استفاده از ظرفیت نیروهای مهندسی اردبیل در بازسازی سوریه ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل

تقویت کمیته‌های مجامع تخصصی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: در دور جدید نظام مهندسی ساختمان اردبیل در کنار تقویت کمیته ‌های مجامع تخصصی تلاش می کنیم تا نسبت به راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف و کمیته حقوقی اقدام کنیم.

کد خبر: 971102010 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲ بهمن ۹۷ - ۲:۴۵ ب.ظ

به گزارش پایگاچاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل بیان کرد: در دور جدید نظام مهندسی ساختمان اردبیل در کنار تقویت کمیته ‌های مجامع تخصصی تلاش می کنیم تا نسبت به راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف و کمیته حقوقی اقدام کنیم.

تقویت کمیته‌های مجامع تخصصی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل

تقویت کمیته‌های مجامع تخصصی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل

کمیته‌های مجامع تخصصی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل تقویت می ‌گردد

فرید صالحی عالی، گفت: با این اقدام پرونده‌های مهندسان بدون ارجاع به سایر شعب در قدم اول در شعبه شورای حل اختلاف عنوان می شود و مورد رسیدگی قرار می‌ گیرد.
صالحی عالی ادامه داد: در نظام مهندسی استان اردبیل کارهای زیربنایی نیز به انجام رسید که نمونه آن احداث، تجهیز و تکمیل ساختمان نظام مهندسی پارس‌ آباد و بیله ‌سوار، خرید ساختمان مشگین ‌شهر و خلخال و همچنین ساخت و تکمیل ساختمان گرمی بوده که در کنار آن ساختمان شماره ۲ اردبیل را نیز بعنوان یک مجموعه خدماتی و رفاهی به مساحت پنج هزار و هفتصد مترمربع شروع به ساخت کردیم که پس از سال‌ ها این ساختمان آماده بهره‌برداری است.
وی به برکات شورای هماهنگی نظامات مهندسی ساختمان کشاورزی و معدن و بسیج مهندسان اشاره کرد و گفت: تشکیل مجمع خیرین مهندسان برای نخستین بار در استان اردبیل شکل گرفته و امیدوار هستیم عائدات خوبی را برای استان اردبیل بهمراه داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل، به برگزاری اجلاس سراسری هیئت عمومی نظام مهندسی کشور در اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: ما در کنار تشکیل تعاونی مسکن کارکنان برای بهره‌مندی از زمین و مسکن در ساخت سرپناه برای خودشان موفق شدیم در سال نود و چهار اجلاس سراسری هیئت عمومی نظامات مهندسی ساختمان کشور را به میزبانی اردبیل برگزار کنیم که هیجدهمین اجلاس با حضور هزاران نفر از میهمانان از سراسر کشور و با دعوت از معاون ریاست جمهوری، ۴ وزیر، دبیر مناطق آزاد و نمایندگان استان در مجلس برگزار گردید که خروجی این اجلاس معرفی ظرفیت ‌های گردشگری استان و سفر همه ساله جمع زیادی از اعضای جامعه مهندسی به استان اردبیل برای سیر و سیاحت و گردشگری است.
صالحی عالی تصریح کرد: در کنار عقد قرارداد با بیمه‌ها در پوشش بیمه مسئولیت مهندسان، مجریان و ناظران ما نسبت به ساماندهی امور مجریان ذی صلاح و ایجاد کنترل در رشته‌های برق و مکانیک در حوزه ساخت و سازها و هم چنین ساماندهی تمامی آزمایشگاه‌ ها اعم از آزمایشگاه بتن و جوش اقداماتی را انجام داده و سیستم ارجاع نقشه به مهندسان را بصورت رایانه‌ای انجام می ‌دهیم و تلاش ما بر این است تا با بایگانی یک نسخه از نقشه‌ها که بصورت دیجیتالی انجام می‌ شود بتوان مستند و دقیق عمل کرد.

تقویت کمیته‌های مجامع تخصصی نظام مهندسی ساختمان در اردبیل

وی خاطر نشان ساخت: در جلسه ای که با مسئولان شرکت ‌های خدمات‌رسان انجام دادیم تفاهمنامه اجرای انشعابات برق، آب و گاز با نظارت مهندسان انجام شده و صلاحیت نظارت برای گودبرداری‌ ها نیز در دستور کار و پیگیری جدی ما بوده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: در این دوره در کنار تقویت کمیته‌های مجامع تخصصی تلاش می کنیم تا نسبت به راه‌اندازی شعبه شورای حل اختلاف و کمیته حقوقی اقدام کنیم تا پرونده‌های مهندسان بدون ارجاع به سایر شعب در قدم نخست در شعبه شورای حل اختلاف مطرح و مورد رسیدگی قرار گیرد.
صالخی عالی گفت: ما تعامل خوبی را با شورای شهر، استانداری اردبیل، فرمانداری اردبیل، راه و شهرسازی و … برقرار کردیم تا از کمک و همراهی آن ها در اجرای مدیریت واحد شهری استفاده کنیم و مهم ترین بحث در صدور خدمات فنی و مهندسی را نیز با کمک و همراهی سایر دستگاه‌ ها به انجام برسانیم.
وی یاد آور شد: ما در حال حاضر یازده هزار و پانصد مهندس عضو سازمان داریم که پنج هزار و پانصد نفر از آن ها صاحب پروانه اشتغال به کار فنی و مهندسی هستند و ما با این انبوه نیروی کار باید هدفگذاری‌مان را بگونه‌ای انجام دهیم تا کم کم و در قالب صادرات خدمات فنی و مهندسی بتوانیم فرصت اشتغال را برای آن ها ایجاد کنیم.
وی گفت: ایجاد ارتباط الکترونیکی بین ۲ مجموعه نظام مهندسی و شهرداری در کاهش تخلفات و افزایش رضایتمندی ارباب رجوع خیلی موثر است و ما در این دوره در کنار تکمیل ساختمان نظام مهندسی در مشگین‌شهر و نمین تلاش در راه‌اندازی شعبه سرعین را داریم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل ادامه داد: در پوشش بیمه تامین اجتماعی مهندسان، که در قالب کد کارگاهی سازمان نظام مهندسی انجام می‌ شود قرار است سوابق و سنوات گذشته مهندسان تجمیع و در بیمه جدید اعمال گردد که این کار برای همه مهندسان عضو سازمان لازم‌الاجراست.
منبع: جماران

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

تاریخ انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲ بهمن ۹۷
597 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0