استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان

بمنظور هماهنگی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان جلسه ای با حضور مدیر کل استاندارد استان صورت گرفت.

کد خبر: 190714011 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ تیر ۹۸ - ۵:۴۸ ب.ظ

به گزارش پایگاه خبری مهندسین نیوز – مرجع اخبار نظام مهندسی کشور به نقل از سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین،بمنظور هماهنگی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان جلسه ای با حضور مدیر کل استاندارد استان صورت گرفت.

استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان

استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان

استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه  صنعت ساختمان

ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین، در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در مهر ماه امسال، موضوع استاندارد را از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان ذکر کرد و گفت: بمنظور کیفی‌سازی این نمایشگاه یک کمیته ارزیابی تشکیل شده که لازم است در این کمیته نماینده‌ای از اداره استاندارد بمنظور بررسی قانونی مدارک استاندارد شرکت‌ ها حضور داشته باشد.
سید کاظم مجابی ادامه داد: بازار هدف در این نمایشگاه بهره‌برداران از ساختمان هستند که متاسفانه اشرافیت و دانش لازم در مورد استاندارد و کیفیت مصالح ساختمانی را ندارند. هم‌چنین با توجه به تبلیغات بسیار اداره استاندارد در استفاده از کالاهای دارای استاندارد، متاسفانه این موضوع در حوزه صنعت ساختمان مشهود نیست.
وی با اشاره به نام‌گذاری سال نود و هشت به نام سال رونق تولید گفت: یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه حمایت از تولیدکنندگانی است که به موضوع کیفی سازی توجه دارند. بدین منظور تلاش شده است با افزایش بازدیدکنندگان و شناسایی آنها، ارتباط موثری بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان برقرار گردد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین گفت: این نمایشگاه از یک پشتوانه علمی برخوردار است و لازم است به تولیدکنندگان برتر و شرکت کنندگان گواهی نامه معتبر ارائه گردد.
مدیر کل استاندارد نیز در این جلسه گفت: یکی از الزامات برگزاری نمایشگاه‌ ها حضور واحدهایی است که دارای کالاهای استاندارد هستند که لازم است این موضوع در نمایشگاه صنعت ساختمان هم مورد توجه قرار گیرد.
صارمی، کیفی سازی مصالح ساختمانی را از دغدغه‌های اداره استاندارد برشمرد و گفت: برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان و دستگاه‌ های متولی می ‌تواند در کیفی سازی مصالح ساختمانی و ضرورت استفاده از مصالح ساختمانی دارای استاندارد موثر باشد و هم‌چنین ترغیبی برای تولیدکنندگان دارای استاندارد باشد.
صارمی، با اشاره به اهمیت حضور کمیته ارزیابی در این نمایشگاه اظهار داشت: حضور کمیته ارزیابی در این نمایشگاه می ‌تواند الگویی برای نمایشگاه‌ های بعدی باشد به طوری‌ که وجود این کمیته ارزیابی در تمام نمایشگاه‌ها نهادینه گردد.

استاندارد؛ از ارکان اصلی نمایشگاه صنعت ساختمان

وی تصریح کرد: موضوع صادرات از جمله مواردی است که پیشنهاد میشود در این نمایشگاه مورد توجه قرار گیرد که این موضوع مشارکت اداره گمرک در این بخش را می‌ طلبد.
هم‌چنین صارمی پیشنهاد کرد: تشکیل میزگردهای تخصصی با حضور مسئولین استانداری، اداره استاندارد، سازمان نظام مهندسی ساختمان، صنایع، صادرکنندگان و حتی تولید کنندگان برتر می‌ تواند در ارتقاء کیفی نمایشگاه موثر باشد.
تاجرباشی نیز در این جلسه گفت: نمایشگاه صنعت ساختمان یک کار پژوهش محور است و در برگزاری آن تلاش شده است از شرکت ‌های دانش بنیان که از طریق پارک علم و فناوری معرفی خواهند شد دعوت بعمل آید تا با ارتباط بین شرکت‌ های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران بتوانیم ایده‌های نو را از طریق سرمایه‌گذاران وارد بازار کنیم. هم‌چنین این نمایشگاه می‌ تواند تشویقی برای دریافت نشان استاندارد برای واحدهای تولید مصالح ساختمانی دارای کیفیت باشد.

منبع: سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین

مشاهده منابع آزمون نظام مهندسی

منابع آزمون نظام مهندسی معماری

منابع آزمون نظام مهندسی برق مهندسین شاپ
۲۳ تیر ۹۸
729 بازدید
بدون نظر
امتیاز به این خبر:
0 0