شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری پیمان حسین محسنی

شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری

شهردار منطقه دوازده از شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری و تخلیه بتنها از محل خبر داد.

کد خبر: 970523008 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ مرداد ۹۷ - ۱:۰۹ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _  مرجع اخبار نظام مهندسی کشور،شهردار منطقه دوازده از شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری و تخلیه بتنها از محل خبر داد.

شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری

شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری

شروع عملیات آماده سازی پلاسکو  برای گودبرداری

بعد از آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو در سی ام دی ماه نود و پنج، موضوع ساخت ساختمان جدید و ساماندهی کسبه ای که در حال حاضر در پاساژ نور مستقراند، به یکی از فصول مشترک شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان، میراث فرهنگی، فرمانداری و استانداری تهران تبدیل گردید، بطوریکه ۱ سال بعد از این حادثه با توافق شهرداری تهران و بنیاد مستضعفان قرار بر این شد تا همزمان با سالگرد حریق ساختمان پلاسکو عملیات عمرانی شروع گردد که تاریخ آن بعد از کش و قوسهای فراوان به دهه فجر تغییر کرد.
سنگ بنای ساختمان جدید پلاسکو بهمن ماه سال گذشته هم گذاشته نشد و در نهایت، استاندار تهران خرداد ماه سال جاری اعلام کرد بنیاد مستضعفان عملیات خاک برداری را از عید فطر شروع میکند و بعد از ۲ ماه با ارائه طرح از طرف بنیاد و موافقت شهرداری، ساختمان وارد فاز عملیاتی می گردد و تا عید فطر ۲ سال آینده نیز ساختمان به بهره برداری میرسد.
مهلت ۲ ماهه استانداری تهران برای آغاز عملیات ساخت ساختمان جدید پلاسکو رو به اتمام است و به گفته پیروز حناچی، معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در این مدت بنیاد مستضعفان تنها نقشه های سازه نگهبان را به شهرداری تهران ارائه داده است. به گفته شهردار منطقه دوازده نیز مالک با شکستن بتنها و تخلیه آنها اقدامات اولیه برای آغاز گودبرداری را شروع کرده است، اگر چه هنوز نقشه های مربوط به فونداسیون و سازه به شهرداری تحویل داده نشده است.
پیمان حسین محسنی، با عنوان این که شهرداری منطقه دوازده نقشه های اولیه سازه نگهبان را بلافاصله بعد از دریافت به معاونت شهرسازی و معماری فرستاده است، بیان کرد: از آنجایی که ساختمان جدید پلاسکو بلند مرتبه محسوب می گردد، تایید و ارائه مجوز تنها از طریق معاونت شهرسازی و کمیسیون ماده پنج پیگیری و صادر می گردد. طبق این اساس، شهرداری منطقه در مورد تایید نقشه نگهبان و شروع عملیات گودبرداری در انتظار اعلام نظر این ۲ مرجع است.
شهردار منطقه ۱۲، با اشاره به آخرین اقدامات مالک در محل ساختمان پلاسکو اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکار بنیاد مستضعفان در محل ساختمان فرو ریخته اقدام به شکستن بتنها، تخلیه آنها و بطور کلی آماده سازی سایت گودبرداری کرده است تا همزمان با تایید نقشه ها گودبرداری را شروع کند.
وی با عنوان این که در حقیقت اقدامات عملیاتی برای ساخت ساختمان جدید پلاسکو شروع شده است، ادامه داد: فرایندی که در حال اجرا است بطور مرتب از طرف شهرداری، فرمانداری و استانداری رصد می گردد و اگر نقصی باشد با کمک تمام ارگانهای مسئول رفع می گردد.

شروع عملیات آماده سازی پلاسکو برای گودبرداری

وی هم چنین به ارائه نقشه مقاوم سازی بخش شمالی ساختمان از طرف کسبه پرداخت و افزود: نقشه برای بررسی و تایید به سازمان نظام مهندسی استان تهران فرستاده شده است که در این مورد تا به حال پاسخی از طرف این سازمان اخذ نشد.
محسنی در بخش دیگری از اظهاراتش به برخورد شهرداری منطقه دوازده با ساختمانهای نا ایمن که میتوانند سرنوشتی مشابه پلاسکو داشته باشند، اشاره و مطرح کرد: در کمتر از ۱ سال گذشته حدود ده پلاک که هر کدام مشتمل بر صد تا صد و چهل واحد تجاری بوده اند را با همکاری مقام قضائی پلمب کرده ایم که در نهایت با انجام اقدامات ابتدایی هم چون استقرار آتش نشان مقیم، پاکسازی معابر ساختمان از کالا و کاهش حجم کالایی که در ساختمان نگهداری میشود، کلیه این ساختمانها بدستور مقام قضائی اجازه بازگشایی پیدا کردند، البته به این شرط که براساس نظر سازمان آتش نشانی اقدامات ایمنی توسط مالک در بازه زمانی تعیین گردیده انجام گردد.
وی تصریح کرد: بعد از پلمب این تعداد ساختمان، بیست و پنج واحد که در اولویت رسیدگی قضائی بودند، برای آنکه سرنوشتی شبیه سایر ساختمانها نداشته باشند، بطور خودکار اقدام به ایمن سازی واحدها کرده اند و شهرداری منطقه نیز بطور مرتب اقدامات آنها را رصد میکند.
شهردار منطقه ۱۲ با عنوان این که تعدادی از ساختمانهای تجاری منطقه در اولویت رسیدگی قضائی و پلمب قرار دارند، یاد آور شد: هم اکنون چندین ساختمان در اولویت رسیدگی قضائی قرار دارند که اگر براساس روال به اخطارها توجه نکنند و رویه قبل خود را ادامه دهند، از هفته آینده اقدامات مربوط به پلمب آنها اجرایی می گردد.

منبع : فصل اقتصاد

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

انتخابات سازمان نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ مرداد ۹۷
924 بازدید
یک نظر
امتیاز به این خبر:
0 0