اقدام مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران

اقدام مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: شناسنامه فنی و ملکی کلیه ساختمانهایی که هزینه آن به حساب نظام مهندسی واریز شده، آماده است و مالکان برای اخذ آن اقدام کنند.

کد خبر: 190810006 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ مرداد ۹۸ - ۱:۳۱ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی استان تهران بیان کرد: شناسنامه فنی و ملکی کلیه ساختمانهایی که هزینه آن به حساب نظام مهندسی واریز شده، آماده است و مالکان برای اخذ آن اقدام کنند.

اقدام مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

اقدام مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه  فنی و ملکی ساختمان اقدام نمایند

محمد طاهری بیان کرد: از سال نود و پنج طبق تفاهم نامه ای، مبالغ صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمانها از طریق مالکان پرداخت و به حساب این سازمان واریز شده است.

طاهری تصریح کرد: شناسنامه فنی و ملکی آن دسته از افرادی که از سال نود و پنج تاکنون پروانه ساختمانی دریافت کرده اند، توسط سازمان نظام مهندسی صادر شده و شهروندان برای اخذ آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: از آن جایی که این الزام قانونی وجود نداشت که مالکان قبل از صدور پایان کار شهرداری، برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی اقدام کنند، این موضوع تا به حال بلاتکلیف مانده است.

طاهری تصریح کرد: اگر بناست پولی دریافت و براساس قانون عمل گردد، آمادگی داریم که شناسنامه فنی و ملکی را صادر کنیم؛ اما حرف ما این است که شهرداری به آن نظام قانونی خود در موضوع ماده سی و پنج آئین نامه ساختمان تاکنون پایبند نبوده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: ما اعلام میکنیم که به این موضوع پایبند و اگرچه اکنون این شناسنامه برای بناهای دارای دو هزار متر زیر بنا صادر می گردد، با این وجود آمادگی را داریم که برای کلیه پروژه ها این شناسنامه را صادر کنیم.

وی اظهار داشت: شهرداری اشاره میکند مبلغی که بابت صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان دریافت می گردد، براساس تبصره دو ماده سی و یک آئین نامه اجرایی ماده سی و سه قانون شهرداری هاست، بنابراین الزام قانونی برای اخذ مبلغ بابت صدور شناسنامه فنی و ملکی در قانون دیده شده است.

اقدام مالکان تهرانی برای اخذ شناسنامه فنی و ملکی ساختمان

طاهری خاطر نشان ساخت: این که شهرداری باید این مبلغ را دریافت کند یا سازمان نظام مهندسی، جای بحث است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: شهرداری معتقد است که این مبلغ باید توسط خود سازمان اخذ گردد و از طریق شهرداری دریافت نمیکنیم در حالی که سازمان نظام مهندسی اعلام میکند که شهروندان در کنار واریز سایر هزینه ها به حساب شهرداری میتوانند هزینه صدور شناسنامه فنی و ملکی را نیز پرداخت و از مراجعه مجدد به این سازمان خودداری کنند.

با وجود انعقاد تفاهم نامه صدور شناسنامه فنی و ملکی ساختمان از سال نود و پنج میان شهرداری پایتخت و نظام مهندسی استان تهران و اخذ هزینه قانونی آن از شهروندان متقاضی تاکنون اقدامی برای صدور  این شناسنامه ها انجام نگرفته است.

منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماري(طراحي)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۹ مرداد ۹۸
659 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0