انتقاد شدید انبوه‌ سازان از سازمان نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی فرشید پورحاجت

انتقاد شدید انبوه‌ سازان از سازمان نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی

در حالی قرارست تا ساعتی دیگر نشستی در کمیسیون عمران مجلس با موضوع بخش نامه‌ های اخیر وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت و ساز برگزار گردد که دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان از عدم حضور نماینده این کانون در این نشست بشدت انتقاد کرد.

کد خبر: 970203002 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ اردیبهشت ۹۷ - ۹:۳۶ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،در حالی قرارست تا ساعتی دیگر نشستی در کمیسیون عمران مجلس با موضوع بخش نامه‌ های اخیر وزیر راه و شهرسازی درباره ساخت و ساز برگزار گردد که دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان از عدم حضور نماینده این کانون در این نشست بشدت انتقاد کرد.

انتقاد شدید انبوه‌ سازان از سازمان نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی

انتقاد شدید انبوه‌ سازان از سازمان نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی

انتقاد شدید انبوه ‌سازان از سازمان نظام مهندسی  و مجلس شورای اسلامی

فرشید پورحاجت با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون عمران مجلس برای بررسی بخش نامه‌ های وزیر راه و شهرسازی در حوزه ساخت و ساز و نظام مهندسی عنوان داشت:‌ در این نشست وزاری کشور، راه و شهرسازی، سازمان بازرسی، دیوان عدالت اداری، نماینده هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین و سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور حضور دارند، ولی انبوه‌ سازان بعنوان تنها تشکل بخش خصوصی در حوزه تولید و عرضه مسکن در نشست مذکور حضور ندارند.
پور حاجت با اشاره به این ‌که صلاح بخش ساخت و ساز کشور در رعایت شیوه ‌نامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی است با طرح این سوال که چرا کمیسیون عمران مجلس از انیوه‌ سازان دعوت نکرده‌ اند، ادامه داد: باید صدای بخش خصوصی شنیده شود، آیا نباید آن ها نظر خود را در رابطه با بخش نامه وزیر راه و شهرسازی بیان کنند؟
پورحاجت تصریح کرد: ‌انبوه‌ سازان در این مقوله ذی ‌نفع هستند و انتظار داشتیم که از ما نیز برای حضور در نشست امروز دعوت بعمل می ‌آمد.
وی اظهار داشت: ‌مجلس هر جایی بخش خصوصی را در نوشتن قوانین دخالت داده است، هیچ گاه این قوانین اصلاح نشده‌اند چراکه تمام جوانب -در گرداوری قوانین- در نظر گرفته شده است.
دبیر کانون سراسری انبوه‌ سازان با اشاره به این که ورود به مسائل صنفی برای سازمانهای نظام مهندسی در قانون تجویز نشده است، اظهار داشت: کجای قانون به سازمان نظام مهندسی ساختمان اجازه داده که پرداخت‌ های مردم را در حساب‌ های خود بلوکه کرده و بابت ارجاع کار به مهندسان ناظر پنج درصد از حق‌الزحمه آن ها را بردارد؟

انتقاد شدید انبوه‌ سازان از سازمان نظام مهندسی و مجلس شورای اسلامی

حاجت پور گفت: ‌با ابلاغ شیوه‌ نامه اخیر از طرف وزیر راه و شهرسازی از انحرافات مبحث دوم مقررات ملی ساختمان که در سال هشتاد و چهار ابلاغ گردید، جلوگیری بعمل آمده است.
پورحاجت با اشاره به این ‌که واقعیت آن است که پیش از این مسائل مربوط به کنترل ساختمان به بیراهه رفته بود، بیان کرد: به استناد قانون موضوع نظارت در ساخت و ساز‌ها باید توسط شهرداری ‌ها انجام گردد ولی این وظایف به سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان تفویض شده، آیا یک سازمان غیرانتفاعی مجوز دارد تکالیف نهاد حاکمیتی را انجام دهد؟

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

سوالات آزمون نظام مهندسی عمران (محاسبات)

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ اردیبهشت ۹۷
714 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0