تعرفه

تعرفه خدمات پایه فناوری اطلاعات سال ۹۶منتشر شد

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور پس از تصویب شورای مرکزی تعرفه نرخ خدمات پایه فنی و تخصصی انفورماتیک سال جاری (1396) را منتشر کرد.

کد خبر: 11380 تاریخ انتشار: شنبه ۹ اردیبهشت ۹۶ - ۱:۵۷ ب.ظ
به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir) به نقل از سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان آزاد معروفی رئیس کمیسیون ساماندهی و نظم‌بخشی بازار با اعلام این خبر، گفت: امسال در مرحله نخست تمام بخش‌های خدمات پایه انفورماتیک با احتساب تورم ۱۴ درصد، افزایش می‌یابد.تعرفه خدمات پایه فناوری اطلاعات سال ۹۶

تعرفه خدمات پایه فناوری اطلاعات سال 96

تعرفه خدمات پایه فناوری اطلاعات سال ۹۶

تعرفه خدمات پایه فناوری اطلاعات سال ۹۶

معروفی با تاکید بر اینکه کمیسیون ساماندهی و نظم‌بخشی بازار از نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات اعضا و همکاران صنفی از سراسر کشور استقبال می‌کند، گفت: کمیسیون ساماندهی امسال قصد دارد نحوه محاسبه تعرفه‌های خدمات پایه انفورماتیک کشور را مورد بازبینی قرار دهد. مهم‌ترین تغییرات مربوط به تفکیک بخش‌های مختلف نرم‌افزار و زیرمجموعه‌های آن مانند بازی‌های رایانه‌ای، اتوماسیون اداری، نرم‌افزارهای تلفن همراه و غیره است.
معروفی با اشاره به بخش‌های دیگری که در این بازبینی اضافه خواهند شد، افزود: با همکاری کمیسیون داده‌های عظیم و اینترنت چیزها Big Data & IOT و همین‌طور کارگروه FTTX زیرمجموعه کمیسیون شبکه نیز تعرفه‌هایی در نظر گرفته‌شده است که در آینده به‌صورت مفصل‌تر تدوین و تعرفه گذاری می‌شود. به‌محض اینکه نظرات کارشناسی انجام و نرخ نامه جدید آماده شود به اطلاع عموم رسانده خواهد شد.
خدمات نرم‌افزاری، مشاوره‌ای، خدمات فنی سخت‌افزار، خدمات فنی شبکه و مرکز داده Data Center، خدمات امنیت اطلاعات، آموزش‌های تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و خدمات فضای مجازی در لیست تعرفه‌های خدمات فناوری اطلاعات و ارتباطات سال جدید لحاظ شده‌اند.
رئیس کمیسیون ساماندهی و نظم‌بخشی بازار گفت: نرخ نامه خدمات انفورماتیک در راستای یکپارچه‌سازی تعرفه‌ها در  سراسر کشور و جلوگیری از سردرگمی و ابهام با مشارکت نظام‌های استانی و کمیسیون ساماندهی و نظم‌بخشی بازار تهیه شد و به تصویب شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور رسید و از هم‌اکنون اجرای آن الزامی است.
معروفی با تاکید بر اینکه تمامی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات موظف به پیروی از این نرخ نامه هستند، افزود: در صورت بروز هرگونه تخلف از بندها و تعرفه‌های منتشرشده، موضوع در شوراهای انتظامی استانی قابل‌پیگیری است.
او بابیان اینکه تعیین تعرفه خدمات فناوری اطلاعات به‌موجب مصوبه مجلس شورای اسلامی بر عهده سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گذاشته‌شده، خاطرنشان کرد: در ماده ۱۲ قانون مجلس شورای اسلامی مصوب چهارم دی‌ماه ۷۹ بر سازمان‌دهی و نظم‌بخشی بازار تجاری رایانه کشور به‌وسیله سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تاکیده شده است. همچنین در بند ۱۲ ماده ۶۵ آیین‌نامه اجرایی تشکیل سازمان صنفی رایانه‌ای کشور مصوب هیئت دولت، تعیین مبانی قیمت‌گذاری خدمات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را با توجه به پیشنهادهای نظام‌های استانی جزو وظایف سازمان نظام صنفی رایانه‌ای برشمرده است.

تعرفه نرخ خدمات فنی _ تخصصی انفورماتیک سال ۱۳۹۶ و فایل محاسباتی  متعاقبا در دسترس عموم قرار خواهد گرفت

 

منبع: سازمان نظام صنفی رایانه ای اصفهان 

 

راهنماي مبحث سيزدهم طرح واجراي تاسيسات برقي ساختمانها

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۹ اردیبهشت ۹۶
6764 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
2 2