ضوابط و قوانین استاندارد، پایه و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

ضوابط و قوانین استاندارد، پایه و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد

جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و اداره کل استاندارد استان قزوین در تاریخ بیست و سوم دی ماه نود و هفت برگزار گردید.

کد خبر: 971024019 تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۴ دی ۹۷ - ۴:۴۱ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز _ مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان  نظام مهندسی ساختمان قزوین،جلسه مشترک هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین و اداره کل استاندارد استان قزوین در تاریخ بیست و سوم دی ماه نود و هفت برگزار گردید.

ضوابط و قوانین استاندارد، پایه و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد

ضوابط و قوانین استاندارد، پایه و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد

ضوابط و قوانین استاندارد، پایه  و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد

در این جلسه، ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با ابراز اهمیت صنعت ساختمان بعنوان دومین صنعت کشور بیان کرد: افزایش تعامل بین دستگاه ها می تواند در کیفیت ساختمان و کیفیت مصالح ساختمانی از زمان آغاز تا زمان بهره برداری موثر باشد و سازمان نظام مهندسی ساختمان بعنوان یک مجموعه مجری در این حوزه و اداره استاندارد بعنوان یک مجموعه ستادی و پشتیبان با تعامل هرچه بیش تر می توانند رافع مشکلات کیفیتی در حوزه ساختمان باشند و در افزایش کیفیت ساختمان بیش از گذشته، موثر باشند.
مجابی ادامه داد: کیفیت ساختمان هم باید از نظر کیفیت ساخت و هم کیفیت مصالح ملاک باشد که در این راستا نیازمند همکاری اداره استاندارد هستیم.
ریاست سازمان استان، ضوابط و قوانین اداره استاندارد را پایه و اساس فعالیت های نظام مهندسی ذکر کرد و گفت: تفاهم نامه های متعددی بین سازمان نظام مهندس ساختمان و اداره استاندارد در بخش های ممیزی انرژی، استاندارد سازی موتورخانه ها، گریدبندی ساختمان ها منعقد گردیده است که همگی نقش استاندارد را در ساختمان مشهود می کند.
وی با اشاره به همکاریهای ۲ سازمان در بخش های تدوین استاندارد، مقاوم سازی، مصالح ساختمانی و آسانسور اظهار داشت: در بخش آسانسور لازم است همکاری های بیش تری صورت گیرد. با توجه به این که در مبحث پانزده مقررات ملی ساختمان بصراحت به وظیفه سازمان نظام مهندسی ساختمان از زمان جانمایی آسانسور تا بهره برداری آن تاکید شده است و هم چنین در مباحث بیست و دوم، سیزدهم و نوزدهم و دوازدهم و سوم مقررات ملی ساختمان به این موضوع اشاره شده است لازم است در بخش آسانسور به یک اجماع و شفافیت عمل برسیم تا اثربخشی کیفی را در ارائه خدمات داشته باشیم.
وی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی انرژی در ساختمان ها گفت: با توجه به افزایش قیمت انرژی و ضرورت صرفه جویی و کاهش هزینه ها، کیفیت مصالح به کار رفته در ساختمان که حتی در عمر ساختمان هم نقش دارد بیش از گذشته اهمیت پیدا می کند که این موضوع نظارت بیش تر سازمان نظام مهندسی ساختمان و اداره استاندارد را بمنظور تامین حقوق بهره برداران می طلبد.

ضوابط و قوانین استاندارد، پایه و اساس فعالیت های مشترک نظام مهندسی ساختمان و استاندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی تصریح کرد: در بخش تدوین استاندارد برای مصالح ساختمانی و ادوات و تجهیزاتی که در حین کار در ساختمان به کار برده می شود اعلام امادگی می کنیم.
وی افزود: سازمان نظام مهندسی ساختمان پتانسیل لازم در زمینه تاسیس شرکت های بازرسی را دارد. همچنین بمنظور بومی سازی خدمات در این بخش می توانیم از ظرفیت فنی و تخصصی کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان استفاده کرد.
در ادامه، ریاست اداره کل استاندارد استان قزوین با اشاره به پیشینه همکاریهای ۲ سازمان گفت: اداره استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان به سطح هماهنگی خوبی رسیده اند که لازم است مباحثی که در نشست های مشترک مطرح شده است اجرایی شوند.
صارمی با تاکید بر پشتوانه قانونی اداره استاندارد و توانمندی کارشناسان و ناظران سازمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت: تعامل بین ۲ دستگاه بازخوردی جز خدمت رسانی بهتر به مردم نخواهد داشت.
در ادامه اعضای هیات مدیره سازمان و کارشناسان اداره استاندارد به تصریح اهمیت استفاده از قوانین استاندارد، تعامل بیش تر ۲ دستگاه و اجرایی کردن مباحث مطرح شده پرداختند.
منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

نظام مهندسی عمران

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۴ دی ۹۷
628 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0