شروع به کار سامانه هوشمند کشاورزی در مشهد ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خراسان رضوی

شروع به کار سامانه هوشمند کشاورزی در مشهد

فعالیت "سامانه هوشمند ساماندهی امور کشاورزی، دامپروری و باغداری کشور و صنوف زیر مجموعه" سه شنبه-دوم مهر ماه- در آیینی در مشهد بصورت آزمایشی شروع گردید.

کد خبر: 190925006 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳ مهر ۹۸ - ۴:۲۴ ق.ظ

​به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور ،فعالیت “سامانه هوشمند ساماندهی امور کشاورزی، دامپروری و باغداری کشور و صنوف زیر مجموعه” سه شنبه-دوم مهر ماه- در آیینی در مشهد بصورت آزمایشی شروع گردید.

شروع به کار سامانه هوشمند کشاورزی در مشهد

شروع به کار سامانه هوشمند کشاورزی در مشهد

سامانه هوشمند کشاورزی در  مشهد شروع بکار کرد

محمدعلی قناد زاده، ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان خراسان رضوی و مسئول این سامانه در منطقه دوم کشور در این آیین، بیان کرد: آن چه که اکنون بخش کشاورزی، باغداری و دامپروری کشور و صنایع تابعه آن را دچار مشکل میکند نبود دسترسی شفاف به اطلاعات این حوزه ها در زمینه های مختلف برای دست اندرکاران  است.

وی تصریح کرد: در قالب طرح هوشمندسازی برای هر یک از فعالان این حوزه که در سامانه ثبت نام کنند یک کارت هوشمند در نظر گرفته شده که از این طریق دسترسی به تمامی اطلاعات حوزه کاری اعضا در قالب این کارت بصورت هوشمند و براساس درخواست کاربر برای آنها امکان پذیر است.

قنادزاده تصریح کرد: در این سامانه ارائه خدمات آموزشی با ارائه مدرک، خدمات مشاوره ای برای تولید، خرید، فروش، مسایل بیمه ای، پایش خاک و مزرعه و سم و کود با بهره مندی از دانش هیات علمی دانشگاه‌های کشور، خرید محصولات از حراجی و استعلام فروش پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: بی خبری دستگاه‌ های متولی امور کشاورزی، باغداری و دامپروری کشور از فعالیتهای یک‌دیگر مشکلات فراوانی را در این بخش ایجاد کرده که ضرورت توجه به یک‌پارچه سازی را با استفاده از فناوری اطلاعات ضروری ساخته است و اکثر کشورهای پیشرفته دنیا این مسیر را طی کرده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان رضوی گفت: در این عرصه بدون برنامه ریزی و چشم انداز روشن و شفاف فعالیت میکنیم و برای دست‌یابی به توسعه و پیشرفت واقعی کشور در این زمینه و تامین نیازها و کاهش هزینه های تولید و برخورداری همه دست اندرکاران شاغل در این زمینه برقراری سود عادلانه، یکپارچه سازی و همسویی مبتنی بر فناوری اطلاعات ضروری است.

قنادزاده افزود: هم اکنون بیست درصد شاغلان بخش تولیدی کشور بطور مستقیم با بخش کشاورزی مرتبط هستند ولی نبود آموزشهای لازم، عدم توانایی کشاورزان در استفاده از تجهیزات مدرن به علت خرده مالکی و کمبود پکپارچه سازی شفاف اطلاعاتی سبب عقب ماندگی این بخش شده است.

مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری سلمان فارسی نیز در این آیین عنوان کرد: با شروع کار این سامانه هوشمند همه کشاورزان، باغداران، دامپروران و دیگر صنوف دست اندر کار این امور  تولیدی کشور دارای کارت اطلاعاتی و اطلاع رسانی “NFC”میشوند.

سیدمحمد جعفری گفت: این کارت در نوع خود اولین  اپلیکیشن اطلاعاتی بخش کشاورزی، دامپروری و باغداری و محصولات جانبی آن در کشور است و گروه ‌های هدف با استفاده از آن علاوه بر برخورداری از اطلاعات شفاف حوزه های خود میتوانند از ظرفیتهای علمی دانشگاه‌ های کشور نیز در زمینه های مرتبط استفاده کنند.

شروع به کار سامانه هوشمند کشاورزی در مشهد

فعالیت سامانه هوشمند امور کشاورزی کشور در قالب تفاهم‌نامه میان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان رضوی بعنوان استان آزمایشی و موسسه فرهنگی هنری سلمان فارسی با آدرس اینترنتیwww.faliznet.ir  شروع شده است. هدف از راه اندازی این سامانه ترویج استفاده از فناوریهای نوین بویژه فناوری اطلاعات و تجارب و مهارتهای راهبردی و تخصصی در حوزه کشاورزی، دامپروری است.

بهره‌گیری از خدمات جامع فناوری اطلاعات و بکارگیری فناوریهای نوین در عرصه کشاورزی، باغداری و دامپروری با قابلیتهای بومی سازی، آموزش و مشاوره در زمینه های تولید، حمل و نقل، نگه‌داری، بسته بندی و عرضه با رعایت و حفظ استانداردها، ایجاد بستر شفاف اطلاعات برای کشف و بهره مندی از نظرات افراد صاحب فکر و ایده، در یک شبکه بزرگ، هوشمند، یک‌پارچه، جامع و کاربردی برای همه فعالان دست اندر کار این صنعت از اهداف نهایی این سامانه هوشمند بیان شده است.

منبع: ایلنا

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

کتاب آزمون نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۳ مهر ۹۸
874 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0