تقویت ​نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی سمنان مدیرکل استاندارد استان سمنان

تقویت ​نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی سمنان

مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد: نظارت بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از تولید تا مصرف در بخشهای مختلف افزایش می یابد.

کد خبر: 971003008 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ دی ۹۷ - ۱۱:۵۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل استاندارد استان سمنان بیان کرد: نظارت بر استانداردسازی مصالح ساختمانی از تولید تا مصرف در بخشهای مختلف افزایش می یابد.

تقویت ​نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی سمنان

تقویت ​نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی سمنان

نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی  سمنان تقویت می گردد

عباس رستمی بیان داشت:

طبق تفاهم نامه بین ادارات کل استاندارد، مسکن و شهرسازی، دفتر فنی استانداری و سازمان نظام مهندسی استان سمنان، مهندسان ناظر در ساخت ساختمانها باید نمونه ای از مصالح بکار رفته را برای آزمایش به اداره کل استاندارد استان بفرستند.
رستمی ادامه داد:

اداره کل استاندارد استان سمنان در نظارت بر نحوه تولید، انبار و توزیع مصالح ساختمانی بسیار جدی است و در ۳ سال گذشته از نظارت بر یازده واحد تولید کننده بلوک سقفی در استان سمنان، ۸ واحد به علت رعایت نکردن استانداردهای مورد نظر، مهر و موم گردید.
وی افزود: با توجه به این که سمنان از استان های زلزله خیز کشور است نظارت بر نحوه تولید و کاربرد مصالح در ساختمان سازی اجتناب ناپذیر است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: شن، ماسه، بتن، میلگرد، بلوک و گچ از جمله مصالح ساختمانی در استان سمنان است که در اجرای طرحهای ساخت و ساز باید رویکرد استاندارد اجباری را لحاظ کنند.
رستمی گفت:

چهل و شش واحد تولید گچ در استان سمنان فعال است که تمام این واحدها پروانه استاندارد دارند و اجرای طرح استاندارد اجباری در تولید کالاهایی که با جان و سلامت مردم سرکار دارد در اولویت است.

تقویت ​نظارت بر استانداردبودن مصالح ساختمانی سمنان

وی یاد آور شد:

نهصد و شصت نوع کالا در استان سمنان در طرح استاندارد اجباری ارزیابی می گردد و برخورد قانونی با متخلفان از جمله برنامه قابل اجرا برای اتخاذ دقیق تر طرحهای جامع استاندارد در موضوع بنگاههای اقتصادی است.
شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی میتوانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می گردد.
منبع: ایرنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ دی ۹۷
640 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0