حمایت از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در قبال نظام ‌مهندسی ساختمان عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی

حمایت از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در قبال نظام ‌مهندسی ساختمان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام‌ مهندسی حمایت گردد تا مالک یا خریدار خدمت، حق انتخاب داشته باشد.

کد خبر: 970710028 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۰ مهر ۹۷ - ۸:۳۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بیان داشت: باید از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در مورد نظام‌ مهندسی حمایت گردد تا مالک یا خریدار خدمت، حق انتخاب داشته باشد.

حمایت از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در قبال نظام ‌مهندسی ساختمان

حمایت از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در قبال نظام ‌مهندسی ساختمان

همه باید از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در  قبال نظام ‌مهندسی ساختمان حمایت کنیم

مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به اقدام این وزارتخانه در قبال سازمان نظام‌مهندسی کشور، عنوان کرد: نظر آخوندی مبنی بر اینست که مالک حق انتخاب ناظری که مورد تائید سازمان نظام‌ مهندسی است را داشته باشد نگاه کاملاً درست و مطلوب است.
بائوج لاهوتی گفت: نمونه این فرایند را می‌ توان در سازمان نظام پزشکی کشور مشاهده کرد. یعنی هیچگاه این سازمان به پزشکی که مجوز دایر کردن مطب را داده، حق معرفی بیمار به وی را برای خود محفوظ ندانسته است.
وی ادامه داد: در این رویه سازمان نظام‌مهندسی می‌ تواند بر کار ناظر، نظارت عالیه داشته باشد و اگر تخلفی مشاهده شد نیز قابلیت برخورد از طریق شورای انتظامی وجود دارد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید از تصمیم آخوندی حمایت گردد تا مالک یا خریدار خدمت حق انتخاب داشته باشد.
بائوج لاهوتی همچنین در مورد لغو پروانه اشتغال به کار مهندسی سید مهدی هاشمی به علت عدم تائید مدرک کارشناسی وی از طرف دانشگاه امام حسین (علیه السلام)  که ۳ سال ریاست سازمان نظام‌مهندسی کشور و ریاست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دوره نهم و هشتم، اظهار داشت: بنده اطلاعی در مورد مدرک کارشناسی وی ندارم ولی در زمان ریاست ایشان در کمیسیون عمران من هم عضو همین کمیسیون بودم که ایشان با عنوان دکتر خطاب می ‌شد ولی هیچ ‌گاه مدرک دکترای وی را رؤیت نکرده‌ام بنابر این نمی‌ توانم تائید یا رد کنم.

حمایت از تصمیم وزیر راه و شهرسازی در قبال نظام ‌مهندسی ساختمان

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، وظیفه نظارت عالیه به‌ منظور جلوگیری از انتصاب افرادی با مدرک جعلی یا فاقد مدرک مهندسی در سازمان نظام ‌مهندسی ساختمان را جزو وظایف وزارت راه و شهرسازی دانست و افزود: این وزارتخانه با صدور بخش‌نامه، دستورالعمل و هم چنین اختیاراتی که قانونگذار بدان واگذار کرده می ‌تواند از بروز این‌گونه اتفاقات جلوگیری کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی یاد آور شد: اگر زمانی چنین اتفاقی در کشور رخ داده باشد این ضعف فقط به وزارت راه و شهرسازی بر نمی‌گردد.
منبع : سازه نیوز

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی مکانیک pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۰ مهر ۹۷
765 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0