نشست کمیسیون آموزش، پژوهش

جمع بندی عملکرد ۳ ساله کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات

رويكرد و نگاه آموزش مهندسي با توجه به نيازهاي معاصر و انقلاب صنعتي چهارم و نگاه به نسل پنجم صنعت ساختمان نياز به تغيير دارد.

کد خبر: 980327005 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۷ خرداد ۹۸ - ۱۰:۳۴ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،رويكرد و نگاه آموزش مهندسي با توجه به نيازهاي معاصر و انقلاب صنعتي چهارم و نگاه به نسل پنجم صنعت ساختمان نياز به تغيير دارد.

جمع بندی عملکرد ۳ ساله کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات

جمع بندی عملکرد ۳ ساله کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات

جمع بندی عملکرد ۳ ساله کمیسیون آموزش،  پژوهش، آزمون و انتشارات

 

در نشستی كه با حضور نمایندگان هيات مديره نظام مهندسي ساختمان استان‌ها در محل شوراي مركزي تشكيل گردید، جوان مجيدي، ریاست کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات، بر لزوم نگاهي جديد به آموزش مهندسي با رويكرد توجه به نيازهاي معاصر آموزشي مهندسان و با تاكيد بر محوريت انقلاب صنعتي چهارم و نسل پنجم صنعت ساختمان تاكيد كرد.

در اين نشست، ضمن گزارش عملكرد و برنامه هاي پيش روي كمسيون آموزش شوراي مركزي توسط جوان مجيدي، اعضاء هيات مديره هاي نظام مهندسي استان‌ها ضمن تشكر و قدرداني از تلاش هاي كمسيون آموزش شوراي مركزي در دوره هفتم، پيشنهاد دادند فعاليت هاي ارزشمند كمسيون، مستند سازي و دفترچه گزارش عملكرد، جهت استفاده اعضاء هيات عمومي گرداوری گردد. در این نشست، هم‌چنین خلاصه گزارش عملكرد كميته آموزش و ترويج استان‌ها ارائه و مشكلات مربوط به شيوه نامه آموزشي ابلاغي وزارت راه و شهرسازي در مورد عدم نگاه متعادل به همه رشته هاي هفت‌گانه مهندسي قانون نظام مهندسي و كنترل ساختمان در تركيب اعضاء كميته آموزش و ترويج استان‌ها، مورد بررسی قرار گرفت.

جمع بندی عملکرد ۳ ساله کمیسیون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات

حاضرین هم‌چنین به ضرورت توجه به پژوهش هاي كاربردي صنعت ساختمان منطبق با نيازها و تكنولوژي هاي فن آورانه روز با تعيين رديف اعتباري در بودجه ساليانه استان ها، مهارت محوري در آموزش هاي مهندسي، استفاده از ظرفيت قانوني دوره كارآموزي مهندسان در شروع ورود به حرفه در توانمندسازي مهندسان جوان براي ارائه خدمات بهينه مهندسي، لحاظ نمودن آموزشهاي عملي در دوره هاي آموزشي ارتقاء پايه، مشاركت مهندسان حرفه مند با تجربه به عنوان مدرس دوره هاي آموزشي، مشاركت سازمان هاي نظام مهندسي ساختمان استان‌ها در طراحي پرسش های آزمون ورود به حرفه، آموزش مجازي و استفاده از ابزارهاي نوين آموزشي اشاره داشتند.
در ادامه نشست، سيدحميدرضا كارگر، پيمان ترك زاده، كاوه نوري و جعفر زارع از اعضاء كمسيون، گزارشي از اقدامات انجام شده در مورد موارد مطروحه در قالب طرح راهبرد آموزش مستمر ارائه دادند.

در خاتمه نشست، جوان مجيدي به جمع بندي و تعيين محورهاي تاكيدي اعضای كمسيون آموزش، پژوهش، آزمون و انتشارات، جهت لحاظ کردن در مفاد قطعنامه اجلاس بیست و دوم اقدام نمود كه به تصويب اعضاء جلسه رسيد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

مباحث آزمون نظام مهندسی مکانیک

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۷ خرداد ۹۸
543 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0