واگذاری اخذ پنج درصد از حق الزحمه نظارت مهندسان به اختیارات مجامع استانی در سازمان نظام مهندسي استان ايلام

بررسي انحصارطلبي و سوء رفتار سازماني

هفته گذشته مطلبی به عنوان قحط رجال در جامعه مهندسی ایلام در تابناک منتشر شد که در آن به طور عنوان وار به بعضی تخلفات در اداره نظام مهندسی ساختمان ایلام هم اشاره شده بود . در جهت تنویر اذهان عمومی و احقاق حقوق و دستمزد مهندسان ایلامی در این شماره به شرح تعدادی از این تخلفات پرداخته و میخواهیم علت عدم برخورد با این دست تخلفات از طرف ارگانهای ذی ربط همچون راه و شهرسازی را بدانیم .

کد خبر: 8178 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۵ بهمن ۹۵ - ۱۱:۰۴ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی (akhbarmohandesi.ir)، هفته گذشته مطلبی به عنوان قحط رجال در جامعه مهندسی ایلام در تابناک منتشر شد که در آن به طور عنوان وار به بعضی تخلفات در اداره نظام مهندسی ساختمان ایلام هم اشاره شده بود . در جهت تنویر اذهان عمومی و احقاق حقوق و دستمزد مهندسان ایلامی در این شماره به شرح تعدادی از این تخلفات پرداخته و میخواهیم علت عدم برخورد با این دست تخلفات از طرف ارگانهای ذی ربط همچون راه و شهرسازی را بدانیم .بررسي انحصارطلبي و سوء رفتار سازماني

بررسي انحصارطلبي و سوء رفتار سازماني

سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام

بررسي انحصارطلبي و سوء رفتار سازماني

متاسفانه خبر ها رسیده در این راستا به حدی زیاد و متنوع است که نمیتوان در یک مقاله به آن پرداخت . البته در صورتی‌که بخواهیم به طور عنوان وار یکسری مورد را ابلاغ کنیم بایستی به تخلفات عدیده ی انجام یافته در انتخابات نظام مهندسی سال قبلی , پرداخت مبالغ نا متعارف تحت عنوان حقوق و دستمزد به مدیر قدیمی سازمان , عدم اجرای فرآیندی ارجاع کار در نظام مهندسی بوسیله سیستم و دستی انجام دادن آن ( انجام دستی سلیقه میباشد ) . واگذاری بخش اعظم شغل های سازمان به یک‌سری شرکتهاي خاص , بی نصیب کردن دیگر مهندسان و شرکت‌ ها و موردهاي مشابه که بعدا به آنان خوا‌هیم پرداخت , اشاره کنیم .

متاسفانه در انتخابات نظام مهندسی ساختمان در سال قبل تخلفات عدیده ای رخ داد که چرایی عدم برخورد شخص آقای میر جعفریان و اداره کل راه و شهرسازی ايلام و شورای انتظامی سازمان با آن ها هنوز در ذهن ارباب جراید سوال برانگیز است . مثلا بالغ بر سيصد نفر از کسانی که در انتخابات شرکت کرده اند در همان روزهای انتخابات و به وسیله اعضای هیات مدیره ی فعلی نام نویسی شده و حق عضویت آنان واریز شده‌است . با تخلفات آن روزهای انتخابات هیئت مدیره نظام مهندسی استان کاری نداریم , چراکه اداره راه و شهرسازی استان به خاطر عدم واکنش به این مسئله مهم به اندازه ی کافی در اذهان عمومی زیر سوال رفته است .

مسئله دیگر پرداخت دستمزد غیر متعارف به رئیس سابق نظام مهندسی استان ایلام است . همکار ما با روسای سابق این اداره و بعضی اعضای هیات مدیره ی نظام مهندسی ساختمان ایلام در این جهت صحبت کرده و کلیه این دوستان بر سقف دستمزد برای رئیس سازمان حداکثر سه نیم میلیون تومان اجماع نظر داشتند . آقای دارابی مدیر قبلی سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام مبلغ بین ۱٫۴ ميليون تا ۲ میلیون تومان اخذ نموده است . البته متاسفانه با محاسبه اضافه فعالیت و غيره دستمزد رئیس سابق در نظام مهندسی ساختمان ایلام به سقف پانزده میلیون تومان در سال نود و سه نزدیک شدهواست . ( متاسفانه در سال‌های نودوچهار و نود و پنج هيچ اطلاعاتی از مسائل مالی و پرداخت به دست هیات مدیره سازمان نیز نرسیده است ) .

سوال اصلي اینجاست که پرداخت این میزان به آقای رئیس سابق طبق کدام عرف و منطق انجام شده است . واريز دستمزد اعضای و مدیر هیات مدیره طبق ضابطه بایستی به تصویب مجمع عمومی برسد , همچنين دستمزد این سازمان بر طبق تعریف قانون تامین اجتماعی بوده و سقف حقوق و دستمزد تامین اجتماعی بیش تر از چهار میلیون تومان آن نیز برای اشخاص با سوابق ی فعالیت فراوان نیست . ب

رای ارجاع فعالیت های نظام مهندسی به شرکتهای گوناگون یک اپلیکیشن با مبلغ قابل توجهي  خریداری شده‌است . این اپلیکیشن کمک میکند کارهای نظارت و طراحی به طور مساوی بین شرکتها و مهندسان توزیع شود . البته متاسفانه سازمان نظام مهندسی ساختمان ایلام تا به امروز این مهم را عملی نکرده و امورات را به طور دستی انجام میدهد . انجام دستی ارجاع امور طبق ذوق وسلیقه رئیس بوده و به هر شرکت که صلاح بدانند ارجاع فعالیت میدهد . به همین دلیل هستند شرکت هایی که در سالهای ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ میلیاردی کار گرفته اند و بعضی مهندسان ایلامی نیز هستند که در متروی تهران دستفروشی میکنند .

 

 

مرجع اخبار نظام مهندسی و آزمون نظام مهندسی

برای مشاهده مجموعه کامل اخبار نظام مهندسی کلیک کنید.

مجموعه کامل محصولات آزمون نظام مهندسی را در اینجا ببنید.

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۵ بهمن ۹۵
978 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0