رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی همدان:

مسؤولان فنی در واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی همدان حضور مي‌يابند

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان گفت: بر اساس قوانین برای تمام واحدهای تولیدی در بخش دامداری، مرغداری و تولیدات گیاهی یک عامل فنی، کارشناس دوره‌دیده و خبره معرفی می‌شود.

کد خبر: 960328013 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۸ خرداد ۹۶ - ۲:۰۴ ب.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (https://www.akhbarmohandesi.ir)،محمدرضا ابراهیمی امروز در همدان با بیان اینکه افزایش ضریب واحدهای به بهر‌ه‌برداری رسیده دستاورد نظارت سازمان نظام مهندسی کشاورزی همدان است، اظهار کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان در سال گذشته موفق شد ۱۸ تا ۲۳ درصد ضریب واحدهای به بهر‌ه‌برداری رسیده بخش کشاورزی را افزایش دهد.مسؤولان فنی در واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی همدان

مسؤولان فنی در واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی همدان

مسؤولان فنی در واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی همدان

مسؤولان فنی در واحدهای مرتبط با بخش کشاورزی همدان

وی با بیان اینکه وظیفه این سازمان ارائه خدمات فنی به مجریان و بهره‌برداران طرح‌های بخش کشاورزی است، افزود: این امر از طریق بکارگیری نیروهای متخصص در حد کارشناس، کارشناس ارشد و دکترا صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سازمان نظام مهندسی کشاوری نیاز دستگاه‌های دولتی و ارباب رجوع را شناسایی و آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهد، تصریح کرد: در همین زمینه در سال گذسته ۶۲۸ نفر روز شامل دوره‌های آموزش اعضای سازمان در زمینه‌های طرح نویسی و جانمایی گلخانه و قارچ خوراکی ۴۴ نفر، طرح‌نویسی و جانمایی واحدهای دامپروری ۳۹ نفر، ایمنی بهداشت و انبارداری سموم ۱۶ نفر، سم شناسی و مبارزه با آفات ۱۶ نفر، در زمینه جی پی اس و جی آی اس ۳۱ نفر آموزش ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴ هزار و ۷۰۰ نفر عضو سازمان نظام مهندسی داریم که ۳ هزار و ۶۷۰ نفر عضو فعال هستند، ادامه داد: از این تعداد بیشترین تعداد کارشناسان عضو ما در شهرستان همدان و کمترین آن در شهرستان فامنین است.

ابراهیمی با بیان اینکه ۳ هزار و ۳۲۹ نفر کارشناس، ۳۱۵ نفر کارشناس ارشد و ۲۶ نفر دکتر اعضای فعال سازمان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۴۷ پروانه در زمینه موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری در زمینه گلخانه، ۲ واحد قارچ، ۱۵۲ مورد در زمینه موافقت اصولی و تأسیس و بهره‌برداری دام و طیور، ۲۵ مورد در زمینه شیلات و در مجموع  ۳۲۶ مورد مجوز در زمینه‌های مختلف صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تهیه و ارائه نقشه UTM بنا به درخواست سازمان میراث فرهنگی با همکاری کارشناسان محیط زیست و منابع طبیعی در سال گذشته انجام شد، گفت: تهیه و ارائه نقشه UTM برای سازمان جهاد کشاورزی درباره امور اراضی و منابع طبیعی به وسیله کارشناسان نظام مهندسی انجام شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تهیه طرح‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی و نظارت بر آنان  نیز در سال گذشته توسط این سازمان انجام شده، اظهار کرد: در سال ۹۶، ما به دنبال این هستیم که بر اساس قوانین برای همه واحدهای تولیدی در بخش دامداری، مرغداری و تولیدات گیاهی یک عامل فنی، کارشناس دوره دیده و خبره معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه همه واحدها باید بتوانند از عامل فنی استفاده کنند، افزود: تعیین پیمانکاران ذی صلاح برای ساخت واحدهای صنعتی نیز از جمله مواردی است که در سال ۹۶ دنبال می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش نیز به روال گذشته با توجه به نیاز دستگاه‌های متولی امر اقدام به مهارت آموزی برای کارشناسان در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: تهیه نقشه‌های UTM برای همه بخش‌های کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای تفاهم نامه‌هایی که در سطح استان و به صورت ملی بین سازمان نظام مهندسی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها بوده است از جمله مواردی است که پیگیری می‌شود، ادامه داد: در سال جاری نخستین همایش یک روزه برای معرفی تولید زالو به عنوان یک کار تولیدی در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کنار سازمان جهاد کشاورزی و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بخش خصوصی به انجام رساندیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: تمام سعی ما بر این است که در کنار ارتقای فنی واحدهای صنعتی و نیمه‌صنعتی در حوزه فعالیت‌های تولیدی و خدماتی بخش کشاورزی بتوانیم فرصتی را برای حضور نیروهای متخصص و مهارت دیده فراهم کنیم تا بتوانیم ضریب بهره‌وری را در واحدهای خود ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه اشتغال یکی از رویکردهای اصلی سازمان نظام مهندسی کشاورزی است، گفت: یکی از وظایف ما این است که از این نیروها در بخش‌های مختلف کشاورزی استفاده کرده و تخصص و مهارت را به واحدهای مختلف کشاورزی منتقل کنیم و این مسئله توسط عامل فنی صورت می‌گیرد که خود ایجاد اشتغال می‌کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه در سال گذشته افرادی که برای تعیین عامل فنی در آزمون پذیرفته شدند به واحدهای مختلف معرفی می‌شوند، اظهار کرد: در سال گذشته موضوع نظارت را مورد نظر قرار دادیم و این مسئله باعث شد که ضریب واحدهای به بهره‌برداری رسیده‌ ما افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۸ تا ۲۳ درصد واحدهای به بهره‌برداری رسیده ما افزایش یافته، افزود: زیرا ناظر در مراحل مختلف به بهر‌ه‌برداری رسیدن یک واحد حضور دارد و ساخت و سازها را نیز با اصول اساسی مطابقت می‌دهد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه این مسئله ایجاد اشتغال را نیز در کنار ارتقا مسائل فنی به دنبال دارد، تصریح کرد: با توجه به توانمندی که در استان همدان وجود دارد، وجود ۴ هزار و ۷۰۰ کارشناس بسیار مطلوب است که باید از توان و قابلیتی موجود که قانون نیز برای بکارگیری آنان وجود دارد، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مسئولان دستگاه‌های اجرایی باید ما را برای به کار گیری این نیروها کمک کنند، ادامه داد: این طرح‌ها و برنامه‌ها را که کارشناسان نظام فنی مهندسی باید به کار گیرد توسط دولت تعریف شده است.

ابراهیمی تأکید کرد: این کارشناسان به عنوان بازوان نظارتی می‌توانند برای اجرای هر چه بهتر طرح‌های مختلف کشاورزی کمک شایانی به دولت داشته باشند ودر افزایش ضریب بهره‌برداری موثر واقع شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

راهنمای مبحث سیزدهم pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۸ خرداد ۹۶
1246 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0