برگزاری مجمع عمومي فوق العاده نوبت دوم سازمان بیانیه انجمن اسلامی مهندسین استان

بیانیه انجمن اسلامی مهندسین استان گیلان در محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

انجمن اسلامی مهندسین استان گیلان در محکومیت سخنان یکی از نماینده ها در وهن نظام مهندسی کشور بیانیه‌ ای صادر کرد.

کد خبر: 960930004 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۳۰ آذر ۹۶ - ۱۱:۴۲ ق.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ، انجمن اسلامی مهندسین استان گیلان در محکومیت سخنان یکی از نماینده ها در وهن نظام مهندسی کشور بیانیه‌ ای صادر کرد.بیانیه انجمن اسلامی مهندسین در محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

بیانیه انجمن اسلامی مهندسین در محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

بیانیه انجمن اسلامی مهندسین در محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

بیانیه انجمن اسلامی مهندسین استان گیلان در  محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

متن بیانیه بشرح زیر است:
زلزله سهمگین استان ‌های غربی کشور و خسارات ناشی از آن، ایران و ایرانی را داغدار کرد، در گرد و غبار این حادثه آن چه که قابل تقدیر بود، ابراز هم دردی همگانی و همیت مردم عزیز کشورمان در فرستادن کمک به مناطق زلزله زده بود، به نحوی که ساماندهی و توزیع کمک ‌ها خود به یکی از مشکلات مسئولین تبدیل شده بود.
اگر چه مصیبت ‌های این رخداد طبیعی، اندوهی بزرگ را به هم وطنانمان تحمیل کرده است، ولی بررسی و شناسایی علل خسارات چنین حوادثی و نیز عبرت آموزی از آن ها ضروری است.
در این میان سخنان یکی از نماینده های مجلس شورای اسلامی، در مورد دلیل خسارات و مقصران این حادثه که حاوی توهین‌ های بی سابقه ‌ای به قشر مهندسان و سازمان‌ های مهندسی کشور بود، جای تعجب فراوان داشت.
وی در نطقی غیر کارشناسانه و عوام پسندانه، سازمان نظام مهندسی ساختمان را فاسد، ناکارآمد، ابزار تامین منافع ایجاد کنندگان آن خواند و خواستار انحلال این سازمان شده‌اند.

بیانیه انجمن اسلامی مهندسین در محکومیت اظهارات یکی از نماینده های اجتماعي

فارغ از این که اظهارات ایشان حاکی از ناآشنایی با قانون نظام مهندسی ساختمان و سازمان نظام مهندسی و ماموریت‌ های آن بوده و درخواست ایشان مبنی بر انحلال سازمان نظام مهندسی، حرکات عوام فریبانه برخی مسئولین در سال ‌های گذشته در مورد انحلال شوراها و سازمان ‌های کشور را یادآوری می ‌نماید.
به این نماینده محترم توصیه می‌ کنیم که گزارش مرکز تحقیقات مسکن و ساختمان کشور را بعنوان مرجعی قابل اعتماد مطالعه کنند که در آن اشاره گردیده، عمده تخریب‌ ها و خسارات زلزله اخیر کرمانشاه در بخش‌ های روستایی و اماکنی بوده که با مصالح و روش ‌هایی خارج از کنترل و تایید سازمان‌ های مهندسی احداث شده‌اند. ضمن آن که شدت زلزله چنان بوده که بر اساس گراف ‌ها و آمارهای موجود، در ثانیه ‌های ابتدایی، شدت زلزله بمراتب بیش تر از شدت قابل فرض برای این مناطق در مراجع و منابع مهندسی بوده است، با این حال هرجا نظارت و کنترل مهندسان در روند ساخت و سازها وجود داشته میزان خسارت آن ساختمان ‌ها کم تر بوده است.
هرچند نمی‌ توانیم از کوتاهی برخی افراد و مهندسین در انجام وظایف حرفه‌ ای بگذریم و نقش آن ها در افزایش خسارات را نادیده بگیریم ولی موضع گیری ‌های احساسی، غیر کارشناسی و فاقد منطق نه تنها کمکی به حل موضوع نمی‌ کند بلکه فضا را گل آلود کرده و امکان بررسی و برخورد قانونی با متخلفین را هم دچار چالش می ‌نماید.
بخشی از سخنان این نماینده مجلس، متوجه مهندسانی است که بیش از ۲ دهه تلاش خود را بر بهبود استقامت و کیفیت سکونت گاه‌های کشور نهاده‌اند که البته حاصل این تلاشها کم ترین میزان تلفات در یکی از شدید ترین زلزله ‌های سال‌ های اخیر در ایران بوده است.
انجمن اسلامی مهندسان استان گیلان، ضمن تقبیح این گونه اظهار نظرهای نسنجیده، خواستار عذرخواهی رسمی ایشان است و از مسئولین ذی ربط در سازمان ‌های کشوری درخواست می ‌نماید گزارشی از اقدامات انجام شده طی سال‌ های فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان منتشر کنند تا با مرور آن و مقایسه مقطع زمانی تشکیل سازمان نظام مهندسی ساختمان و امروز کشور، تفاوت ایجاد گردیده بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد .
۲۹ آذر ماه نود و شش
انجمن اسلامی مهندسین استان گیلان

منبع : گیلان آنلاین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

خرید کتاب نظام مهندسی برق

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳۰ آذر ۹۶
892 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0