ده کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان ایمنی مقدم بر کار

ده کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان بیان کرد: بر اثر سوانح مختلف در زمان ساخت ساختمانها، ده نفر از کارگران مشغول در این ساختمان‌ها کشته و زخمی شده اند.

کد خبر: 191020003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ مهر ۹۸ - ۱۰:۲۳ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،کارشناس نظام مهندسی ساختمان شهرستان بوکان بیان کرد: بر اثر سوانح مختلف در زمان ساخت ساختمانها، ده نفر از کارگران مشغول در این ساختمان‌ها کشته و زخمی شده اند.

ده کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

ده کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

ده کشته و زخمی در حوادث  ساختمانی در بوکان

گردالی، کارشناس نظام مهندسی ساختمان، بیان کرد: طبق آمار‌های رسمی ثبت شده از ابتدای سالجاری تا به حال متاسفانه دو نفر در عملیات‌ های ساختمانی در سطح این شهر جان خود را از دست داده اند، بیش از شش نفر مصدوم شده اند و ۱ نفر نیز قطع نخاع شده است.

افزون بر این آمار، ۲ نفر نیز در ساختمان‌های در حال ساخت در خانه های در حال احداث در روستاها و فاقد نظارت جان خود را از دست داده اند.

وی خاطر نشان ساخت: عدم اهتمام کارفرمایان به توصیه ‌ها و دستورالعمل ‌های ایمنی مهندسین ناظر، علی رغم تاکید ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان به اهمیت رعایت ایمنی در کارگاه‌ های ساختمانی، عدم رعایت نکات ایمنی به ویژه حین کار در ارتفاع، عدم تهیه و استفاده از وسایل ایمنی نظیر کلاه و کفش و کمربند عمده علل بروز این حوادث ناگوار بوده است.

ده کشته و زخمی در حوادث ساختمانی در بوکان

گردالی در خاتمه یاد آور شد: توجە جدی و فرهنگ سازی، ضرورت رعایت و استفاده از وسایل ایمنی و تخصیص بودجە‌ای خیلی اندک به نسبت هزینە ساخت برای آن و الزام پیمان‌کاران از سوی کارفرمایان به رعایت و تهیه وسایل ایمنی و بیمە حوادث کارگاە، می‌ تواند در کاهش آمار مصدومین و جانباختگان و هم‌چنین تبعات منفی بعضا جبران ناپذیر آن‌ ها موثر باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

بهترین کتاب آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ مهر ۹۸
547 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0