توقف احداث صد برج در تهران مدیرکل استاندارد تهران

توقف احداث صد برج در تهران

مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری اداره ‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران، بیان کرد: در راستای این همکاری از ساخت ‌و ساز صد پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری گردید.

کد خبر: 961123009 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ بهمن ۹۶ - ۵:۵۴ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز-مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،مدیرکل استاندارد تهران با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه همکاری اداره ‌کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی استان تهران، بیان کرد: در راستای این همکاری از ساخت ‌و ساز صد پروژه ساختمانی در پایتخت جلوگیری گردید.

توقف احداث صد برج در تهران

توقف احداث صد برج در تهران

احداث صد برج در تهران  متوقف گردید

احداث برجهای مسکونی سر به فلک کشیده سبب تخریب محیط زیست در این محله شده است
مسلم بیات گفت: در سال پیش تفاهم نامه همکاری بین اداره‌کل استاندارد تهران، سازمان نظام مهندسی استان و ۴ انجمن صنعت ساختمان مانند انجمن صنفی تولید کنندگان سازه‌ های فولادی استان تهران، انجمن صنفی تولید کنندگان محصولات سبک ساختمانی، انجمن صنفی تولید کنندگان بتن آماده و قطعات بتنی ایران و استان تهران و انجمن صنفی کارفرمایی تولید کنندگان تیرچه و بلوک استان تهران، بسته شد تا خلاهای موجود از تولید فراورده‌های ساختمانی تا محل مصرف، با اخذ تدابیر مناسب و کارآمد برای ردیابی، جبران گردد.

توقف احداث صد برج در تهران

بیات ادامه داد: در همین راستا، با تشکیل کمیته استانداردسازی متشکل از کارشناسان استاندارد و نظام‌ مهندسی و هم چنین انجمن ‌های صنفی و تخصصی ذی ربط، بازدیدهای میدانی انجام و در مواردی، نمونه ‌برداری برای کنترل کیفیت مصالح انجام می ‌شود. در جریان این بازرسی ‌ها، مقادیری مصالح ساختمانی غیراستاندارد شناسایی و نیز تخلفات برخی پیمانکاران و مهندسان ناظر مشخص گردید؛ که اقدام قانونی متناسب اعم از توقیف، اعلام جرم، و در نهایت درخواست توقف عملیاتی ساختمان اعمال گردید.
وی در خاتمه یاد آور شد: از آغاز سال تا به حال، هشتاد و شش پروانه استاندارد واحدهای تولید فرآورده‌های ساختمانی تعلیق و ابطال و هم چنین از فعالیت بیست و هفت بچینگ تولیدکننده بتن نیز ممانعت گردید. در مدت مذکور، مقادیر زیادی سیمان، بلوک سیمانی، تیرچه، شن و ماسه، موزاییک، نیز توقیف و درخواست توقف کار صد پروژه ساختمانی متخلف، به مرکز صدور پروانه در شهرداری تهران ارایه گردید.

منبع : تسنیم

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

آسیب شناسی آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ بهمن ۹۶
831 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0