هم افزایی دستگاههای متولی امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

هم افزایی دستگاههای متولی امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از هم افزایی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و شهرداری یزد برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز خبر میدهد.

کد خبر: 190802012 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ مرداد ۹۸ - ۴:۱۹ ب.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد از هم افزایی سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل راه و شهرسازی استان یزد و شهرداری یزد برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی و کاهش ساخت و سازهای غیرمجاز خبر میدهد.

هم افزایی دستگاههای متولی امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی

هم افزایی دستگاههای متولی امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی

هم افزایی دستگاههای متولی  امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی

«سالاری» در سی و سومین نشست هیئت مدیره سازمان، با اشاره به حضور در شورای اسلامی استان یزد بیان داشت: در این نشست، توافقاتی صورت گرفت تا همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان با شهرداریها در راستای وظایف قانونی هر یک صورت پذیرد.

سالاری افزود: در این نشست، قوانین و ضوابط سازمان را برای اعضای این شورا تشریح کردیم و با توجه به این که شوراهای اسلامی نقش موثری در مسائل شهرداری دارند، مقرر گردید که جلسه هم اندیشی با حضور سازمان نظام مهندسی و اعضای شوراهای اسلامی استان برگزار تا قوانین و مقررات برای آنها تشریح گردد.

وی افزود: در این نشست، هم‌چنین مقرر گردید که برای شفاف سازی همکاری نظام مهندسی ساختمان و شهرداری یزد، سامانه شهرداری به سامانه جامع سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد متصل تا در امر تصمیمگیری در صنعت ساختمان موثر واقع گردد.

وی هم‌چنین به بازدید از کارگاههای شاخص ساخت و ساز استان اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها شبکه ناظران و هم شبکه مجری و هم سرمایه گذار را مرور میکنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد افزود: نقش مجری ساختمان در کارگاههای ساختمانی خیلی پررنگ است،  مجری باید یک تیم حرفه ای، تجربی و کارشناسی خوبی در اختیار داشته باشد که بتواند پروژه را پشتیبانی کرده و به سرمایه گذار کمک کند.

وی هم‌چنین به نقشه هایی که از سوی اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه میشود، اشاره کرد و گفت: باید نقشه ها از کیفیت مناسب تری برخوردار باشد و رعایت دقیق استانداردها در آن وجود داشته باشد.

سالاری، هم‌چنین به نقش موثر ناظران ساختمان در سازمان اشاره کرد و گفت: اگر همکاران به وظایف خود در امر نظارت مقید باشند، قطعاً شاهد تأثیر نقش نظام مهندسی در ساخت و سازهای ایمن و استاندارد خواهیم بود.

هم افزایی دستگاههای متولی امر ساختمان برای افزایش صدور پروانه های ساختمانی

سالاری هم‌چنین به تشکیل ششمین نشست کانون تفکر سازمان نظام مهندسی ساختمان برای هم اندیشی و ارتباط موثر مهندسان عضو خبر داد و تصریح کرد: اعضای نظام مهندسی ساختمان میتوانند با حضور در این نشست ها، نظرات خود را عنوان کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد با اشاره به این که ما با توجه به نشست های مستمر هفتگی و با حضور مسئولین شهرداری، راه و شهرسازی و نظام مهندسی مجموع اقداماتی که برای بهبود ساخت و ساز و افزایش صدور پروانه ساختمان باید انجام گردد را شناسایی کرده ایم گفت: در نهایت، خروجی این نشست ها به شکل تفاهم نامه امضاء و اطلاع رسانی عمومی صورت میگیرد.

سالاری در مورد هماهنگیهای صورت گرفته مابین سه دستگاه برای کمک به فرهنگ سازی و آموزش، ادامه داد: مقرر گردید خبرنامه داخلی مشترک بین سازمان نظام مهندسی، شهرداری و راه و شهرسازی تهیه گردد و مسئولیت این کار به نظام مهندسی واگذار گردید و در آن تمامی اخبار که مخاطب آن مدیران ارشد و کارشناسان سازمان هستند پوشش داده شود.

تشکیل و تعیین ترکیب اعضای کمیسیون خدمات مهندسی سازمان، الزام به گذراندن حداقل یک دوره آموزشی مهارتی در سال و بررسی و تصویب اساسنامه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان از مصوبات این نشست هیئت مدیره بود.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی نقشه برداری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۱ مرداد ۹۸
696 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0