برگزاری مراسم تجلیل از مهندسین در استان یزد تقویت تعاملات

تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و شهرداری یزد در دوره جدید

سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری، ارتباط و تعاملات خیلی خوبی با آنها در جهت بهبود روند شهرسازی و کاهش تخلفات ساختمانی برقرار کرده است.

کد خبر: 961026001 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۶ دی ۹۶ - ۲:۳۵ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره جدید فعالیت شورای اسلامی شهر و شهرداری، ارتباط و تعاملات خیلی خوبی با آنها در جهت بهبود روند شهرسازی و کاهش تخلفات ساختمانی برقرار کرده است.تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و شهرداری

تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و شهرداری

تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و شهرداری

تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی  ساختمان استان یزد و شهرداری یزد در دوره جدید

فرشید، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در یک کنفرانس خبری، با عنوان این مطلب از وضعیت نامناسب ساخت و ساز و تعداد بالای تخلفات ساختمانی در یزد اظهار نگرانی کرد و افزود: یکی از اصلی ترین دغدغه‌هایی که در حوزه ساختمان و نظام مهندسی پیش روی استان یزد است، خطر زلزله و عدم برخورداری ساختمانهای استان یزد از استانداردهای لازم است.
وی با ابراز تاسف از روند خلاف سازیها، گفت: قطعا اگر تخلف سازی برای مردم ارزان ‌تر تمام گردد، باید آماده مشاهده افزایش تخلفات در سطح شهر باشیم.
فرشید بر تقویت تعاملات شهرداری با نظام مهندسی تاکید کرد و ادامه داد: تعاملات طرفینی در این زمینه از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است و خوشبختانه در دوره جدید شهرداری و شورای شهر، ارتباطات خیلی خوبی میان شهرداری و نظام برقرار شده است.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش موضوعاتی همچون جلوگیری از ساخت و ساز دو نقشه ای، اصلاح روند شهرسازی ، سیما و منظر شهری، مصرف بهینه انرژی در ساختمانها، بحث خدمات جانبی نظارت گاز و ارت(سیم سوم) و نیز تفکیک آپارتمان ‎‎ها را از محورهای مهم مورد توجه سازمان عنوان کرد.

تقویت تعاملات سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد و شهرداری

ریاست سازمان، فرهنگ سازي و اطلاع رساني را ضرورتي اساسي براي رسيدن به شهر سالم و ایمن توصيف كرد و افزود : مهندسین همه رشته ها از جمله شهرسازی، نقشه برداری و ترافیک در جهت بهبود سیما و منظر شهری و رفاه عمومی شهروندان در حوزه ساخت و ساز سهیم هستند. سازمان نظام مهندسي ساختمان علاوه بر آشناسازي مردم به مقاوم سازي و رعايت مقررات سازه اي، به صرفه جويي انرژي و عايق كاري ساختمانها در جهت كاهش هزينه هاي جاري آنها در زمان بهر ه برداري توجه ویژه دارد .
وی اظهار داشت: در جهت ايمني ساختمان ها تلاش خواهيم كرد کارگاههای ساختمانی را به طور پيوسته و دوره اي بازديد و براي جلوگيري از مشكلات سازه اي، حریق و يا حوادث آسانسور و مشابه آن ها نظارت كنيم.
فرشید عنوان داشت: ايمن سازي ساختمان ها و پايداري ساختمان هاي موجود درصدر برنامه هاي اين سازمان است و تمام برنامه ریزیها براين محور طراحي و اجرا مي گردد .
ریاست سازمان، از توجه سازمان به قشرهاي كم درآمد ياد كرد و اختصاص يارانه به مالكان كم درآمد، ارائه تخفيفها ونيز تقسيط بدهي آنها را از جمله اين اقدامات عنوان کرد .
در این کنفرانس خبری دو ساعته افزون بر سی نفر نمایندگان جراید، مطبوعات، خبرگزاریهای استانی و کشوری حضور داشتند و در رسانه های خود ابعاد مختلف مطالب مطرح گردیده در این کنفرانس را پوشش دادند.

منبع : یزد فردا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

دانلود رایگان کتاب راهنمای مبحث ۱۳ نظام مهندسی

 

 

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۶ دی ۹۶
874 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0