حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان

حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور

ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ما بعنوان سازمان جهاد کشاورزی و متولی تولیدات دامی و از تولید کننده های بخش دام و طیور استان بشدت حمایت میکنیم.

کد خبر: 960925015 تاریخ انتشار: شنبه ۲۵ آذر ۹۶ - ۲:۳۶ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری اخبار مهندسی- مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،  ریاست سازمان جهاد کشاورزی کردستان بیان کرد: ما بعنوان سازمان جهاد کشاورزی و متولی تولیدات دامی و از تولید کننده های بخش دام و طیور استان بشدت حمایت میکنیم.حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور

حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور

حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور

حمایت از تولید کنندگان بخش دام  و طیور

خالد جعفری، در دیدار سازمان نظام دامپزشکی استان بیان داشت: در بحث صدور پروانه بهره برداری، استان کردستان چه در نظام دامپزشکی و چه در نظام مهندسی از استانهای سرامد بوده و الگوی برای استانهای کشور میباشیم.
جعفری تصریح کرد: جدیت نظام مهندسی و نظام دامپزشکی استان در پیش برد اهداف و برنامه ها، آن ها را بعنوان الگوی کشوری مطرح کرده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اعلام این که هیچ اعتقادی به فاصله میان بخشهای دولتی و خصوصی ندارم ادامه داد: در استان کردستان باید کماکان از سازمان نظام دامپزشکی استان حمایت گردد و هردو بعنوان عوامل موثر باید تولید کننده را حمایت کنند .
امروز نظم و هماهنگی که در میان بخشهای تولیدات دامی استان وجود دارد شاید در بین دیگر بخشهای استان موجود نباشد .
وی همکاری و همراهی مردم؛ در کنار هماهنگیهای میان بخشی سازمان جهاد کشاورزی را از عومل اصلی موفقیت سازمان جهاد کشاورزی کردستان در پیش برد اهداف دانست و گفت: ما باید قدردان و کمک حال مردم فهیم استان باشیم .
وی با اشاره به این که عرضه و تقاضا در استانها تابعی از کشور بوده خاطر نشان کرد: هیچ استانی نمی تواند به تنهایی در عرضه و تقاضای مرغ موثر باشد و عرضه و تقاضا را به تعادل منطقی برساند .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان عنوان داشت: امروزه هفتاد و هشت درصد مرغ داریهای تخم گذار کشور در هشت استان فعالیت میکنند ولی با این وجود قیمت تخم مرغ هم تابع قیمت کل کشور میباشد و هیچ استانی به تنهایی نمیتواند قیمت را تنظیم کند .
جعفری مطرح کرد: از سیاست توسعه مرغ داریهای استان حمایت می کنیم، چون هدف ما در صنعت طیور، هم تولید برای مصرف داخلی و صادرات به کشورهای دیگر است .

حمایت از تولید کنندگان بخش دام و طیور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان، مازاد تولید گوشت مرغ در کشور را پنج درصد اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: خوشبختانه کمبودی در عرضه مرغ در استان و کشور نداریم و سعی ما در جهت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضاست، برنامه ریزی صورت پذیرفته در زمینه میزان جوجه ریزی مرغداریها و صادرات مرغ به کشورهای خارجی است .
وی، نبود انسجام کشوری در صنعت مرغ داری را آفت این صنعت دانست و در ادامه یاد اور شد: سرمایه گذاریهای صورت گرفته در صنعت مرغداری استان یک اتفاق عامل المنفعه است که توانسته ایم بخش خصوصی را بیش تر از بخشهای دیگر در تولید وارد کنیم .
جعفری ابراز داشت: صنعت مرغداری استان در شرایطی به نخستین صنعت فعال استان بدل شده که این استان از عدم سرمایه گذاری رنج میبرد و امروزه به لطف خدا و سعی مجموعه جهاد کشاورزی وضع مرغداران استان مطلوب است .
وی اظهار کرد: ظرفیت جوجه ریزی مرغداریهای استان در سال هشتاد و پنج در هر دوره حدود چهار میلیون قطعه بوده که امروز این میزان به ۱۴٫۵ میلیون قطعه در هر دوره رسیده است .
جعفری، حمایت از صنعت مرغداری استان را از اولویتهای سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان دانست و گفت: تنها صنعتی که در شرایط نامناسب اقتصادی کشور به تنهایی و بدون حمایت دولت سرپا ایستاده و رونق میگیرد صنعت طیور میباشد.
منبع : ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی ۹۵

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ آذر ۹۶
1426 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0