رییس شورای‌ شهر تهران بیان داشت:

تهران جاذبه‌ هایش را از دست داده

محسن هاشمی با عنوان این که جامعه مهندسین مشاور در تخریب باغات تهران نقش اساسی دارد، گفت: پشت پروژه‌ های بزرگی مثل پالادیوم، کوروش و ارگ تخلفات بزرگی بود که همه امضا مهندسان مشاور را دارند.

کد خبر: 970427002 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ تیر ۹۷ - ۹:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،محسن هاشمی با عنوان این که جامعه مهندسین مشاور در تخریب باغات تهران نقش اساسی دارد، گفت: پشت پروژه‌ های بزرگی مثل پالادیوم، کوروش و ارگ تخلفات بزرگی بود که همه امضا مهندسان مشاور را دارند.

تهران جاذبه‌ هایش را از دست داده

تهران جاذبه‌ هایش را از دست داده

تهران جاذبه‌ هایش را از  دست داده/ نباید مردم را تحت فشار بگذاریم/ جامعه مهندسین مشاور باید نقش خود را در نابودی باغات بپذیرد

وِی، در جلسه «باغ‌ های گمشده، چالش و راهکارها» که از سلسله نشست‌ های مشترک کمیته معماری و طرحهای شورای شهر و جامعه مهندسان مشاور ایرا

ن است با عنوان این که این جلسه خود گویای همه چیز است، ادامه داد: شاید بتوانیم تهران را شهر گمشده هم بنامیم. متاسفانه تهران نتوانسته چشم‌ انداز کلاسیک خود را حفظ کند و بخشی از جاذبه‌ هایش را از دست داده است .
هاشمی با عنوان این که یکی از مولفه‌های مهم تهران قدیم باغات شاداب و سرسبز بوده ولی اکثریت آن ها تخریب شده‌اند، گفت: خوشبختانه در تهران سال‌ های بعد از انقلاب بیش از هزار و پانصد پارک احداث شده و فضای سبز حاشیه ‌ای هم بسیار زیاد است ولی باز هم نتوانستیم مشکلات را حل کنیم و تهران مخصوصا نیمه دوم سال بشدت با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می ‌کند.
رییس شورای‌شهر با اشاره به برخی سیاست‌ های جایگزین برای مصوبه لغو شده برج باغ ‌ها، تصریح کرد: سیاست‌ ها باید از خودرو محوری به سمت انسان‌ محوری تغییر کند. ما میتوانیم از فضاهای ذخیره شهری برای بازآفرینی باغات استفاده کنیم. اراضی پادگانی و نظامی هم می‌ تواند این کاربری را داشته باشند.
وی با تاکید بر این که صیانت از باغات سرلوحه اقدامات شورای‌شهر است، افزود: شهرداری تهران باید از اختیارات قانونی خود برای جلوگیری از نابودی باغات باقیمانده استفاده کند .
عضو شورای ‌شهر تهران عنوان کرد: ابتدای چهارراه فرمانیه باغی وجود دارد که جلوی همه ما در حال خشک‌شدن است. ما در این مورد به شهردار منطقه و آقای مختاری صحبت کردم حداقل می‌ توانیم جلوی خشک شدن این باغات را بگیریم.
وی با اشاره به نقش جامعه مهندسان مشاور ایران در نابودی فضای سبز تهران، تاکید کرد: بالاخره شما هم از این قماش هستید و در بحث ساخت و ساز و از میان رفتن فضای سبز نقش شما واضح است.
وی با اشاره به پروژه‌ هایی بزرگی که وقوع تخلف در آن ها بارز بود، گفت: پروژه اطلس ‌مال با صد و شصت و هشت هزار متر زیربنا و حجم بالای سرمایه‌ گذاری پروژه‌ای خیلی غیر اصولی محسوب می گردد. شما هرچه هم بگویید ولی امضای مهندس مشاور و تایید او پای پروژه بوده است.

تهران جاذبه‌ هایش را از دست داده

رییس شورای شهر تهران با اشاره به این که پروژه‌ های کوروش، پالادیوم و ارگ ترافیک منطقه خود را مختل کرده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از این پروژه‌ ها برای عبور از قانون امضای مهندس مشاور را داشتند. هر کس باید نقش خود را در نظر بگیرد و ما نیازمند کمک مهندسین مشاور در این رابطه هستیم.
وی در خاتمه با اشاره به اتفاقات اخیر در کشور، خاطر نشان کرد: برای آن ‌که به اهداف‌مان برسیم لازم نیست مردم را تحت فشار قرار دهیم.

منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی عمران (اجرا)

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ تیر ۹۷
788 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0