مسئولین فنی معادن چشمهای نظارتی سازمان هستند ریاست سازمان نظام مهندسی معدن مطرح کرد:

تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر لزوم تقویت ژئوتوریسم معدنی بیان کرد: ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی هجدهم الی بیستم مهرماه در تهران برگزار می گردد.

کد خبر: 960715014 تاریخ انتشار: شنبه ۱۵ مهر ۹۶ - ۹:۴۳ ق.ظ

به گزارش اخبار نظام مهندسی، ریاست سازمان نظام مهندسی معدن با تاکید بر لزوم تقویت ژئوتوریسم معدنی بیان کرد: ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی هجدهم الی بیستم مهرماه در تهران برگزار می گردد.تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

تقویت ژئوتوریسم معدنی در  دستور کار

اسماعیل نرجه در یک جلسه خبری با اعلام این که مانع قانونی برای جذب سرمایه گذاری خارجی در بخش معدن وجود ندارد عنوان کرد: ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه ایرانیان خارج از کشور و سرمایه گذاری در بخش معدن وجود دارد که در سال های اخیر بسیار مورد توجه واقع شده است.
نرجه با اشاره به اهمیت پدیده ژئوتورسیم معدنی ادامه داد: بسیاری از کشورها بر استفاده از ظرفیت گردشگری معدنی و علمی تمرکز کرده اند و در یک سفر خارجی به برزیل مشاهده گردید که کیلومترها مسیر تعیین شده برای بررسی نوع سنگ ها و زمین شناسی خاک توسط مسافران و توریسم پیش بینی گردیده است و ایران نیز یکی از کشورهایی است که میتواند در این زمینه گردشگر مناسب جذب کند.
نرجه، با اشاره به این که ما بعنوان سازمان نظام مهندسی معدن باید بتوانیم یکی از اضلاع مثلث جذب توریسم باشیم افزود: پدیده ژئوتوریسم یک ظرفیت پنهان در بحث گردشگری است و با توجه به پدیده های معدنی خیلی جذاب باید بتوان از طریق سفارت خانه ها از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن با اعلام این که در حاشیه گردهمایی و نمایشگاه سالانه فرصتهای سرمایه گذاری در معدن چند برنامه آموزشی در ارتباط با گردشگری معدنی پیش بینی شده است افزود: ششمین گردهمایی و نمایشگاه سالانه فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی در تاریخ هجدهم الی بیستم مهرماه در محل مصلای تهران برگزار می گردد.

تقویت ژئوتوریسم معدنی در دستور کار

نرجه، در بخش دیگری از این جلسه خاطر نشان ساخت: تنگناهای گذشته و مشکلاتی که برای سرمایه گذاری در بخش معدن با خارجیها وجود داشت تکرار نخواهد شد و بخش معدن هم رونق خود را خواهد داشت.
وی یاد آور شد: اعتقاد دولت بحضور بیش تر بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری بیش تر این بخش و استفاده از فاینانسهای خارجی است و دولت باید بیش تر بر بخش راهبری و نظارت تمرکز داشته باشد.
رئیس سازمان نظام مهندسی معدن در بخش دیگری از این جلسه درمورد گزارش حادثه معدن زمستان یورت گفت: یکی از دقیق ترین کارهای که وزارت صنعت در دولت گذشته انجام داد انجام و تهیه گزارش دقیق و کارشناسی از نحوه حادثه و جلوگیری از حوادث و خطرات بیش تر بوده است.
اسماعیلی افزود: در ساعات ابتدایی این حادثه شش نفر با ورود ناشیانه جان خود را از دست دادند ولی بعد از آن مهندسین قوی و متخصص وارد عمل شده و از ورود فجایع بعدی جلوگیری نمودند.
منبع : خبرگزاری پانا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کانال تلگرام مهندسی برق قدرت

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۱۵ مهر ۹۶
1279 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0