نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر ساخت و ساز در گلپایگان ریاست سازمان نظام مهندسی گلپایگان

نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر ساخت و ساز در گلپایگان

ریاست سازمان نظام مهندسی گلپایگان بیان کرد: ساختمان‌ های دارای زیر بنای ششصد متر مربع مجریان ذیصلاح خواهند داشت این قانون در استان اصفهان مغفول مانده بود ولی از فروردین ماه سال نود و هشت بصورت پایلد اجرا می گردد.

کد خبر: 971212003 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۲ اسفند ۹۷ - ۹:۴۰ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی گلپایگان بیان کرد: ساختمان‌ های دارای زیر بنای ششصد متر مربع مجریان ذیصلاح خواهند داشت این قانون در استان اصفهان مغفول مانده بود ولی از فروردین ماه سال نود و هشت بصورت پایلد اجرا می گردد.

نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر ساخت و ساز در گلپایگان

نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر ساخت و ساز در گلپایگان

نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر  ساخت و ساز در گلپایگان

رضا اشراقی با اشاره به این که سازمان نظام مهندسی بعنوان بازوی توانمند و یک ابزار برای شهرداری و شورای شهر و ادارت دولتی فعالیت دارد، گفت: دویست نفر مهندس با تجربه در رشته‌های عمران، معماری، تأسیسات برق و مکانیک و نقشه برداری در سازمان نظام مهندسی گلپایگان عضو هستند که حدود صد و سی نفر آن ها پروانه اشتغال بکار دارند.
وی ادامه داد: تقویت و توسعه ارزش‌ های اسلامی در معماری و شهرسازی، تنفیذ مربوط به حقوق مشاغل در بخش‌ های ساختمان و شهرسازی، تأمین موجبات اعتلای نظام مهندسی در کشور، ترویج اصول معماری و شهرسازی، رشد آگاهی عمومی و ارتقا کیفیت خدمات نظام مهندسی و نظارت بر حکم اجرای خدمات و ارتقا دانش فنی صاحبان حرفه از اهداف نظام مهندسی است.
گلپایگان در یک منطقه با خطر نسبی قرار دارد
رییس سازمان نظام مهندس گلپایگان با عنوان این که ایران یکی از کشورهای حادثه خیز است که شاخصترین آن زلزله و فرونشست زمین است، گفت: از نظر تقسیم بندی پهنه زمین لرزه در کشور، گلپایگان در منطقه‌ای با خطر نسبی متوسط تقسیم بندی شده است.
وی افزود: تصور مردم اینست که مهندسان نظام مهندسی تنها مسؤولیت اجرای ساختمان تا پایان ساخت را دارند ولی مهندسان نسبت به ساختمانی که بر مراحل ساخت آن نظارت داشته‌اند در طول مدت بهره‌برداری که عمر مفید ساختمان است، نسبت به آن تهد دارند و همین امر کیفیت را تضمین می ‌کند.
اشراقی تصریح کرد: پراکندگی جمعیت در سه شهر گلپایگان و گوگد و گلشهر و پنجاه و دو روستا باعث ایجاد یک کار پر حجم و پر مسؤولیت برای دفتر نظام مهندسی شده است.
خدمات در روستاها با شصت درصد تعرفه استان
رییس سازمان نظام مهندس گلپایگان اظهار کرد: با توجه به صنف ‌های موجود و فرسودگی بافت ‌های روستایی و افرادی که مشکل اقتصادی دارند و به سرپناه نیاز داشتند، نظارت ساخت منازل در دستور کار نظام مهندسی قرار گرفت و در این زمینه نشست هایی با بخشدار و دهیاران برگزار گردیده است که در نتیجه آن خدمات در روستاها با شصت درصد تعرفه استان صورت می ‌گیرد که در برابر مسؤولیتی که مهندسان دارند ناچیز است.

نظارت مجریان ذی ‌صلاح بر ساخت و ساز در گلپایگان

وی ادامه داد: یکی از مواردی که در قانون نظام مهندسی برای کنترل ساختمان مورد تأیید قرار گرفته است استفاده از مجریان ذی ‌صلاح در بخش ساخت و ساز است.
اشراقی تصریح کرد: سال آینده ساختمان‌ های دارای زیر بنای ششصد متر مربع توسط مجریان ذیصلاح اجرا گردد تا دیگر هر فردی اقدام به ساختمان سازی نکند و انبوه سازان نیز به باید به اداره راه و شهرسازی مراجعه، و پروانه انبوه سازی اخذ کنند، در استان اصفهان این قانون مغفول مانده بود ولی از فروردین ماه سال نود و هشت، بصورت نمونه اجرا می‌ گردد.
افزایش ساخت و ساز در گلپایگان
اشراقی با عنوان این ‌که در سال جاری تا به حال در ۳ شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و روستاها ساخت مسکن نسبت به سال گذشته ده درصد افزایش داشته است، گفت: در سال جاری برای هزار و چهارصد واحد مسکونی پروانه صادر شده است، سیصد و پنجاه واحد تجاری در زیر بنای صد و بیست هزار متر مربع ساخته شده است، تعرفه خدمات مهندسی با توجه به تورم امسال و سال گذشته ده درصد افزایش داشته است.
منبع: ایمنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

هزینه ثبت نام آزمون نظام مهندسی ۹۷

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۲ اسفند ۹۷
569 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0