​عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده حبیب‌الله طاهرخانی _ معاون وزیر راه و شهرسازی

​عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: دولت عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی را تا ۲ سال و نیم آینده یعنی پایان سال نود و نه در دستور کار قرار داده که از این تعداد دویست هزار واحد در مجموعه شهرهای جدید، صد هزار واحد توسط بنیاد مسکن و صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ارائه خواهد شد.

کد خبر: 971008006 تاریخ انتشار: شنبه ۸ دی ۹۷ - ۱۰:۲۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،معاون وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: دولت عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی را تا ۲ سال و نیم آینده یعنی پایان سال نود و نه در دستور کار قرار داده که از این تعداد دویست هزار واحد در مجموعه شهرهای جدید، صد هزار واحد توسط بنیاد مسکن و صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ارائه خواهد شد.

​عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده

​عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده

چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده  عرضه خواهد شد

حبیب‌الله طاهرخانی _ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید:

با اشاره به برنامه تحرک‌بخشی به بازار مسکن که چندی پیش از طرف ویر راه و شهرسازی به رئیس‌جمهوری ارائه گردید، بیان داشت: بازار مسکن در حال حاضر با رکود روبرو است، از این رو دولت با استفاده از ابزارهایی که بویژه در بخش زمین و تسهیلات در اختیار دارد به این بخش ورود پیدا کرده و تلاش دارد تا محرکی برای ایجاد رونق در این بازار فراهم کند.

وی گفت: دولت عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی را تا ۲ سال و نیم آینده یعنی پایان سال نود و نه در دستور کار قرار داده که از این تعداد دویست هزار واحد در مجموعه شهرهای جدید، صد هزار واحد توسط بنیاد مسکن و صد هزار واحد توسط شرکت بازآفرینی شهری ارائه خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد:

براساس طرح جامع مسکن و اسناد برنامه ششم توسعه باید سالیانه نهصد هزار واحد مسکونی در کشور عرضه گردد تا بتوانیم به نیاز کشور به خصوص برای اقشار متوسط و کم درآمد پاسخگو باشیم.

وی افزود: قطعا پذیرش عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی با تولی‌گری دولت امری جسورانه و واقع بینانه است؛ آن هم در وضعیتی که کشور شرایط خاصی دارد؛ زیرا بازار مسکن تابع شرایط کلان اقتصادی کشور است. قبلا بزرگ ترین عرضه مسکن توسط دولت مربوط به مسکن مهر بوده که دو میلیون و دویست هزار واحد را تعریف کردند و در طول ده سال ۱ میلیون و هفتصد هزار واحد تحویل مردم شده است. یعنی بطور متوسط، سالیانه صد و هفتاد هزار واحد عرضه شده است. بنابراین فرمایش وزیر در این زمینه که دولت ورود جسورانه و در عین حال خردمندانه ای در این عرصه داشته است مصداق دارد.

​عرضه چهارصد هزار واحد مسکونی تا ۲ سال و نیم آینده

وی در تشریح چارچوب مدل تولید چهارصد هزار واحد ادامه داد: در عرضه این چهارصد هزار واحد، دیدگاه ‌ها را رصد و ارزیابی کردیم. این طور نیست که دولت ورود مستقیم کند. تلاش کردیم هزینه عرضه را برای سازندگان کاهش دهیم. ۲ عامل تعیین کننده در قیمت مسکن دخیل است که یکی زمین و دیگری هزینه پروانه های ساختمانی است. در برنامه تولید و عرضه مسکن زمین رایگان را وارد فرآیند میکنیم و پذیرش هزینه پروانه ساختمانی با ما است. ما پروانه های زیادی را از شهرداری ها پیش خرید کرده ایم. زمین و پروانه به عهده ما است و انبوه‌سازان مسوولیت ساخت را به عهده میگیرند. در پایان کار، دولت سهم خود و انبوه‌سازان نیز سهم خود را بر میدارند. طرح نیز اقشار متوسط را هدف گذاری کرده است.

لازم به ذکر است: هفته پیش، اسلامی وزیر راه و شهرسازی در دیدار با اعضای شورای مرکزی سازمان با اشاره به طرح تولید ۴۰۰ هزار واحد مسکونی، خواستار مشارکت فعال سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در تحقق این هدف شده است.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی معماری pdf

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۸ دی ۹۷
622 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0