معاون وزیر راه و شهرسازی

همدردی نظام مهندسی با سیل زدگان

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: انتظار می‌ رود نظام مهندسی بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی ‌ها ورود و به نوعی سهم و نقش خود را در همدردی با مردم سیل‌زده ایفا کند.

کد خبر: 980208010 تاریخ انتشار: یکشنبه ۸ اردیبهشت ۹۸ - ۲:۲۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: انتظار می‌ رود نظام مهندسی بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازی ‌ها ورود و به نوعی سهم و نقش خود را در همدردی با مردم سیل‌زده ایفا کند.

همدردی نظام مهندسی با سیل زدگان

همدردی نظام مهندسی با سیل زدگان

نظام مهندسی نقش خود را در  همدردی با سیل‌زدگان ایفا کند

مازیار حسینی ادامه داد: دوره بازگشت برخی از سیلابها در برخی از استانها مانند لرستان دویست و پانصد ساله اعلام شده که این ارقام باید تدقیق گردد چون سیلاب اخیر نشان داد اطلاعات پایه‌ای در این رابطه از نظر تخمینی نیز چندان قابل استناد نیستند.
حسینی گفت:‌ یکی از نکاتی که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در کنار عوامل اجرایی، پژوهشگران و متخصصان نیز در زمان رخداد سیلاب در استانهای سیل زده حضور بهم رساندند و این نشان از مدیریت یک‌پارچه در هنگام بروز مخاطرات طبیعی دارد. ضمن توجه به مخاطرات طبیعی و تدبیر راه‌کارهایی برای کاهش اثرات آنها که جزو وظایف ذاتی همه مسئولان است نباید از نظر دور داشت که بارشهای اخیر بسیاری از تالابها و دشتهای پرچالش کشور را از نظر کمبود آب، تا حدی پرآب کرد که ضرورت دارد تا از بارشها نهایت بهره مندی را برای کم آبی در کشور داشته باشیم.
حسینی گفت: میزان تخریب ‌ها در پل‌دختر و معمولان بیش از حد انتظار بود. رانش و لغزش زمین و میزان تخریب‌ها در آن منطقه خیلی گسترده بود و واحدهای مسکونی بی‌شماری نیز که در حریم و بستر رودخانه ‌ها بودند بطور کلی تخریب شدند، همه آن ها حکایت از آن دارد که باید موضوع پدافند غیرعامل بیش از گذشته مورد توجه و دقت‌نظر مسئولان قرار بگیرد.

همدردی نظام مهندسی با سیل زدگان

وی با بیان این ‌که بخشی از خسارات قابل پیش بینی و قابل پذیرش هستند و برای بخش غیرقابل قبول باید تمهیدات و راه‌کارهای مناسبی اندیشیده شود، عنوان داشت: زمین لرزه های گذشته و درس آموزی از آن ها برای کاهش مخاطرات ناشی از آن ها نشان دادن که در کشور این آمادگی و پذیرش وجود دارد که باید تقویت گردد.
معاون امور مسکن و ساختمان، نوسازی و بهسازی مدارس را پس از زمین لرزه های مخرب سالیان گذشته از نمونه های قابل قبول و قابل دفاع مهندسی در سالهای اخیر اعلام نمود و گفت: جامعه مهندسی کشور نشان داده است که توانایی پاسخگویی به نیازهای جامعه را در مخاطرات طبیعی دارد که نمونه آن بهسازی و نوسازی برخی از مدارس در مناطق مستعد زمین لرزه است.
حسینی هم‌چنین خاطر نشان ساخت: جامعه مهندسی جامعه فاخری است و استادان بین المللی و تراز اول بسیار و در عین حال دانشجویان و فارغ التحصیلان قابلی داریم که باید از آن ها در مورد بازسازیها نهایت بهره را ببریم. انتظار می‌رودنج، نظام مهندسی و جامعه مهندسی نسبت به رخدادهای اخیر واکنش مناسبی نشان دهند و بصورت داوطلبانه در ارزیابی و نظارت بر سیلاب و بازسازیها ورود کرده و به نوع سهم خود را در همدردی با مردم سیل زده ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ اردیبهشت ۹۸
493 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0