دیدار نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با طوماری ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان آذربایجان‌ شرقی عنوان کرد:

جذب بی ‌رویه‌ ی دانشجو جایگاه مهندسین را تضعیف کرد

«علی طوماری»، با عنوان این مطلب گفت: متأسفانه مهندسان در جامعه‌ی امروزی ما جایگاه خوبی از نظر اقتصادی و حتی روحی ندارند که این نیز همانند بسیاری از مشکلات اجتماعی دیگر معلول برخی عوامل محیطی است. جذب بی‌ حد و حساب دانشجویان در رشته‌ های مهندسی و تصمیمات غیر کارشناسانه در برخی دانشگاه‌ های غیر دولتی موجب تضعیف جایگاه مهندسان و اشباع شدن این رشته شد و بانیان این امر زمانی به اشتباه خود پی بردند که دیر شده بود.

کد خبر: 961205021 تاریخ انتشار: شنبه ۵ اسفند ۹۶ - ۷:۵۵ ب.ظ

به گزارش پایگاه هبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،«علی طوماری»، با عنوان این مطلب گفت: متأسفانه مهندسان در جامعه‌ی امروزی ما جایگاه خوبی از نظر اقتصادی و حتی روحی ندارند که این نیز همانند بسیاری از مشکلات اجتماعی دیگر معلول برخی عوامل محیطی است. جذب بی‌ حد و حساب دانشجویان در رشته‌ های مهندسی و تصمیمات غیر کارشناسانه در برخی دانشگاه‌ های غیر دولتی موجب تضعیف جایگاه مهندسان و اشباع شدن این رشته شد و بانیان این امر زمانی به اشتباه خود پی بردند که دیر شده بود.

جذب بی ‌رویه‌ ی دانشجو جایگاه مهندسین را تضعیف کرد

جذب بی ‌رویه‌ ی دانشجو جایگاه مهندسین را تضعیف کرد

جذب بی رویه ی دانشجو جایگاه  مهندسین را تضعیف کرد

طوماری ادامه داد: رکود بازار مسکن، مشکلات عرضه و تقاضا، افزایش روزافزون شمار مهندسان و تعطیلی پروژه‌های عمرانی از دیگر دلایل بیکاری و افت جایگاه این قشر بشمار می ‌آیند که امیدوار هستیم با توجه مسئولان و دستگاه‌ های ذی‌ ربط شاهد شکوفایی خلاقیت و حل شدن مشکلات این قشر نیز باشیم.
وی با تأکید بر نقش مهندسان در جامعه تصریح کرد: همه ساخته‌ های مصنوع با طرح و نقشه‌ ی مهندسان دنیا ساخته شده و بدون شک نقش مهندسان در آفرینش چنین سازه‌هایی غیرقابل انکار است.

جذب بی ‌رویه‌ ی دانشجو جایگاه مهندسین را تضعیف کرد

ریاست سازمان نظام مهندسی آذربایجان شرقی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی با یک وزارت خانه‌ی خاص طرف نبوده و بلکه چندین متولی دارد؛ از اینرو مشکلات زیادی بر سر راه این سازمان قرار دارد که این نیز به نوبه‌ی خود موجب شده است تا مهندسان نتوانند بخوبی ایفای نقش کنند.
طوماری با تأکید بر لزوم همراهی دستگاه‌ های متولی، خاطر نشان کرد: در شرایط فعلی کاری از دست مهندسان ساخته نیست. با توجه به عمق مسأله، مسئولان باید کاری کرده و مشکلات این قشر را حل کنند.

منبع : ایسنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آزمون نظام مهندسی محاسبات عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۵ اسفند ۹۶
640 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0