فرهادی، بازرس سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان مسئول دیگری بود که به عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی واکنش نشان داد.

عدم حضور مهندسان در مجمع عمومی نظام ‌مهندسی

امیدوار هستیم علت این حضور کمرنگ اعتراض به عملکرد ما نباشد.

فرهادی در ابتدای اظهاراتش به کنایه بیان کرد: جمعیت حاضر در مجمع نسبت به چند دوره گذشته خیلی کم است و امیدوار هستم علتش این باشد که «همه‌چیز آرام است» و مهندسان در مسافرت به سر می ‌برند و نتوانسته‌اند به مجمع عمومی بیایند!

وی گفت: اگر غیر از این باشد واقعاً ناامیدکننده است و امیدوار هستیم علت این حضور کم‌رنگ اعتراض به شیوه عملکرد ما نباشد.

متأسفانه از همان ابتدا ترکیب ۱+۵ در هیئت‌مدیره ایجاد و این سبب شد مقداری انتظاری که از نشست ها داشتیم محقق نگردد، بازرس سازمان نظام‌مهندسی استان لرستان هم‌چنین به اختلافات در هیئت‌مدیره سازمان نظام‌مهندسی لرستان اشاره کرد و افزود: متأسفانه از همان ابتدا ترکیب ۱+۵ در هیئت‌مدیره ایجاد و این سبب شد تا حدودی انتظاری که از جلسات داشتیم محقق نگردد.

فرهادی با عنوان این که اختلافات شخصی روی برخی مسائل سازمان سایه انداخته بود، گفت: ما برحسب وظیفه در همه نشست ها، شرکت کردیم و هدفمان این بود که در مسائل سازمان اشراف داشته باشیم.

فرهادی افزود: در خیلی از موارد سکوت کردیم ولی برخی برداشت اشتباه کردند ولی ما هدفمان این بود که تنش‌ها را  بیشتر نکنیم اگر تنشی احیاناً ایجاد شده است.

فرهادی با عنوان این که هیئت‌مدیره را انتخاب نمی‌ کنیم که کارهای روزمره را انجام دهد، تصریح کرد: هدف از انتخاب هیئت‌مدیره انجام کارهای نو و جدید است.

ضرورت ورود دستگاه‌ های ناظر

مسئول دیگری که تلویحاً به اختلافات موجود در هیئت‌مدیره اشاره کرد، ریاست سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان بود تا عملیاتی نشدن کار ساخت ساختمان جدید نظام‌مهندسی از تبعات این اختلاف‌نظرها باشد.

هرچند در نهایت ترازنامه مالی سال گذشته سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان لرستان با رأی حداقلی مهندسان به تأیید مجمع عمومی رسید اما بنظر می‌ رسد حضور کم‌رنگ مهندسان این فرآیند را فرمایشی کرده است.

با توجه به نقش ناظر اداره کل راه و شهرسازی و ابزارهای موجود در معاونت عمرانی استانداری لرستان بنظر می‌ رسد زمان آن رسیده برای جلوگیری از انفعال مهم ‌ترین تشکل مهندسی در استان لرستان ورود جدی‌تری به مسائل این سازمان صورت گیرد و نارضایتی بیش از نه هزار مهندس لرستانی آسیب‌شناسی گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان جزوه آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ شهریور ۹۸
833 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0