حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است معاون استانداری فارس بیان کرد:

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت: حمایت از سازمان نظام مهندسی و اقدامات و فعالیت مهندسان برای بهبود کیفیت ساخت و ساز در حقیت حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه های شهروندان است.

کد خبر: 970912008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۲ آذر ۹۷ - ۴:۵۰ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی  کشور،معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس اظهار داشت: حمایت از سازمان نظام مهندسی و اقدامات و فعالیت مهندسان برای بهبود کیفیت ساخت و ساز در حقیت حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه های شهروندان است.

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از  سرمایه های مردم است

عنایت الله رحیمی :

۲ شنبه در جمع هیات رئیسه نظام مهندسی ساختمان فارس در شیراز گفت: با توجه به اهمیت بحث رعایت ضوابط مقررات ملی ساختمان و ضرورت نظارت مهندسان بر روند ساخت و سازها، سازمان نظام مهندسی باید بعنوان متولی این امر حمایت گردد.

رحیمی تصریح کرد:

قطعا این حمایت علاوه بر این که به حفظ سرمایه های ملی کمک میکند، امنیت و آسایش خانواده ها و شهروندان را نیز بدنبال خواهد داشت.
وی گفت :با توجه به وجود گسلهای فعال زلزله در فارس و شیراز، زمانی میتوان به اهمیت نقش مهندسان ناظر پی برد که می بینیم به ساختمانها و بناهای احداث شده تحت نظارت مهندسان هیچ آسیبی وارد نشده ولی ساختمانهایی که بدون نظارت مهندسان احداث شده آسیبهای جدی دیده اند.

رحیمی مطرح کرد:

بنابراین رعایت ضوابط فنی در ساخت و سازها امری ضروری است و نظارتها باید به هر قیمتی که شده انجام گردد و به هیچ وجه در این زمینه قصوری صورت نگیرد.

وی:

با اشاره به تصویب قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در سال هفتاد و چهار، خاطر نشان کرد: با تصویب این قانون، ساخت و سازهای کشور به سمت مطلوبیت بهتر و بیش تر حرکت کرد که امیدوار هستیم این روند با سرعت بیش تری تداوم یابد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس ادامه داد:

شهرداریهای استان نیز باید بیش از پیش از خدمات و تجربیات اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان بهره ببرند.

رحیمی:

با اشاره به اعتبار و جایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان در نزد شهروندان افزود: باید دقت کنیم که این سازمان به یک ساختار اداری دولتی تبدیل نگردد و نباید اجازه داد که بروکراسی زیاد سبب ناکارآمدی این مجموعه گردد و سرعت حرکت و پیشرفت آن را کاهش دهد.

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است

وی گفت: اگر بنا باشد شهروندانی که به نظام مهندسی مراجعه میکنند برای اخذ یک مجوز و گواهی و تاییدیه، دائم در این مجموعه در رفت و آمد داشته باشند، قطعا این اتفاق خوشایند نخواهد بود و زمینه ساز نارضایتی شهروندان خواهد شد.

وی، :

ضمن تاکید بر ضرورت فعالیت شورای شهر و سازمان نظام مهندسی در چارچوب وظایف تعریف شده برای آن ها، تصریح کرد: علاوه بر شوراهای اسلامی شهرها که نباید به مسائل ساخت و ساز و حیطه ضوابط و مقررات ملی ساختمان و شهرسازی ورود کنند، مهندسان نیز نباید در حیطه قانونگذاری محلی وارد گردند.

رحیمی، :

اخذ تاییدیه نظام مهندسی ساختمان از طرف مدارس و مهدهای کودک را امری ضروری دانست و گفت: امروز شاهد هستیم که برخی مدارس و مهدهای کودک در ساختمانهای غیر مقاوم و ناپایدار شکل گرفته و فعالیت میکنند که این قطعا یک معضل خواهد بود و باید ضمن مکاتبه با آموزش و پرورش تاکید گردد که این مدارس برای ادامه فعالیت خود حتما باید تاییدیه نظام مهندسی داشته باشند.

رحیمی یاد آور شد:

مدارس و مهدهای کودک جزو ساختمانهای با اهمیت بالا محسوب می گردند و بنابراین لازم است که بنای آن ها مقاوم، مستحکم و مورد تایید نظام مهندسی ساختمان باشد.

حمایت از نظام مهندسی ساختمان، حمایت از سرمایه های مردم است
منبع : ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

پاسخ تشریحی آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ آذر ۹۷
669 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0